Mazda 2 Hybrid přijíždí na evropský trh, pro mnohé půjde o velké zklamání

  • Japonská automobilka představuje novou generaci malého hatchbacku
  • Mazda 2 bude vyráběna pouze jako hybrid s výkonem 85 kW
  • Díky tomu si může dovolit opravdu nízkou spotřebu paliva
Nová Mazda 2 je tady, zázrak ale určitě nečekejte

Nová Mazda 2 je tady, zázrak ale určitě nečekejte | foto: Mazda

Na světě snad neexistuje tradiční automobilka, která by neřešila snižování emisí. Tento trend je zcela neúprosný, a tak zkrátka musí reagovat naprosto všichni. Krom stále populárnějších elektromobilů ovšem existují i jiné varianty, jak snížit emise a přitom si dopřát příjemné svezení. S jednou z možností nyní přichází Mazda.

Mazda 2 aneb najděte jediný rozdíl

Pokud vám auto na úvodní fotografii připadá povědomé, tak věřte tomu, že máte pravdu. Mazda si totiž vypůjčila populární hybridní ústrojí od Toyoty, která takto vypomáhá i ostatním značkám. Nová generace malého hatchbacku je očividně původní Toyota Yaris, jedinou odlišností je použité logo. To platí jak pro exteriér, tak i interiér.

Novinka Mazda 2 bude nabízena pouze ve variantě hybrid. Ta kombinuje benzinový tříválec s objemem 1 490 cm³ a výkonem 68 kW s elektromotorem o výkonu 59 kW. Výsledkem je celkový výkon 85 kW. Mazda zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a maximální rychlost je stanovena na 175 km/h.

Jak se vám líbí nová Mazda 2?

Jak se vám líbí nová Mazda 2? | foto: Mazda


Čtěte také: Mazda MX-5 s mild-hybridní technikou? Na trh dorazí překvapivě pozdě


Hybridní technika pomáhá k nízké spotřebě

A jak tedy takový hybrid funguje? Mazda 2 po nastartování automaticky běží v režimu EV, který nabídne plynulou a tichou jízdu v městském prostředí. To vše přispívá nejen k pohodlí, ale i razantnímu snížení emisí CO2. Při běžné jízdě je rozdělení výkonu mezi benzinovým motorem a elektromotorem upravováno s cílem dosažení co nejnižší spotřeby paliva.

Při zpomalování a brzdění se energie zpátky rekuperuje a uskadňuje v baterii. Ta je taktéž průběžně dobíjena generátorem, aby se vůz nemusel externě nabíjet jako například elektromobil nebo plug-in hybrid.

Ačkoliv je Mazda 2 Hybrid kompaktní vůz patřící do segmentu B, s délkou podvozku 2 560 mm nabízí pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor s objemem 286 litrů. V Evropě bude k dispozici ve třech verzích – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile a Mazda 2 Hybrid Select.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mazda 2 Hybrid přijíždí na evropský trh, pro mnohé půjde o velké zklamání

  • Japonská automobilka představuje novou generaci malého hatchbacku
  • Mazda 2 bude vyráběna pouze jako hybrid s výkonem 85 kW
  • Díky tomu si může dovolit opravdu nízkou spotřebu paliva
Nová Mazda 2 je tady, zázrak ale určitě nečekejte

Nová Mazda 2 je tady, zázrak ale určitě nečekejte | foto: Mazda

Na světě snad neexistuje tradiční automobilka, která by neřešila snižování emisí. Tento trend je zcela neúprosný, a tak zkrátka musí reagovat naprosto všichni. Krom stále populárnějších elektromobilů ovšem existují i jiné varianty, jak snížit emise a přitom si dopřát příjemné svezení. S jednou z možností nyní přichází Mazda.

Mazda 2 aneb najděte jediný rozdíl

Pokud vám auto na úvodní fotografii připadá povědomé, tak věřte tomu, že máte pravdu. Mazda si totiž vypůjčila populární hybridní ústrojí od Toyoty, která takto vypomáhá i ostatním značkám. Nová generace malého hatchbacku je očividně původní Toyota Yaris, jedinou odlišností je použité logo. To platí jak pro exteriér, tak i interiér.

Novinka Mazda 2 bude nabízena pouze ve variantě hybrid. Ta kombinuje benzinový tříválec s objemem 1 490 cm³ a výkonem 68 kW s elektromotorem o výkonu 59 kW. Výsledkem je celkový výkon 85 kW. Mazda zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a maximální rychlost je stanovena na 175 km/h.

Jak se vám líbí nová Mazda 2?

Jak se vám líbí nová Mazda 2? | foto: Mazda


Čtěte také: Mazda MX-5 s mild-hybridní technikou? Na trh dorazí překvapivě pozdě


Hybridní technika pomáhá k nízké spotřebě

A jak tedy takový hybrid funguje? Mazda 2 po nastartování automaticky běží v režimu EV, který nabídne plynulou a tichou jízdu v městském prostředí. To vše přispívá nejen k pohodlí, ale i razantnímu snížení emisí CO2. Při běžné jízdě je rozdělení výkonu mezi benzinovým motorem a elektromotorem upravováno s cílem dosažení co nejnižší spotřeby paliva.

Při zpomalování a brzdění se energie zpátky rekuperuje a uskadňuje v baterii. Ta je taktéž průběžně dobíjena generátorem, aby se vůz nemusel externě nabíjet jako například elektromobil nebo plug-in hybrid.

Ačkoliv je Mazda 2 Hybrid kompaktní vůz patřící do segmentu B, s délkou podvozku 2 560 mm nabízí pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor s objemem 286 litrů. V Evropě bude k dispozici ve třech verzích – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile a Mazda 2 Hybrid Select.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."