Elektrický Lotus nahradí úspěšný model Elise, a to rovnou s dvojitou porcí výkonu

Petr Bergmann
  • Automobilka Lotus se chystá sestrojit svůj nový elektrický sporťák
  • Půjde o nástupce vozu Elise s až dvojnásobným výkonem
  • Fanoušci se mohou těšit na představení v roce 2026
Neoficiální render Lotusu Type 135
Neoficiální render Lotusu Type 135

Před několika týdny zveřejnila automobilka Lotus první informace o své nové platformě elektrických sportovních vozů, která bude základem budoucích výkonnostních produktů britské značky s nulovými emisemi. Platforma bude poprvé použita v nástupci modelu Elise, který bude údajně představen v roce 2026 jako základní vůz značky v nové elektrické éře.

Lotus sestrojí elektrický sporťák

Na základě informací, uvolněných výrobcem, je možné získat základní charakteristiky nového sportovního vozu. Model nese interní označení „Type 135“ a celý projekt je navržen tak, aby byl důstojným nositelem značky Lotus s výbornými jízdními vlastnostmi a nezdolnou agilitou na trati. Jeho pohon ale bude plně elektrický, protože model Emira je posledním vozem značky se spalovacím motorem.

„Je to naše DNA – dynamika, aerodynamika, odlehčení – to je to, o co se snažíme u všech našich produktů,“ říká generální ředitel Lotusu Matt Windle. „Stále chceme, aby to byly vozy Lotus. Budou mít jiný pohonný systém, ale i ten přináší své výhody – okamžitý točivý moment, snazší chlazení a podobně.“

Jak bude vypadat nástupce Lotusu Elise?
Jak bude vypadat nástupce Lotusu Elise?

Čtěte také: Lotus oznamuje očekávanou elektrickou ofenzívu, která srší optimismem


Ceny se budou držet při zemi

Takzvaná architektura E-Sports bude k dispozici v jednomotorových a dvoumotorových konfiguracích, a to i v nejméně výkonných modelech, které přichází s výkonem přibližně 470 koní.

Budeme-li číst mezi řádky, znamená to, že nástupce Elise bude mít dvakrát vyšší výkon ve srovnání s Elise Sport 240 Final Edition, který dokáže z 1,8litrového motoru získat výkon 240 koní. Nová platforma také umožní použití systému pohonu všech kol, i když si nejsme zcela jisti, že by nástupce Elise tuto konfiguraci dostal.

Tým, který stojí za projektem, využije také kompaktních rozměrů elektrického hnacího ústrojí a bude pracovat na dalším vývoji a zlepšování aerodynamiky. Snad nejlepší informací pro milovníky Lotusu je zpráva, že se automobilka pokusí udržet cenu nového sportovního vozu na relativně nízké úrovni. Využije k tomu stávající komponenty a systémy od dalších výrobců automobilů, vlastněných společností Geely.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články