Lotus zažívá naprosté znovuzrození. Takový vůz byste od něj nečekali!
- Skupina Geely oživuje vozy legendární automobilky Lotus
- První vůz přijde již letos a nebude to typický zástupce této značky
- SUV se zatím prezentuje pod označením Lotus 132 a bude se vyrábět v Číně

Známá automobilka Lotus vyrábějící exkluzivní malá sportovní vozidla je již nějakou dobu vlastněná čínskou skupinou Geely. Dlouho o výrobci ale nebylo slyšet. Poslední dobou začínají na veřejnost pronikat informace, že značka by měla zažít znovuzrození a přivést na trh vozidlo, které byste od Lotusu zrovna nečekali. Zatím se prezentuje pouze v patentových dokumentech a pod kódovým označením Lotus 132.
Lotus se chce bít s evropskými velikány
Geely má s Lotusem velké plány. Během následujících čtyřech let, počínaje již letošním rokem, má v plánu představit hned čtyři plně elektrické modely. A první má být právě model 132. Bude se jednat o SUV střední velikosti. Ano, čtete správně, SUV od Lotusu. Vůz se bude vyrábět v novém závodě automobilky ve Wuhanu v Číně. Ta byla slavnostně otevřena v závěru loňského roku. Model 132 pak má Geely představit již 29. března a vyrábět se začne později v letošním roce.
První obrázky byly zveřejněny teprve před měsícem a je na nich možné pouze zahlédnout interiér vozu, pár detailů karoserie a elektrický pohon. Nyní, díky siluetám z podaného patentu, je možné vidět celou karoserii. Nejenže se jedná o první SUV značky, bude to i první Lotus vyrobený v Číně. S předchozími Lotusy podobnost nehledejte. Designéři se ale snažili dát vozu sportovní rysy. Neřekli byste při pohledu z dálky, že nápadně připomíná Lamborghini Urus?

Čtěte také: Geely dokáže vyměnit baterii v elektromobilu do minuty, urychluje tím celý proces nabíjení
Inspirovali se designéři u Lamborghini?
Ze záběrů lze rozlišit sportovně oddělené přední světlomety, zadní lampy se pak táhnou přes celou šíři víka kufru. C sloupek působí masivně a podporuje svažující se střechu ve stylu SUV coupé. Celkový vzhled pak dokreslují velká sportovní kola v aero stylu. Po aerodynamické stránce by vůz mohl dosahovat skutečně sportovních hodnot s nízkým koeficientem odporu vzduchu. Ten by měl samozřejmě naznačovat i delší dojezd.
Na přední masce jsou viditelné průduchy sání vzduchu, které by měly mít aktivní klapky. Místo zpětných zrcátek jsou pak použité kamery. Aerodynamice zajisté pomohou i zapuštěné kliky. Na střeše je pak znatelný modul LiDARu. V zadní části vozu, na místě běžném pro třetí brzdové světlo, to vypadá, že by mohly být umístěné další senzory snímající okolí vozu.

Čtěte také: Elektrický Lotus nahradí úspěšný model Elise, a to rovnou s dvojitou porcí výkonu
Model 132 má být postaven na platformě schopné pojmout baterie do kapacity 120 kWh a duální uložení motorů pro pohon všech kol s výkonem kolem 600–700 koňských sil. Zrychlení z 0 na 100 km/h se očekává kolem 3 sekund, což by mělo potvrdit přetrvávající sportovní rodokmen Lotusu. Platforma má nabízet možnost velmi rychlého nabíjení, díky palubnímu 800V systému.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.