Nová Škoda Octavia 4. generace (2020) byla právě světu slavnostně představena v Praze a nevypadá vůbec zle. Pojďme se podívat na to, co přináší nová generace nejoblíbenější škodovky.
Nová Škoda Octavia iV přináší především nový design exteriéru, který se inspiroval Superbem, nové motorizace či nový interiér. Už na pohled je jasné, že škodovácká novinka nezapře geny s větším bráškou Superbem a menším sourozencem Scalou, přestože motorizací se spíše blíží k novému Golfu 8. generace. Ladné křivky karoserie či výbava interiéru není to, co nás tak úplně zajímá. My se především podíváme na nové mild-hybridy e-TEC a letošní novinku plug-in hybrid.
Nejprve začneme s motory e-TEC. Ty jsou ve dvou výkonnostních variantách: tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110k) a čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110kW (150k). Ty společně se sedmistupňovou převodovkou využívají mild-hybrid systém se 48V lithium-iontovým akumulátorem. Můžete tak plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem a shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění, nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku.
Největší novinkou je ovšem plug-in hybrid, který nese název Octavia iV. Ta slibuje dojezd až 55 km čistě na elektrický pohon, který je však v autě kombinován se dvěma motorizacemi: se čtyřválcem 1.4 TSI o kombinovaném (motor a elektromotor) výkonu 150 kW (204k) či 180 kW (245k). Tato verze však bude dodávána pouze se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Li-Ion baterie má kapacitu 13 kWh a dle normy WLTP umožňuje dojezd 55 kilometrů na jedno nabití. Nevýhodou je jen menší kufr: 450 litrů u liftbacku a 490 litrů v kombíku. Ze zásuvky budete moci nabíjet všechna dostupná provedení Octavie vyjma základní výbavy Active a terénní verze Scout. Příplatkovou položkou bude také adaptivní podvozek DCC, který nebude dostupný pouze pro plug-in hybrid.
Ať už jde o motory e-TEC či nový plug-in hybrid, Škodovka jde cestou postupné elektrifikace svého portfólia vozů. Společně tak s elektromobilem Citigo-e iV či novým plug-in hybridem Superb iV začínají tvořit jádro elektrifikovaných či plně elektrických vozidel, do kterého se postupně budou přidávat i další modely této značky.
Nová Škoda Octavia 4. generace (2020) byla právě světu slavnostně představena v Praze a nevypadá vůbec zle. Pojďme se podívat na to, co přináší nová generace nejoblíbenější škodovky.
Nová Škoda Octavia iV přináší především nový design exteriéru, který se inspiroval Superbem, nové motorizace či nový interiér. Už na pohled je jasné, že škodovácká novinka nezapře geny s větším bráškou Superbem a menším sourozencem Scalou, přestože motorizací se spíše blíží k novému Golfu 8. generace. Ladné křivky karoserie či výbava interiéru není to, co nás tak úplně zajímá. My se především podíváme na nové mild-hybridy e-TEC a letošní novinku plug-in hybrid.
Nejprve začneme s motory e-TEC. Ty jsou ve dvou výkonnostních variantách: tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110k) a čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110kW (150k). Ty společně se sedmistupňovou převodovkou využívají mild-hybrid systém se 48V lithium-iontovým akumulátorem. Můžete tak plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem a shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění, nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku.
Největší novinkou je ovšem plug-in hybrid, který nese název Octavia iV. Ta slibuje dojezd až 55 km čistě na elektrický pohon, který je však v autě kombinován se dvěma motorizacemi: se čtyřválcem 1.4 TSI o kombinovaném (motor a elektromotor) výkonu 150 kW (204k) či 180 kW (245k). Tato verze však bude dodávána pouze se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Li-Ion baterie má kapacitu 13 kWh a dle normy WLTP umožňuje dojezd 55 kilometrů na jedno nabití. Nevýhodou je jen menší kufr: 450 litrů u liftbacku a 490 litrů v kombíku. Ze zásuvky budete moci nabíjet všechna dostupná provedení Octavie vyjma základní výbavy Active a terénní verze Scout. Příplatkovou položkou bude také adaptivní podvozek DCC, který nebude dostupný pouze pro plug-in hybrid.
Ať už jde o motory e-TEC či nový plug-in hybrid, Škodovka jde cestou postupné elektrifikace svého portfólia vozů. Společně tak s elektromobilem Citigo-e iV či novým plug-in hybridem Superb iV začínají tvořit jádro elektrifikovaných či plně elektrických vozidel, do kterého se postupně budou přidávat i další modely této značky.