Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Nová Škoda Octavia v elektřině, jako mild-hybrid a plug-in hybrid. Známe ceny

  |  Luboš Srb  |  7 komentářů

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila ceník nové, čtvrté generace Škoda Octavia, kterou je možné zakoupit v elektrifikovaných verzích.

Rodinka všech nových modelů Octavia čtvrté generace | foto: Škoda Auto

TIP: Nová Škoda Octavia 4. generace je i do zásuvky. S dojezdem až 55 km

Octavia e-TEC (mild-hybrid)

  • cena od 553 900 korun

Nejlevnější je ta nejzákladnější elektrifikovaná varianta, tedy mild-hybrid v podobě Octavia e-TEC. Tu zakoupíte již za 553 900 korun ve výbavě Active, ve vyšších výbavách Ambition pak za 553 900 korun a ve verzi Style za 659 900 korun, tedy bez doplňkové výbavy.

K čemu je dobrý mild-hybrid?

V případě mild-hybridu, nejlehčího stupně elektrifikace, se můžete spolehnout na sedmistupňovou automatickou převodovkou využívají mild-hybrid systém se 48V Li-Ion akumulátorem. Můžete plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem a shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění, nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku. Ať už jezdíte s autem ve městě nebo na delší trasy, můžete něco málo ušetřit na pohonných hmotách.

Nová Octavia jako mild-hybrid | foto: Škoda Auto

Octavia iV (plug-in hybrid)

  • cena od 806 800 korun

Do zásuvky je pak jako cenově a výbavově nejdostupnější nabízena plug-in hybridní verze Octavia iV. Ta vychází na 806 800 korun v základní výbavě, kterou je zde Ambition. Za vybavenější Style dáte 825 400 korun, opět bez doplňkové výbavy. Jiné výbavové stupně nejsou k dispozici.

K čemu je dobrý plug-in hybrid?

Čistě na elektřinu slibuje elektrická Octavia iV dojezd až 55 kilometrů dle normy WLTP na jedno nabití. Nabíjet lze z běžné zásuvky nebo přes nabíjecí stanice využívající konektor Mennekes. Li-Ion baterie má kapacitu 13 kWh. Plug-in hybrid je ideálním řešením pro každodenní cestování do práce na kratší vzdálenosti, kdy můžete průběžně dobíjet doma či v práci, a pro delší trasy pak můžete jezdit na spalovací pohon a mít tak dlouhý dojezd.

Škoda Octavia iV, plug-in hybrid

Octavia iV do zásuvky | foto: Škoda Auto

Octavia iV RS (plug-in hybrid)

  • cena 939 900 korun

A v nejvyšší, sportovní motorizaci Octavia iV RS je k dispozici to nejlepší – výkon až 180 kW (245 koní) s pohonem předních kol. Hybridní sestava výkonnější varianty (nejvýkonnější v celé historii modelů RS) je složena ze spalovacího 1.4 TSI motoru s výkonem 110 kW a elektromotoru se silou 85 kW. Maximální točivý moment je 400 Nm. To vše ve spolupráci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Pokud jde o nejdůležitější specifikace, tak Octavia RS iV zrychlí z nuly na stovku za 7,3 sekund a maximální rychlost činí 225 km/h. Dojezd plug-in hybridu čistě na elektřinu je 60 km dle normy WLTP, tedy dle tvrzení Škodovky o 5 km více než u klasického modelu Octavia (PHEV), ačkoliv mají stejně velkou baterii s kapacitou 13 kWh.

Plug-in hybridní Škoda Octavia iV RS | foto: Škoda Auto

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
DušanVencamrazik Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Dušan
Dušan

Ak sa úplne stopne spaľovací motor pri “plachtení”, tak to samozrejme ušetrí nejaké palivo, ale zároveň to poškodzuje motor, lebo olej steká z mazaných plôch a znovu sa tam dostane pri zapnutí motora. Pri plachtení” dnežných motororov tento efekt nie je, lebo motor je minimálnym prísunom paliva udržiavaný na miminálnych otáčkach. To istá platí pri štart-stop systéme. Šetrí palivo, ale nešetrí motor. Pri brzdení motorom pri bežných vozidlách je motor v otáčkach a nepoškodzuje sa, lebo olejová náplň stále cirkuluje. Zároveň má každé moderné vozidlo elektronicky riadené dobíjanie tak, že maximálne dobíja v tomto režime, čiže je to do určitej… Číst vice »

Venca
Venca

To je mi zase demagogie. Dvojnásobná cena? To jste zase bral Octavii v základu. Takže Octavia iV(150KW) ve verzi Style za 825 tisíc, 2.0 TDI(110KW) za 742 tisíc, 1,5 TGI G-TEC(96KW) 720 tisíc nebo 1.5 TSI(110KW) za 650 tisíc. Takže nárůst ceny cca 10-25% je v pohodě vykompenzován nárůstem výkonu o cca 30-50% a razantním poklesem spotřeby. Ano o neblahých účincích startstop systému se mluví víc jak 10 let a mezitím ta auta už nalítala klidně přes 300 tisíc. Dnešní motory vydrží mechanicky i daleko více(pokud se řádně mění olej), a proto si také mohou dovolit časté startování. To co… Číst vice »

Dušan
Dušan

Áno … tabuľková spotreba sa “razantne” znižuje… o tom sú hlavne hybridy : ) .. tabuľky predsa nepustia. Dvojnásobná cena – vid. napr. Kia XCeed. Naozaj som neštudoval všetky značky, lebo sa to určite líši, ale určite je to vždy viac, samozrejme i tie batérie sú iné, takže nie je hybrid ako hybrid. Ak toľko auto toľko “nalítalo” tak lieta hlavne na dlhých tratiach, kde samozrejme štart-stop neničí motor. Otázkou je tiež, koľko majiteľov ho rovno pri štarte nevypína … ja som túto “eko” sprostosť vypínal i v práci, lebo raz som skoro nabúral, lebo pri vypnutom motore sa znižuje… Číst vice »

Venca
Venca

Pochopte, že se bavíme o Plug-in hybridu Octavia iV a ne o nějakém mild hybridu, takže tam je razantní snížení spotřeby a ne žádné tabulkové, když asi každých 50 km můžete jet pouze na elektřinu(levnější než benzin) a většina cest je do 100km. Samozřejmě pokud to bude někdo používat jako jouda a nebude nabíjet, tak ten rozdíl bude minimální. Pak si ale neměl kupovat Plug-in hybrida. :D Když vám ukážu, že s tou cenou jste úplně mimo, tak místo abyste se omluvil za vyřčený nesmysl, vytáhnete úplně jiné auto, o kterém tento článek ani není. Všiml jste si, že ten… Číst vice »

mrazik
mrazik

Na trhu neni jen Skoda Octavia, ale i jini zastupci stredni tridy a to, ze Octavia nastavila vysoke ceny a tudiz cenovy rozdil oproti plug-in hybridu neni dvojnasobny, za to ostatni nemohou. Focus, Ceed, i30 jako dalsi zastupci stredni tridy jsou levnejsi, ale to uz je na kazdem co si koupi. Turbo ma zivotnost daleko vetsi a znam auta co maji pres 200 tKm a maji puvodni vstriky, puvodni turbo, puvodni cerpadlo. Ja osobne plug-in hybridum fandim, ale cenovy rozdil je zatim veliky a zatim neni v naidce dostatecne velke auto pro mou rodinu. Mimochodem zivotnost baterii take neni buhvijak… Číst vice »

Venca
Venca

V pořádku, ale tohle je článek o Plug-in hybridu Octavii. Škoda má takové ceny, které jsou zákazníci ochotni zaplatit. Škoda za to nemůže, že ji lidé kupují, i když je dražší. Možná je to tím, že je lepší a může si nasadit cenu. Těžko říct, Škodu nemám a porovnávat s Focusem, Ceedem nebo i30 už vůbec nemůžu. Však píšu, že turbo zvládne až 250 tisíc a někdy i více. Minulý rok jsem měnil u E46 při 330 tisících. Jen jsem chtěl říct, že mechanické části samotného motoru, o jejichž životnost se Dušan bál vydrží minimálně dvakrát tolik. Když se vysype… Číst vice »

Dušan
Dušan

Škoda nasadzuje také ceny aby ľudia kúpili … ale Vy ste “exoti” : ) .. v dobrom … Skrátka Škoda vie, že je domáca značka a lojalita zákazníkov je vysoká, čiže tomu zodpovedá vyššia cena. Škoda síce nie je lacná značka, ale v Česku je najdrahšia …priznám české ceny nesledujem, ale i tie slovenské sú vyššie ako konkurencia i keď už sa ten rozdiel znižuje – pred 13 rokmi bola napr. Škoda oproti Kii tak o 50 % drahšia a neporovnateľne horšie vybavená. Dnes sa už ten rozdiel radikálne znížil i keď stále je zreteľný. Škoda ešte nemá nacenený hybrid… Číst vice »

Mobilní zobrazení