Rok se s rokem sešel, a tak jsme po vzoru předchozích let opět vybrali ty absolutně nejlepší, nové elektromobily (které dorazily na český trh v roce 2022 – pozn. redakce) v různých kategoriích. Jedná se o prestižní ocenění od redakce Elektrickevozy.cz, největšího českého webu o elektromobilitě a dopravě budoucnosti.
Začínáme kategorií, která pomalu umírá. Malý elektromobil je pomalu oxymorón, protože výrobci aut se snaží elektrifikovat spíše větší kategorie vozu, protože u nich mohou mít vyšší ceny, a tedy i marže. Nicméně po předchozích letech převzalo žezlo v této kategorii španělské dvojče Volkswagenu ID.3, tedy Cupra Born (test).
Zábavný a ostrý hot-hatch na nás zapůsobil svým neotřelým vzhledem a temperamentem. Elektromobil Cupra Born vyjde na více než milion, takže ne o moc více, než dosud bezkonkurenční vítěz této kategorie Renault Zoe. Zaujme výkonem 150 kW, baterií s kapacitou 58 kWh (využitelných), či dojezdem přes 400 kilometrů.
Čtěte také: Vybrali jsme 6 nejlevnějších elektromobilů na českém trhu! A nemáme pro vás dobré zprávy…
Pokud chcete to nejlepší z roku 2022 ve střední třídě, tak nemůžete chtít nic jiného, než velice povedený Renault Megane E-Tech (test). Jde o elektromobil s cenou začínající na hranici milionu korun a v této cenové relaci jde opravdu o skvělou nabídku. Získáte nejnovější techniku CMF-EV s vysokou efektivitou, dlouhým dojezdem a rychlým nabíjením.
Za vyšší verzi dáte o zhruba sto tisíc více, ovšem dostanete vysoký výkon (160 kW), větší baterii (55 kWh využitelných), a delší dojezd (450 km dle WLTP). Díky rychlonabíjení o výkonu až 130 kW vám postačí jen zhruba 30 minut na nabíjecí stanici. Snad jedinou vadou na kráse může být o něco menší zavazadlový prostor, jehož objem činí jen 389 litrů.
Sportovně laděné SUV s plně elektrickým pohonem BMW iX je doslova výkladní skříní těch nejlepších technologií a automobilové techniky budoucnosti. Za cenu nejméně 3,3 miliony korun získáte v první řadě obrovskou kapacitu baterie 105,2 kWh (využitelných), se kterou ujedete kolem 500 kilometrů.
Elektrické BMW se chlubí výkonem 455 kW/1100 Nm s pohonem všech kol, díky čemuž zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za šílených 3,8 sekund, což je u obrovitého SUV vozu opravdu obdivuhodné až skoro nepochopitelné. Na nabíječce také nebudete zbytečně ztrácet čas, s výkonem až 195 kW vám postačí jen 30minutová zastávka. Zavazadlový prostor má slušných 500 litrů.
Evropské auto roku 2022 si odnáší prestižní ocenění také od redakce Elektrickevozy.cz, kde vítězí v kategorii nejlepší crossover/SUV. Elektromobil Kia EV6 (test) je všestranný, prostorný elektromobil s hodně futuristickým designem a špičkovou technikou stavějící na ryze elektrické platformě E-GMP.
Defacto jde o učesanější a ještě odvážnější vůz od jihokorejské automobilky, než sesterský Hyundai Ioniq 5. Základní model Kia EV6 vás vyjde na zhruba 1,3 miliony korun, ovšem za ostřejší variantu GT dáte přes 1,8 milionu korun. A čím zaujme nejvíc? Rozhodně výkonem až 430 kW/740 Nm s pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí na stovku za 3,5 sekundy.
V interiéru nadchne obrovský palubní displej a celkově minimalistické, moderní, a přitom velice propracované celkové pojetí. Nechybí povedená mobilní aplikace pro ovládání vozu na dálku. Zavazadlový prostor má 520 litrů. A co teprve dojezd, který je díky 74kWh baterii (využitelných) téměř 500 km. Rychlonabíjení s výkonem až 233 kW je otázkou zastávky jen na pouhých pár minut.
Inženýři z Mnichova nás zaujali nejen skvělým luxusním elektromobilem iX, ale také ostrým sedanem BMW i4 (test). Ten nadchne už svým adaptivním podvozkem s karbonovým paketem a technologií XtraBoost. Elektromobil má sportovního ducha, ale hlavně sportovní parametry – výkon 400 kW/795 Nm, pohon všech kol, zrychlením na stovku za 3,9 sekund.
Jelikož jde o auto na baterky, tak nemůžeme zapomenout ani na specifikace na poli baterie, dojezdu a nabíjení. Zde se může BMW i4 pochlubit 83,9 kWh (využitelných) s dojezdem 590 km dle WLTP (reálně méně, protože se sportovním autem asi nebudete jezdit v rukavičkách). Rychlonabíjení výkonem až 210 kW znamená zhruba 30 minut na nabíječce. Základní cena je 1 797 900 Kč, ovšem počítejte spíše více, protože konfigurátor vás nenechá klidnými.
Skoro, jako by si mladoboleslavská automobilka to nejlepší nechala na konec. Škoda Enyaq iV už sice dorazila před rokem, ovšem letos přichází model Škoda Enyaq RS iV, který má lepší výbavu a o něco ostřejší vzezření, které v kombinaci s přední maskou Crystal Face tvoří vskutku originální a unikátní pojetí elektromobilu.
Očekáváme, že zákazníci budou dávat přednost vylepšené variantě RS iV oproti klasickému (původnímu) modelu, protože ve výbavě této dražší verze již najdete spoustu funkcí a máte k dispozici vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti, což u elektromobilu za cenu zhruba 1,3 milionu korun je něco, co dává smysl.
Škoda Enyaq RS iV je elektromobil vyráběný v Česku, disponuje pohonem všech kol s výkonem 220 kW/460 Nm, zrychlením z nuly na sto za 6,5 sekund, baterií s kapacitou 77 kWh (využitelných), či rychlonabíjením výkonem až 135 kW (reálně dokonce až 180 kW – pozn. redakce). Zavazadlový prostor má objem 585 litrů a jde tak jednoznačně o jeden z nejprostornějších elektromobilů na trhu.
Celkový vítěz naší ankety „Elektromobil roku 2022“ je Tesla Model Y, tedy novinka na českém trhu, kterou vyrábí Elon Musk aspol. již v nové Gigafactory v Německu. Staví na loňském celkovém vítězi v naší redakční anketě, Modelu 3, se kterým sdílí velkou číst komponent, ovšem techniku má o něco novější a navíc jde o prostornější vůz.
Elektrické SUV Tesla Model Y s dojezdem přes 530 kilometrů na jedno nabití dle WLTP (ve verzi Long Range) vychází na 1 749 990 Kč, takže nejde o nejlevnější elektromobil. Nicméně to mu neubírá na popularitě, protože jde především o technicky vychytaný model (skvělá spotřeba, dlouhý dojezd, rychlé nabíjení – pozn. redakce), který je prostorný a pohodlný, výkonný (z nuly na sto za pouhých 5 sekund) a největší výhodou je pak rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger, přes kterou dobijete auto během chvíle téměř po celém světě.
Jaký je podle vás nejlepší elektromobil tohoto roku? A na jaký se naopak těšíte nejvíc v příštím roce? Dejte nám vědět v komentářích!
Rok se s rokem sešel, a tak jsme po vzoru předchozích let opět vybrali ty absolutně nejlepší, nové elektromobily (které dorazily na český trh v roce 2022 – pozn. redakce) v různých kategoriích. Jedná se o prestižní ocenění od redakce Elektrickevozy.cz, největšího českého webu o elektromobilitě a dopravě budoucnosti.
Začínáme kategorií, která pomalu umírá. Malý elektromobil je pomalu oxymorón, protože výrobci aut se snaží elektrifikovat spíše větší kategorie vozu, protože u nich mohou mít vyšší ceny, a tedy i marže. Nicméně po předchozích letech převzalo žezlo v této kategorii španělské dvojče Volkswagenu ID.3, tedy Cupra Born (test).
Zábavný a ostrý hot-hatch na nás zapůsobil svým neotřelým vzhledem a temperamentem. Elektromobil Cupra Born vyjde na více než milion, takže ne o moc více, než dosud bezkonkurenční vítěz této kategorie Renault Zoe. Zaujme výkonem 150 kW, baterií s kapacitou 58 kWh (využitelných), či dojezdem přes 400 kilometrů.
Čtěte také: Vybrali jsme 6 nejlevnějších elektromobilů na českém trhu! A nemáme pro vás dobré zprávy…
Pokud chcete to nejlepší z roku 2022 ve střední třídě, tak nemůžete chtít nic jiného, než velice povedený Renault Megane E-Tech (test). Jde o elektromobil s cenou začínající na hranici milionu korun a v této cenové relaci jde opravdu o skvělou nabídku. Získáte nejnovější techniku CMF-EV s vysokou efektivitou, dlouhým dojezdem a rychlým nabíjením.
Za vyšší verzi dáte o zhruba sto tisíc více, ovšem dostanete vysoký výkon (160 kW), větší baterii (55 kWh využitelných), a delší dojezd (450 km dle WLTP). Díky rychlonabíjení o výkonu až 130 kW vám postačí jen zhruba 30 minut na nabíjecí stanici. Snad jedinou vadou na kráse může být o něco menší zavazadlový prostor, jehož objem činí jen 389 litrů.
Sportovně laděné SUV s plně elektrickým pohonem BMW iX je doslova výkladní skříní těch nejlepších technologií a automobilové techniky budoucnosti. Za cenu nejméně 3,3 miliony korun získáte v první řadě obrovskou kapacitu baterie 105,2 kWh (využitelných), se kterou ujedete kolem 500 kilometrů.
Elektrické BMW se chlubí výkonem 455 kW/1100 Nm s pohonem všech kol, díky čemuž zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za šílených 3,8 sekund, což je u obrovitého SUV vozu opravdu obdivuhodné až skoro nepochopitelné. Na nabíječce také nebudete zbytečně ztrácet čas, s výkonem až 195 kW vám postačí jen 30minutová zastávka. Zavazadlový prostor má slušných 500 litrů.
Evropské auto roku 2022 si odnáší prestižní ocenění také od redakce Elektrickevozy.cz, kde vítězí v kategorii nejlepší crossover/SUV. Elektromobil Kia EV6 (test) je všestranný, prostorný elektromobil s hodně futuristickým designem a špičkovou technikou stavějící na ryze elektrické platformě E-GMP.
Defacto jde o učesanější a ještě odvážnější vůz od jihokorejské automobilky, než sesterský Hyundai Ioniq 5. Základní model Kia EV6 vás vyjde na zhruba 1,3 miliony korun, ovšem za ostřejší variantu GT dáte přes 1,8 milionu korun. A čím zaujme nejvíc? Rozhodně výkonem až 430 kW/740 Nm s pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí na stovku za 3,5 sekundy.
V interiéru nadchne obrovský palubní displej a celkově minimalistické, moderní, a přitom velice propracované celkové pojetí. Nechybí povedená mobilní aplikace pro ovládání vozu na dálku. Zavazadlový prostor má 520 litrů. A co teprve dojezd, který je díky 74kWh baterii (využitelných) téměř 500 km. Rychlonabíjení s výkonem až 233 kW je otázkou zastávky jen na pouhých pár minut.
Inženýři z Mnichova nás zaujali nejen skvělým luxusním elektromobilem iX, ale také ostrým sedanem BMW i4 (test). Ten nadchne už svým adaptivním podvozkem s karbonovým paketem a technologií XtraBoost. Elektromobil má sportovního ducha, ale hlavně sportovní parametry – výkon 400 kW/795 Nm, pohon všech kol, zrychlením na stovku za 3,9 sekund.
Jelikož jde o auto na baterky, tak nemůžeme zapomenout ani na specifikace na poli baterie, dojezdu a nabíjení. Zde se může BMW i4 pochlubit 83,9 kWh (využitelných) s dojezdem 590 km dle WLTP (reálně méně, protože se sportovním autem asi nebudete jezdit v rukavičkách). Rychlonabíjení výkonem až 210 kW znamená zhruba 30 minut na nabíječce. Základní cena je 1 797 900 Kč, ovšem počítejte spíše více, protože konfigurátor vás nenechá klidnými.
Skoro, jako by si mladoboleslavská automobilka to nejlepší nechala na konec. Škoda Enyaq iV už sice dorazila před rokem, ovšem letos přichází model Škoda Enyaq RS iV, který má lepší výbavu a o něco ostřejší vzezření, které v kombinaci s přední maskou Crystal Face tvoří vskutku originální a unikátní pojetí elektromobilu.
Očekáváme, že zákazníci budou dávat přednost vylepšené variantě RS iV oproti klasickému (původnímu) modelu, protože ve výbavě této dražší verze již najdete spoustu funkcí a máte k dispozici vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti, což u elektromobilu za cenu zhruba 1,3 milionu korun je něco, co dává smysl.
Škoda Enyaq RS iV je elektromobil vyráběný v Česku, disponuje pohonem všech kol s výkonem 220 kW/460 Nm, zrychlením z nuly na sto za 6,5 sekund, baterií s kapacitou 77 kWh (využitelných), či rychlonabíjením výkonem až 135 kW (reálně dokonce až 180 kW – pozn. redakce). Zavazadlový prostor má objem 585 litrů a jde tak jednoznačně o jeden z nejprostornějších elektromobilů na trhu.
Celkový vítěz naší ankety „Elektromobil roku 2022“ je Tesla Model Y, tedy novinka na českém trhu, kterou vyrábí Elon Musk aspol. již v nové Gigafactory v Německu. Staví na loňském celkovém vítězi v naší redakční anketě, Modelu 3, se kterým sdílí velkou číst komponent, ovšem techniku má o něco novější a navíc jde o prostornější vůz.
Elektrické SUV Tesla Model Y s dojezdem přes 530 kilometrů na jedno nabití dle WLTP (ve verzi Long Range) vychází na 1 749 990 Kč, takže nejde o nejlevnější elektromobil. Nicméně to mu neubírá na popularitě, protože jde především o technicky vychytaný model (skvělá spotřeba, dlouhý dojezd, rychlé nabíjení – pozn. redakce), který je prostorný a pohodlný, výkonný (z nuly na sto za pouhých 5 sekund) a největší výhodou je pak rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger, přes kterou dobijete auto během chvíle téměř po celém světě.
Jaký je podle vás nejlepší elektromobil tohoto roku? A na jaký se naopak těšíte nejvíc v příštím roce? Dejte nám vědět v komentářích!