Na světě snad neexistuje tradiční automobilka, která by neřešila snižování emisí. Tento trend je zcela neúprosný, a tak zkrátka musí reagovat naprosto všichni. Krom stále populárnějších elektromobilů ovšem existují i jiné varianty, jak snížit emise a přitom si dopřát příjemné svezení. S jednou z možností nyní přichází Mazda.
Pokud vám auto na úvodní fotografii připadá povědomé, tak věřte tomu, že máte pravdu. Mazda si totiž vypůjčila populární hybridní ústrojí od Toyoty, která takto vypomáhá i ostatním značkám. Nová generace malého hatchbacku je očividně původní Toyota Yaris, jedinou odlišností je použité logo. To platí jak pro exteriér, tak i interiér.
Novinka Mazda 2 bude nabízena pouze ve variantě hybrid. Ta kombinuje benzinový tříválec s objemem 1 490 cm³ a výkonem 68 kW s elektromotorem o výkonu 59 kW. Výsledkem je celkový výkon 85 kW. Mazda zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a maximální rychlost je stanovena na 175 km/h.
Čtěte také: Mazda MX-5 s mild-hybridní technikou? Na trh dorazí překvapivě pozdě
A jak tedy takový hybrid funguje? Mazda 2 po nastartování automaticky běží v režimu EV, který nabídne plynulou a tichou jízdu v městském prostředí. To vše přispívá nejen k pohodlí, ale i razantnímu snížení emisí CO2. Při běžné jízdě je rozdělení výkonu mezi benzinovým motorem a elektromotorem upravováno s cílem dosažení co nejnižší spotřeby paliva.
Při zpomalování a brzdění se energie zpátky rekuperuje a uskadňuje v baterii. Ta je taktéž průběžně dobíjena generátorem, aby se vůz nemusel externě nabíjet jako například elektromobil nebo plug-in hybrid.
Ačkoliv je Mazda 2 Hybrid kompaktní vůz patřící do segmentu B, s délkou podvozku 2 560 mm nabízí pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor s objemem 286 litrů. V Evropě bude k dispozici ve třech verzích – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile a Mazda 2 Hybrid Select.
Na světě snad neexistuje tradiční automobilka, která by neřešila snižování emisí. Tento trend je zcela neúprosný, a tak zkrátka musí reagovat naprosto všichni. Krom stále populárnějších elektromobilů ovšem existují i jiné varianty, jak snížit emise a přitom si dopřát příjemné svezení. S jednou z možností nyní přichází Mazda.
Pokud vám auto na úvodní fotografii připadá povědomé, tak věřte tomu, že máte pravdu. Mazda si totiž vypůjčila populární hybridní ústrojí od Toyoty, která takto vypomáhá i ostatním značkám. Nová generace malého hatchbacku je očividně původní Toyota Yaris, jedinou odlišností je použité logo. To platí jak pro exteriér, tak i interiér.
Novinka Mazda 2 bude nabízena pouze ve variantě hybrid. Ta kombinuje benzinový tříválec s objemem 1 490 cm³ a výkonem 68 kW s elektromotorem o výkonu 59 kW. Výsledkem je celkový výkon 85 kW. Mazda zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a maximální rychlost je stanovena na 175 km/h.
Čtěte také: Mazda MX-5 s mild-hybridní technikou? Na trh dorazí překvapivě pozdě
A jak tedy takový hybrid funguje? Mazda 2 po nastartování automaticky běží v režimu EV, který nabídne plynulou a tichou jízdu v městském prostředí. To vše přispívá nejen k pohodlí, ale i razantnímu snížení emisí CO2. Při běžné jízdě je rozdělení výkonu mezi benzinovým motorem a elektromotorem upravováno s cílem dosažení co nejnižší spotřeby paliva.
Při zpomalování a brzdění se energie zpátky rekuperuje a uskadňuje v baterii. Ta je taktéž průběžně dobíjena generátorem, aby se vůz nemusel externě nabíjet jako například elektromobil nebo plug-in hybrid.
Ačkoliv je Mazda 2 Hybrid kompaktní vůz patřící do segmentu B, s délkou podvozku 2 560 mm nabízí pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor s objemem 286 litrů. V Evropě bude k dispozici ve třech verzích – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile a Mazda 2 Hybrid Select.