Známá automobilka Lotus vyrábějící exkluzivní malá sportovní vozidla je již nějakou dobu vlastněná čínskou skupinou Geely. Dlouho o výrobci ale nebylo slyšet. Poslední dobou začínají na veřejnost pronikat informace, že značka by měla zažít znovuzrození a přivést na trh vozidlo, které byste od Lotusu zrovna nečekali. Zatím se prezentuje pouze v patentových dokumentech a pod kódovým označením Lotus 132.
Geely má s Lotusem velké plány. Během následujících čtyřech let, počínaje již letošním rokem, má v plánu představit hned čtyři plně elektrické modely. A první má být právě model 132. Bude se jednat o SUV střední velikosti. Ano, čtete správně, SUV od Lotusu. Vůz se bude vyrábět v novém závodě automobilky ve Wuhanu v Číně. Ta byla slavnostně otevřena v závěru loňského roku. Model 132 pak má Geely představit již 29. března a vyrábět se začne později v letošním roce.
První obrázky byly zveřejněny teprve před měsícem a je na nich možné pouze zahlédnout interiér vozu, pár detailů karoserie a elektrický pohon. Nyní, díky siluetám z podaného patentu, je možné vidět celou karoserii. Nejenže se jedná o první SUV značky, bude to i první Lotus vyrobený v Číně. S předchozími Lotusy podobnost nehledejte. Designéři se ale snažili dát vozu sportovní rysy. Neřekli byste při pohledu z dálky, že nápadně připomíná Lamborghini Urus?
Čtěte také: Geely dokáže vyměnit baterii v elektromobilu do minuty, urychluje tím celý proces nabíjení
Ze záběrů lze rozlišit sportovně oddělené přední světlomety, zadní lampy se pak táhnou přes celou šíři víka kufru. C sloupek působí masivně a podporuje svažující se střechu ve stylu SUV coupé. Celkový vzhled pak dokreslují velká sportovní kola v aero stylu. Po aerodynamické stránce by vůz mohl dosahovat skutečně sportovních hodnot s nízkým koeficientem odporu vzduchu. Ten by měl samozřejmě naznačovat i delší dojezd.
Na přední masce jsou viditelné průduchy sání vzduchu, které by měly mít aktivní klapky. Místo zpětných zrcátek jsou pak použité kamery. Aerodynamice zajisté pomohou i zapuštěné kliky. Na střeše je pak znatelný modul LiDARu. V zadní části vozu, na místě běžném pro třetí brzdové světlo, to vypadá, že by mohly být umístěné další senzory snímající okolí vozu.
Čtěte také: Elektrický Lotus nahradí úspěšný model Elise, a to rovnou s dvojitou porcí výkonu
Model 132 má být postaven na platformě schopné pojmout baterie do kapacity 120 kWh a duální uložení motorů pro pohon všech kol s výkonem kolem 600–700 koňských sil. Zrychlení z 0 na 100 km/h se očekává kolem 3 sekund, což by mělo potvrdit přetrvávající sportovní rodokmen Lotusu. Platforma má nabízet možnost velmi rychlého nabíjení, díky palubnímu 800V systému.
Známá automobilka Lotus vyrábějící exkluzivní malá sportovní vozidla je již nějakou dobu vlastněná čínskou skupinou Geely. Dlouho o výrobci ale nebylo slyšet. Poslední dobou začínají na veřejnost pronikat informace, že značka by měla zažít znovuzrození a přivést na trh vozidlo, které byste od Lotusu zrovna nečekali. Zatím se prezentuje pouze v patentových dokumentech a pod kódovým označením Lotus 132.
Geely má s Lotusem velké plány. Během následujících čtyřech let, počínaje již letošním rokem, má v plánu představit hned čtyři plně elektrické modely. A první má být právě model 132. Bude se jednat o SUV střední velikosti. Ano, čtete správně, SUV od Lotusu. Vůz se bude vyrábět v novém závodě automobilky ve Wuhanu v Číně. Ta byla slavnostně otevřena v závěru loňského roku. Model 132 pak má Geely představit již 29. března a vyrábět se začne později v letošním roce.
První obrázky byly zveřejněny teprve před měsícem a je na nich možné pouze zahlédnout interiér vozu, pár detailů karoserie a elektrický pohon. Nyní, díky siluetám z podaného patentu, je možné vidět celou karoserii. Nejenže se jedná o první SUV značky, bude to i první Lotus vyrobený v Číně. S předchozími Lotusy podobnost nehledejte. Designéři se ale snažili dát vozu sportovní rysy. Neřekli byste při pohledu z dálky, že nápadně připomíná Lamborghini Urus?
Čtěte také: Geely dokáže vyměnit baterii v elektromobilu do minuty, urychluje tím celý proces nabíjení
Ze záběrů lze rozlišit sportovně oddělené přední světlomety, zadní lampy se pak táhnou přes celou šíři víka kufru. C sloupek působí masivně a podporuje svažující se střechu ve stylu SUV coupé. Celkový vzhled pak dokreslují velká sportovní kola v aero stylu. Po aerodynamické stránce by vůz mohl dosahovat skutečně sportovních hodnot s nízkým koeficientem odporu vzduchu. Ten by měl samozřejmě naznačovat i delší dojezd.
Na přední masce jsou viditelné průduchy sání vzduchu, které by měly mít aktivní klapky. Místo zpětných zrcátek jsou pak použité kamery. Aerodynamice zajisté pomohou i zapuštěné kliky. Na střeše je pak znatelný modul LiDARu. V zadní části vozu, na místě běžném pro třetí brzdové světlo, to vypadá, že by mohly být umístěné další senzory snímající okolí vozu.
Čtěte také: Elektrický Lotus nahradí úspěšný model Elise, a to rovnou s dvojitou porcí výkonu
Model 132 má být postaven na platformě schopné pojmout baterie do kapacity 120 kWh a duální uložení motorů pro pohon všech kol s výkonem kolem 600–700 koňských sil. Zrychlení z 0 na 100 km/h se očekává kolem 3 sekund, což by mělo potvrdit přetrvávající sportovní rodokmen Lotusu. Platforma má nabízet možnost velmi rychlého nabíjení, díky palubnímu 800V systému.