Lotus Eletre je plně odhalen! Konečně známe specifikace, cenu, i dostupnost
- Lotus konečně odhalil své první novodobé elektrické SUV
- Model Eletre vypadá naprosto skvěle a nabídne luxusní výbavu
- S předpokládanou cenou se bude jednat o prodejní hit

Automobilka Lotus zažívá svůj velký comeback. Po dokončení nové produkční linky v Číně nastal čas i pro oficiální odhalení nového hypersportovního SUV, který dostal název Eletre.
Lotus vyložil všechny “karty” na stůl a představil model se vší parádou i kompletní specifikací. Nabízet se bude ve třech verzích s různými stupni luxusu a výkonu. Už na první pohled to vypadá, že má co nabídnout.
Lotus Eletre aneb povedené znovuzrození
Automobilka byla vzkříšena díky čínskému gigantovi Geely, který značku v roce 2017 odkoupil a rozhodl se z ní udělat novou moderní a elektrickou značku. Vloni pak oznámil plány pro výrobu prvních 4 modelů. První z nich dostal interní označení Type 132, ze kterého se později stal model, o kterém si dnes povídáme, Lotus Eletre.
Podle vedení společnosti představuje nový Lotus Eletre nejrychlejší elektrické SUV s pohonem dvou elektromotorů. Současně s tím se jedná o první model značky s pěticí dveří. K představení došlo na online události nazvané „Unleash the Future“ neboli „Vypusťte budoucnost”. Kromě nádherného vzhledu nabídla i důležité údaje o voze. Jedná se o novou “rasu” čistě elektrických SUV. Tak charakterizoval model víceprezident Lotusu, Matt Windle.

Čtete také: Lotus dokončil svou čínskou fabriku, z linky už sjíždí první elektromobily
Jednotlivé varianty a jejich specifikace
Vůz vznikl díky 75 letům sportovní praxe a vyvinul se v nový lifestylový vůz. Lotus Eletre bude dostupný ve třech verzích. Lišit se kromě výbavy bude pouze písmenem a názvem. Základní model Eletre disponuje výkonem 450 kW, točivým momentem 710 Nm a jediným elektromotorem. Na stovku má zrychlit za 4,5 sekundy a maximální rychlost bude omezena na 258 km/h. I střední stupeň výbavy Eletre S dostane identické výkonnostní parametry.
Vrcholnou variantou bude Eletre R. Jako jediná dostane dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 675 kW a 985 Nm točivého momentu. Rychlostně si moc nepolepší, rozdíl sedmi kilometrů v hodině sotva poznáte. Kde se ale oproti svým nižším verzím liší, je v dojezdu. Všechny varianty totiž dostanou pouze jednu kapacitu baterie, a sice 112 kWh. Zatímco základ a verze mají udávaný dojezd na 600 km, výkonnější R si musí vystačit s 490 km. Lotus slibuje rychlé dobití z 10 na 80 % kapacity baterie během 20 minut u všech variant.

Infotainment postavený na herním základu
Vůz dostane také úplně nový palubní systém. Jmenuje se Lotus Hyper OS a bude vám pomáhat s ovládáním celého vozu. Jeho střeva tvoří herní technologie Unreal Engine. Pro fanoušky a milovníky her není třeba blíže představovat. Důležité je vědět, že se dnes jedná o jeden z nejvymakanějších dostupných herních systémů. Hardwarově bude tomuto “enginu” pomáhat dvojice čipů Qualcomm 8155.
Zobrazení displeje bude plně upravitelné a všechny aktualizace budou již ve výchozím stavu podporovat přenos dat vzduchem (OTA). Mapové podklady zajistí známá společnost HERE. O dokonalý audio zážitek se postará licence Dolby Atmos. OLED technologie s rozlišovací schopností jedné miliardy odstínů barev se postará o nejjemnější vykreslení grafiky, jaké jsme dosud mohli ve vozech spatřit.

Ekologický podle nejvyšších standardů
Aby byl elektromobil Lotus Eletre plně v souladu s aktuální trendem uhlíkové neutrality, jsou všechny materiály interiéru vyrobeny z recyklátů a těch nejlepších a nejekologičtějších náhražek kůže. Ve standardní výbavě se můžete těšit na plně elektrické sedačky a čtyřzónovou automatickou klimatizaci. Svůj telefon můžete díky podpoře rozhraní Android Auto a Apple CarPlay promítat na středový OLED displej o úhlopříčce 15,1 palce.
Pokud již dopředu víte, že běžné pětimístné uspořádání nevyužijete a chcete cestujícím v druhé řadě dopřát větší pohodlí a komfort, můžete si vybrat i čtyřmístnou verzi. Ta bude součástí Executive balíčku. Vůz dostal i přislíbený autonomní systém řízení. Žádné bližší informace o datu ale výrobce zatím neuvedl.

Cena a dostupnost
Podle dostupných informací zveřejněných Lotusem již tisíce zájemců složilo na vůz zálohu. Nejdříve by se mělo dostat na evropské zájemce. Prodej má být zahájen na osmi klíčových trzích. Příchod do severní Ameriky, na Střední východ a do Asie se plánuje až v průběhu roku 2024. Místní ceny budou uveřejněny až s blížícím se datem zahájení prodeje.
Ceny by se měly stanovit pro dané trhy, nikoliv pro jednotlivé země. Pro německý trh by měly ceny startovat na 95 900 eurech. Pokud bude možné takové ceny zachovat, základní Lotus si pořídíte v přepočtu zhruba za 2,25 milionu korun. To nezní tak špatně na vůz, který bude chtít konkurovat i takovým ikonám, jakým je například Lamborghini Urus nebo Audi RS8.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.