Nová Škoda Fabia 4. generace ignoruje elektrifikaci, zřejmě naposledy

Luboš Srb
  • Nová Fabia 4. generace byla právě oficiálně představena
  • Jde o nástupce druhého nejoblíbenějšího vozu z Mladé Boleslavi
  • Škoda Auto jde cestou elektrifikace, u nového vozu je ale výsledek opačný
Nová Škoda Fabia 2021
Nová Škoda Fabia 2021

Fabie je pojem, který najdeme v nabídce společnosti Škoda Auto už více než 22 let a za tu dobu bylo prodáno přes 4,5 milionu vozů. Jde o druhý nejprodávanější a jeden z nejoblíbenějších vozů mladoboleslavské automobilky, především díky skvělému poměru cena/výkon/specifikace, což není s ohledem na elektrifikaci jednoduché udržet. Jak tedy vypadá nová Fabia pro rok 2021 a jaké má motorizace?

Příště bude Fabia elektromobil, nebo skončí

Když nový šéf Škodovky Thomas Schäfer v loňském roce veřejně hned v několika rozhovorech řekl, že se v případě Fabie vyplatí jen 100% elektrifikace, bylo víceméně jasno, že nástupce tohoto vozu bude spíše něco na způsob koncernového elektromobilu Volkswagen ID.3 a že předělávka z konvenčního spalováku na elektromobil nejspíše není reálná. Před chvílí se to potvrdilo a elektrická Fabia zkrátka nepřišla.

Nová Fabia 4. generace spoléhá na cenově dostupnější provedení ve spojení s konvenčním pohonem. Zapomeňte na plně elektrické či hybridní provedení, ba dokonce i na nejobyčejnější mild-hybridní provedení, které přitom najdeme u nové Octavie – tedy nejprodávanějšího vozu značky Škoda Auto – a je velmi povedené. Nejnovější Fabie je postavena poprvé na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen a její prodejní argumenty jsou zkrátka jinde, než v elektrifikaci. Koneckonců současná Fabie vychází ještě z původních plánů starého vedení.


Čtěte také: Elektrická Škoda Fabia RE-X1 trénuje před prvním ostrým startem!


Nová Škoda Fabia 2021, interiér
Nová Škoda Fabia 2021, interiér

Co přináší nová Fabie (2021)?

Nový vůz od Škody Auto nabízí i přes absenci elektrifikace spotřebu kolem 5 l/100 km, například díky použití benzinového motoru pracujícím v Atkinsonově cyklu. Pochlubit se může velkorysejším prostorem ve své třídě, vyšším komfortem a novými asistenčními systémy. Nicméně projevilo se to na ceně Fabie, která startuje od 329 900 korun. Vůz tedy i bez použití elektromotoru a baterie podražil, ačkoliv výrobce tvrdí, že si zákazníci stejně pořizovali verze vyšší a u nich teď nabízí naopak více hudby za méně peněz.

Každopádně je to právě cena, která rozhodla o tom, že se Škodovka u Fabie naposledy vydá cestou klasické motorizace. A tak trochu si připravuje půdu pro příští Fabii v podobě elektromobilu, pokud se tak bude jmenovat. Levný automobil zkrátka v příštích 5-10 letech již nepořídíte a k tomu celý automobilový trh spěje. U nové Fabie jsou ještě na výběr výhradně benzinové motory, které v tříválcových provedeních mají od 59 do 81 kW v kombinaci s manuální či automatickou převodovkou. V nejvyšším provedení disponuje motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW. Všechny pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 6d. S příchodem nové normy Euro 7 již neelektrifikované auto nebude možné vyrábět.

Video

„S novou zelenou dohodou (tzv. Green Deal, pozn. red.) a regulacemi není žádná alternativa, musíme se silně orientovat na elektromobily. Budeme se rozhodovat o celém portfoliu, musíme zvážit, jaké modely budeme potřebovat. Na tom teď budeme muset pracovat. Je to nákladná změna, o které jsme věděli. Není ovšem alternativa, musíme to změnit. Teď je závod o to, abychom to přežili. Budoucnost prostě bude elektromobilní. Znamená to větší investice, revizi plánů,“ řekl Thomas Schäfer, nový šéf ve společnosti Škoda Auto.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články