Známý britský výrobce sportovních vozů Lotus po delší odmlce odhalil detaily dlouho očekávaného elektrického SUV, dosud známého pod označením Type 132. Oficiální název vozu bude Eletre, vyslovované s „a“ na konci.
V loňském roce představila skupina Geely, která automobilku vlastní, plány na uvedení čtyř elektrických modelů během následujících čtyřech let. Prvním z nich je právě model “El-etra”. Do tohoto uvedení Lotus zveřejňoval pouze drobky toho, jak by mohl vůz vypadat a co od něj můžeme očekávat. Nyní se můžeme podívat na vůz v jeho plné kráse.
Lotus vůz odhalil během internetového livestreamu. Vůz má kombinovat srdce a duši modelu Emira a prolínat se do hypervozu Evija. Toto spojení pak vytváří segment hyper-SUV. Výroba bude zahájena již letos. Přijede tak první pětidveřový Lotus.
Zajisté vás ale zajímá, jaké bude mít Eletre parametry. Poháněna budou všechna čtyři kola, vůz bude využívat 800V architekturu a baterii o kapacitě 100 kW a vyšší. Výsledkem má být výkon o hodnotě 600 koňských sil, maximální rychlost 260 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h pod tři sekundy.
Podle hodnocení WLTP by vůz měl být schopný dojezdu až 600 kilometrů, rozdíly však mohou být velké a od sportovního vozu takový dojezd nejspíš nikdo ani nečeká. Z rychlé nabíječky získáte výkonem 350 kW dojezd 400 km během 20 minut. U střídavého proudu pak umí získat až 22 kW.
Čtěte také: Lotus zažívá naprosté znovuzrození. Takový vůz byste od něj nečekali!
Při pohledu na exteriér si zajisté všimnete atypických zpětných zrcátek. Ano, nejsou to zrcátka, jsou to kamery. Kromě kamer na původních místech tento systém “zrcátkových” systémů doplňuje ještě kamera pro 360° snímání vozu a další kamera je součástí inteligentních řidičských systémů. Nad čelním sklem se pak schovává výklopný LiDAR pro snímání okolí. Ten dohromady s kamerami bude sloužit i pro autonomní jízdu.
Vůz kombinuje hliníkové panely s karbonovými prvky. Oba materiály byly zvoleny především kvůli snížení hmotnosti vozu. Přední maska je tvořena trojúhelníkovými segmenty, které se v případě potřeby mohou otevírat a posílat čerstvý vzduch ke chlazení motorů. Lampy vozu jsou tvořený maticovým systémem a dynamickými ukazateli změny směru.
Čtěte také: Legendární značka Lotus zvažuje vstup na burzu, důvod je nad slunce jasný
Interiér nabídne čtyř a pěti místné uspořádání, vždy s výhledem vzhůru díky panoramatické střeše. Na výrobu materiálu byly použité udržitelné materiály. Najdete zde umělá mikrovlákna a sedadla jsou tvořena ze směsi vlny. Pevné prvky jsou pak vyvedeny v karbonu. Displeje najdete jak vepředu, tak i v zadní řadě pro spolujezdce.
Základní audio systém bude mít výkon 1 380 Wattů a tvoří jej 15 reproduktorů s technologií prostorového zvuku. Za příplatek můžete systém povýšit na 2 160 W, 23 reproduktorů a 3D surround sound.
Čtěte také: Elektrický Lotus nahradí úspěšný model Elise, a to rovnou s dvojitou porcí výkonu
Digitální budíky pak nabídnou funkce, které byste od současného moderního elektromobilu očekávali. Systém se bude aktualizovat přes internet, z asistenčních služeb nechybí systém ADAS pro hlídání okolí vozu.
U sportovního vozu s rodokmenem Lotus pak očekáváte skvělou jízdu i stabilitu, bezchybnou odezvu řízení a absolutní pohlcení řidiče perfektní jízdou. Lotus nám zatím představil nejzákladnější schopnosti vozu, věříme, že s blížícím se datem uvedení na trh se brzy o nové Eletre dozvíme více.
Známý britský výrobce sportovních vozů Lotus po delší odmlce odhalil detaily dlouho očekávaného elektrického SUV, dosud známého pod označením Type 132. Oficiální název vozu bude Eletre, vyslovované s „a“ na konci.
V loňském roce představila skupina Geely, která automobilku vlastní, plány na uvedení čtyř elektrických modelů během následujících čtyřech let. Prvním z nich je právě model “El-etra”. Do tohoto uvedení Lotus zveřejňoval pouze drobky toho, jak by mohl vůz vypadat a co od něj můžeme očekávat. Nyní se můžeme podívat na vůz v jeho plné kráse.
Lotus vůz odhalil během internetového livestreamu. Vůz má kombinovat srdce a duši modelu Emira a prolínat se do hypervozu Evija. Toto spojení pak vytváří segment hyper-SUV. Výroba bude zahájena již letos. Přijede tak první pětidveřový Lotus.
Zajisté vás ale zajímá, jaké bude mít Eletre parametry. Poháněna budou všechna čtyři kola, vůz bude využívat 800V architekturu a baterii o kapacitě 100 kW a vyšší. Výsledkem má být výkon o hodnotě 600 koňských sil, maximální rychlost 260 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h pod tři sekundy.
Podle hodnocení WLTP by vůz měl být schopný dojezdu až 600 kilometrů, rozdíly však mohou být velké a od sportovního vozu takový dojezd nejspíš nikdo ani nečeká. Z rychlé nabíječky získáte výkonem 350 kW dojezd 400 km během 20 minut. U střídavého proudu pak umí získat až 22 kW.
Čtěte také: Lotus zažívá naprosté znovuzrození. Takový vůz byste od něj nečekali!
Při pohledu na exteriér si zajisté všimnete atypických zpětných zrcátek. Ano, nejsou to zrcátka, jsou to kamery. Kromě kamer na původních místech tento systém “zrcátkových” systémů doplňuje ještě kamera pro 360° snímání vozu a další kamera je součástí inteligentních řidičských systémů. Nad čelním sklem se pak schovává výklopný LiDAR pro snímání okolí. Ten dohromady s kamerami bude sloužit i pro autonomní jízdu.
Vůz kombinuje hliníkové panely s karbonovými prvky. Oba materiály byly zvoleny především kvůli snížení hmotnosti vozu. Přední maska je tvořena trojúhelníkovými segmenty, které se v případě potřeby mohou otevírat a posílat čerstvý vzduch ke chlazení motorů. Lampy vozu jsou tvořený maticovým systémem a dynamickými ukazateli změny směru.
Čtěte také: Legendární značka Lotus zvažuje vstup na burzu, důvod je nad slunce jasný
Interiér nabídne čtyř a pěti místné uspořádání, vždy s výhledem vzhůru díky panoramatické střeše. Na výrobu materiálu byly použité udržitelné materiály. Najdete zde umělá mikrovlákna a sedadla jsou tvořena ze směsi vlny. Pevné prvky jsou pak vyvedeny v karbonu. Displeje najdete jak vepředu, tak i v zadní řadě pro spolujezdce.
Základní audio systém bude mít výkon 1 380 Wattů a tvoří jej 15 reproduktorů s technologií prostorového zvuku. Za příplatek můžete systém povýšit na 2 160 W, 23 reproduktorů a 3D surround sound.
Čtěte také: Elektrický Lotus nahradí úspěšný model Elise, a to rovnou s dvojitou porcí výkonu
Digitální budíky pak nabídnou funkce, které byste od současného moderního elektromobilu očekávali. Systém se bude aktualizovat přes internet, z asistenčních služeb nechybí systém ADAS pro hlídání okolí vozu.
U sportovního vozu s rodokmenem Lotus pak očekáváte skvělou jízdu i stabilitu, bezchybnou odezvu řízení a absolutní pohlcení řidiče perfektní jízdou. Lotus nám zatím představil nejzákladnější schopnosti vozu, věříme, že s blížícím se datem uvedení na trh se brzy o nové Eletre dozvíme více.