Lotus oznamuje očekávanou elektrickou ofenzívu, která srší optimismem
- Automobilka Lotus právě buduje zbrusu novou centrálu v Číně
- Do budoucna se počítá s prodejem čistých bateriových elektromobilů
- Dočkáme se hned několika nových modelů, od SUV po supersport

Lotus oznámil významnou aktualizaci svého zaměření. Automobilka, známá sportovními vozy, nyní bude jezdit na elektrický pohon. Přichází čtyři nové modely, z nichž dva budou elektrická SUV.
Lotus vstupuje do elektrické éry
Od převzetí majoritního podílu Lotusu čínskou společností Geely oznámil výrobce zajímavé informace, související s elektromobilitou. Lotus už dříve představil svůj první elektromobil, hypersport Evija v ceně dvou milionů dolarů a ve spolupráci s Renault Alpine vytvořili nový elektromobil, který by se měl stát nástupcem modelu Alpine A110. Přesto bylo nepsaným tajemstvím, že Geely plánuje využít známou značku pro ještě širší plán elektrifikace.
Dnes byl tento plán zveřejněn u příležitosti spuštění nové centrály v čínském Wuhanu. V souvislosti s dokončením nového sídla, které má být hotové v roce 2024 a také v souvislosti s výstavbou nové továrny na elektromobily, která by měla být dokončena ještě v tomto roce, byl uspořádán slavnostní ceremoniál.

Celá plejáda nových elektromobilů
Pravděpodobně nejzajímavější novinkou je uveřejnění nové řady elektromobilů, které by v nové továrně měly vznikat. Byly oznámeny následující čtyři modely.
- V roce 2022 představí Lotus SUV patřící do segmentu E s kódovým označením Type 132
- V roce 2023 by mělo přijít čtyřdveřové kupé Type 133
- V roce 2025 bude následovat další SUV Type 134
- V roce 2026 se můžeme těšit na zcela nový sporťák Type 135
Lotus navíc oznámil, že pod Geely se bude naplno věnovat elektromobilitě, co je u automobilky, známé svými supersporty, ještě zásadnější změna. Nyní se tedy v Lotusu chystají na výrobu SUV a čtyřdveřových vozidel. Firma také sdílela některé podrobnosti ohledně nové platformy elektrických aut, na níž budou nová auta postavena.

Nová platforma Lotus Premium
Vývoj nových prémiových aut značky Lotus bude probíhat na architektuře Lotus Premium, tedy jedné ze čtyř nových platforem, představených na konferenci Driving Tomorrow v dubnu. Tato architektura podporuje rozvor kol od 2889 mm do 3100 mm a v budoucnu by mohla být i dále rozšiřována.
Současně je podporován vývoj všech typů osobních vozidel od segmentu C+ až po E. Díky schopnosti používat baterie o kapacitě 92 až 120 kWh je kompatibilní s nejpokročilejším 800V nabíjecím systémem. Vozy, postavené na této platformě, budou schopné zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy.
Výrobní kapacita a nové prototypy
Lotus bude i nadále využívat dvě továrny ve Velké Británii, ale nový závod v Číně výrazně zvýší její výrobní kapacitu na až 150 tisíc vozidel ročně. Vzhledem k avizovanému uvedení nového elektrického Lotusu již v příštím roce, předpokládáme, že bychom mohli brzy spatřit prototyp nového vozu.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".