Mazda chce prodloužit dojezd svých elektromobilů velice šikovným trikem!

  • Mazda MX-30 je prvním 100% elektrickým modelem japonské značky
  • Elektromobil na plně nabitou baterii ujede kolem 200 km
  • Mazda si připravila pro letošní rok zajímavou inovaci
Elektrická Mazda MX-30

Elektrická Mazda MX-30

Model MX-30 je prvním vlastním elektrickým vozidlem značky Mazda, který je u nás aktuálně k dispozici za ceny začínající na 854 900 korunách. Vůz je postaven na nejnovější platformě SkyActiv, která již od začátku počítala s čistě elektrickým pohonem.

Mazda jede na platformě i s konvenčními vozy

Stejná platforma je umístěna například i pod konvenčně motorizovanou CX-30. Není proto divu, že rozměry elektrického crossoveru, měřícího 4 395 milimetrů na délku, 1 795 milimetrů na šířku a 1 555 milimetrů na výšku, jsou téměř stejné, jako u konvenčně poháněného SUV. Vizuálně Mazda MX-30 z roku 2020 jasně zapadá do designového jazyka „Kodo“.

Pokud jde o koncept dveří, elektrické SUV se jasně liší od všech ostatních modelů. Malé zadní dveře se otevírají protisměrně, a to usnadňuje přístup do interiéru. Když už jsme u něj, Mazdě MX-30 (2020) dominují materiály šetrné k životnímu prostředí. Části „plovoucí“ středové konzoly jsou vyrobeny z ekologicky pěstovaného korku.

Mazda MX-30

Mazda MX-30


Čtěte také: Mazda 2 Hybrid přijíždí na evropský trh, pro mnohé půjde o velké zklamání


Mazda přichází s vlastním řešením dlouhého dojezdu

Pravou kůži nahrazují textilní potahy vyrobené z recyklovaných plastových lahví. Kromě displeje na palubní desce je zde poprvé i druhý dotykový displej, který je umístěn za řadicí pákou a přebírá obsluhu klimatizace. Pokud se bavíme o čistě elektrickém pohonu, vysokonapěťová baterie o kapacitě 35,5 kWh zajistí dojezd kolem 200 kilometrů (podle WLTP).

S časem sprintu 9,7 sekundy na 100 km/h a maximální rychlostí 140 km/h je vůz určen pro běžné cestování, kdy dosahuje průměrné spotřeby 19 kWh na 100 kilometrů (dle WLTP). Již letos se dočkáme uvedení sériového plug-in hybridu MX-30 R-EV v němž doplní elektrický pohon kompaktní rotační motor a generátor.

Benzínový Wankelův motor dokáže za jízdy vyrábět elektřinu a podstatně prodlouží dojezd vozidla. Automobil si současně vystačí s menší a lehčí baterií. Celkový dojezd Mazdy MX-30 se zvýší na několik stovek kilometrů. Cenu hybridní MX-30 R-EV si Mazda zatím nechává pro sebe.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mazda chce prodloužit dojezd svých elektromobilů velice šikovným trikem!

  • Mazda MX-30 je prvním 100% elektrickým modelem japonské značky
  • Elektromobil na plně nabitou baterii ujede kolem 200 km
  • Mazda si připravila pro letošní rok zajímavou inovaci
Elektrická Mazda MX-30

Elektrická Mazda MX-30

Model MX-30 je prvním vlastním elektrickým vozidlem značky Mazda, který je u nás aktuálně k dispozici za ceny začínající na 854 900 korunách. Vůz je postaven na nejnovější platformě SkyActiv, která již od začátku počítala s čistě elektrickým pohonem.

Mazda jede na platformě i s konvenčními vozy

Stejná platforma je umístěna například i pod konvenčně motorizovanou CX-30. Není proto divu, že rozměry elektrického crossoveru, měřícího 4 395 milimetrů na délku, 1 795 milimetrů na šířku a 1 555 milimetrů na výšku, jsou téměř stejné, jako u konvenčně poháněného SUV. Vizuálně Mazda MX-30 z roku 2020 jasně zapadá do designového jazyka „Kodo“.

Pokud jde o koncept dveří, elektrické SUV se jasně liší od všech ostatních modelů. Malé zadní dveře se otevírají protisměrně, a to usnadňuje přístup do interiéru. Když už jsme u něj, Mazdě MX-30 (2020) dominují materiály šetrné k životnímu prostředí. Části „plovoucí“ středové konzoly jsou vyrobeny z ekologicky pěstovaného korku.

Mazda MX-30

Mazda MX-30


Čtěte také: Mazda 2 Hybrid přijíždí na evropský trh, pro mnohé půjde o velké zklamání


Mazda přichází s vlastním řešením dlouhého dojezdu

Pravou kůži nahrazují textilní potahy vyrobené z recyklovaných plastových lahví. Kromě displeje na palubní desce je zde poprvé i druhý dotykový displej, který je umístěn za řadicí pákou a přebírá obsluhu klimatizace. Pokud se bavíme o čistě elektrickém pohonu, vysokonapěťová baterie o kapacitě 35,5 kWh zajistí dojezd kolem 200 kilometrů (podle WLTP).

S časem sprintu 9,7 sekundy na 100 km/h a maximální rychlostí 140 km/h je vůz určen pro běžné cestování, kdy dosahuje průměrné spotřeby 19 kWh na 100 kilometrů (dle WLTP). Již letos se dočkáme uvedení sériového plug-in hybridu MX-30 R-EV v němž doplní elektrický pohon kompaktní rotační motor a generátor.

Benzínový Wankelův motor dokáže za jízdy vyrábět elektřinu a podstatně prodlouží dojezd vozidla. Automobil si současně vystačí s menší a lehčí baterií. Celkový dojezd Mazdy MX-30 se zvýší na několik stovek kilometrů. Cenu hybridní MX-30 R-EV si Mazda zatím nechává pro sebe.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."