Nový Volkswagen Golf (8. generace) přichází jako hybrid

Golf je nejlépe prodávaným autem v Evropě, když na svém kontě má již více než 35 milionů zákazníků. Dá se tedy předpokládat, že bude v hledáčku i v případě nejnovější již 8. generace. Co přináší?

Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: “Žijeme ve stále komplexnějším světě. Nový Golf proto řidiči umožňuje snadné a intuitivní ovládání. Prakticky veškeré zobrazovací a ovládací prvky jsou digitální. Nové přístroje a informační a zábavní systémy s připojením k internetu splývají v jeden celek, tvořený displeji, dotykovými tlačítky a posuvnými prvky. Na přání mohou být informace zobrazovány také průhledovým displejem.”

Nový Golf 8. generace je výrazným mezigeneračním skokem, ať už jde o facelift s inspirací u elektromobilu VW ID3, nebo elektrifikované pohony – konkrétně všech 5 nabízených variant je hybridních, došlo také na premiéru mild-hybridního systému. A důvody jsou asi každému jasné – přísnější nařízení EU na poli emisí.

Osmý Golf je jako první model značky k dispozici s pěti hybridními pohony. Nejvíce elektrifikované jsou 2 verze coby plug-in hybridy, které můžete externě dobíjet ze zásuvky či veřejné dobíjecí stanice. Naopak menší využití elektřiny přinášejí 3 verze se 48V systémem, tedy mild-hybridy. V nabídce najdeme dvě dieselové motorizace, ostatní benzinové.

Základní plug-in hybridní varianta poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 koní), zatímco sportovní verze GTE je vyladěna na 180 kW (245 koní). Obě plug-in hybridní verze modelu Golf jsou vybaveny novou sadou Li-Ion baterií s kapacitou 13 kWh, která umožňuje delší dojezd, cca 60 km, s výhradně elektrickým pohonem. Golf se tak může stát na přechodnou dobu vozidlem s nulovými emisemi.

I částečně hybridní pohon eTSI podle Volkswagenu slibuje snížení spotřeby paliva až o 10 % (dle metodiky WLTP) a nejvyšší úroveň dynamiky a komfortu při rozjezdu. Nový Volkswagen Golf 8 je nabízen se třemi výkonovými stupni pohonu eTSI: 81 kW (110 koní), 96 kW (130 koní) a 110 kW (150 koní).

Nový Golf 8 bude možné objednat koncem letošního roku a dodávky jsou naplánované na rok 2020. Koncern naznačuje, že by měl tento vůz přežít do roku 2028, neboť během příštích let a generací Golfu bude probíhat přechod k elektromobilitě a alternativním způsobům dopravy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový Volkswagen Golf (8. generace) přichází jako hybrid

Golf je nejlépe prodávaným autem v Evropě, když na svém kontě má již více než 35 milionů zákazníků. Dá se tedy předpokládat, že bude v hledáčku i v případě nejnovější již 8. generace. Co přináší?

Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: “Žijeme ve stále komplexnějším světě. Nový Golf proto řidiči umožňuje snadné a intuitivní ovládání. Prakticky veškeré zobrazovací a ovládací prvky jsou digitální. Nové přístroje a informační a zábavní systémy s připojením k internetu splývají v jeden celek, tvořený displeji, dotykovými tlačítky a posuvnými prvky. Na přání mohou být informace zobrazovány také průhledovým displejem.”

Nový Golf 8. generace je výrazným mezigeneračním skokem, ať už jde o facelift s inspirací u elektromobilu VW ID3, nebo elektrifikované pohony – konkrétně všech 5 nabízených variant je hybridních, došlo také na premiéru mild-hybridního systému. A důvody jsou asi každému jasné – přísnější nařízení EU na poli emisí.

Osmý Golf je jako první model značky k dispozici s pěti hybridními pohony. Nejvíce elektrifikované jsou 2 verze coby plug-in hybridy, které můžete externě dobíjet ze zásuvky či veřejné dobíjecí stanice. Naopak menší využití elektřiny přinášejí 3 verze se 48V systémem, tedy mild-hybridy. V nabídce najdeme dvě dieselové motorizace, ostatní benzinové.

Základní plug-in hybridní varianta poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 koní), zatímco sportovní verze GTE je vyladěna na 180 kW (245 koní). Obě plug-in hybridní verze modelu Golf jsou vybaveny novou sadou Li-Ion baterií s kapacitou 13 kWh, která umožňuje delší dojezd, cca 60 km, s výhradně elektrickým pohonem. Golf se tak může stát na přechodnou dobu vozidlem s nulovými emisemi.

I částečně hybridní pohon eTSI podle Volkswagenu slibuje snížení spotřeby paliva až o 10 % (dle metodiky WLTP) a nejvyšší úroveň dynamiky a komfortu při rozjezdu. Nový Volkswagen Golf 8 je nabízen se třemi výkonovými stupni pohonu eTSI: 81 kW (110 koní), 96 kW (130 koní) a 110 kW (150 koní).

Nový Golf 8 bude možné objednat koncem letošního roku a dodávky jsou naplánované na rok 2020. Koncern naznačuje, že by měl tento vůz přežít do roku 2028, neboť během příštích let a generací Golfu bude probíhat přechod k elektromobilitě a alternativním způsobům dopravy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."