Méně stresu u nabíječky. Tesly brzy samy zaparkují u Superchargeru bez pomoci řidiče

Tesla chystá automatické parkování u Superchargerů. Funkce má zcela bez asistence zaparkovat vůz a zpříjemnit nabíjení, stačí jen softwarová aktualizace.
Bez řidiče a bez asistence
Zatímco dřív byl parkovací manévr záležitostí rukou na volantu a trpělivosti, Tesla chystá krok, který to může zcela změnit. Už brzy se její vozy naučí samy zaparkovat na Superchargerech. Bez pokynů, bez zásahů, zcela automaticky. Tohle není jen vychytávka pro pohodlí, ale klíčová součást širší strategie směrem k autonomní dopravě.
Elon Musk potvrdil, že automatické parkování u Superchargerů se stane samostatnou funkcí. Reagoval na podnět majitele, který uvedl, že mu pokus o automatické parkování na Superchargeru funguje přibližně v jednom z pěti případů. Podle Muska bude funkce s budoucími softwarovými aktualizacemi fungovat téměř dokonale. Tesla už dnes poskytuje informaci o volných nabíjecích stáních, a auta tak mají potřebná data pro správné vyhodnocení cílového místa.
Zatímco současné automatické parkování pomáhá při běžném stání na ulici, nová funkce půjde dál. Tesla má ambici umožnit vozu, aby si po příjezdu k nabíjecí stanici sám vyhledal dostupné místo a zaparkoval k němu bez pomoci. To by mohlo výrazně ulevit řidičům hlavně v přeplněných Superchargerech nebo nabíječkách s nedostatkem místa.

Čtěte také: Tesla s rekordním dojezdem: Model 3+ ujede až 830 km dle normy CLTC
Plynulejší nabíjení pro každého
Schopnost vozu samostatně zaparkovat u nabíječky je přitom další logický krok v tom, aby auta zvládala víc než jen samotnou jízdu. Novinka má pomoci běžným uživatelům zefektivnit nabíjení a snížit stres v náročnějších situacích. Pozitivní na tom je, že by měla stačit pouhá aktualizace softwaru bez nutnosti hardwarových úprav.
Funkce zároveň zapadá do širší strategie Tesly, která se krok za krokem přibližuje plné autonomii. Tento týden například zveřejnila video své nejdelší ukázky plně autonomního řízení, která demonstruje jízdu ze San Francisca do Los Angeles. Během přibližně sedmihodinové jízdy dlouhé 362 mil (583 kilometrů) nemusel řidič ani jednou zasáhnout.
Přesné datum spuštění funkce zatím Tesla neoznámila. Jasné ale je, že automatické parkování u Superchargeru se stane běžnou součástí výbavy a z běžného nabíjení udělá pohodlnější záležitost pro každého řidiče.
Zdroj:
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.