Mazda potvrdila šířící se informace, že plánuje v dalším modelu oblíbeného roadsteru MX-5 instalovat hybridní pohon. Automobilka nechce zveřejňovat podrobnosti o tom, jak se elektřina zapojí do podpory pohonu, ale na světlo přesto pronikla některá tajemství. Pátá generace Miaty údajně přejde na motor SkyActiv-X, tedy čtyřválcovou jednotku s malým kompresorem.
Jak lze vyčíst z dosavadního využití tohoto agregátu v jiných modelech značky, benzínový motor využívá nový typ zapalování pro vyšší výkon a méně emisí. Na programu je také 48V mild-hybridní systém, který dále snižuje spotřebu paliva a splňuje přísnější emisní předpisy.
Podle Mazdy poskytuje 2litrový SkyActiv-X až o 30 % vyšší točivý moment než ekvivalentní jednotka SkyActiv-G 2.0 a zároveň snižuje spotřebu paliva až o 30 %. Zajímavé je, že webová stránka japonské automobilky věnovaná novému motoru uvádí, že pohonné ústrojí bylo koncipováno pro „efektivitu v reálném světě, nejen proto, aby se dařilo plnit zákonné regulace“.
SkyActiv-X je již instalován v řadě modelů, včetně Mazdy 3 a CX-3, kde „táhne jako turbodiesel, ale točí se jako benzinový motor s normálním sáním“. Zdá se, že MX-5 je další na řadě, kdo dostane 2litrový motor, zatímco kolegové z Autocar zpochybňují budoucí dostupnost menší 1,5litrové jednotky. Místo toho by 2litrový SkyActiv-X mohl být jediným hnacím ústrojím, ale nabízený v několika výkonových variantách.
Čtěte také: Jaké má Mazda plány do budoucna? Elektrickou revoluci zatím nečekejte
Manuální převodovka je samozřejmostí, stejně jako snaha Mazdy udržet hmotnost na minimu. Z tohoto důvodu nebude MX-5 plně hybridní či plug-in hybridní, natož pak BEV. Baterie by přidaly spoustu váhy a zničily zážitek z jízdy, v němž je Miata všeobecně považována za zlatý standard.
Pokud jde o styl, zpráva dále zmiňuje, že se máme těšit na nově tvarovanou přední masku a hranaté LED světlomety, ale aniž by MX-5 vypadala příliš agresivně. Interiér malého sporťáku bude tvořen stylovějšími materiály, digitální přístrojovou deskou a modernějšími ovládací prvky ve stejném duchu jako u ostatních nejnovějších modelů Mazdy. Očekává se, že nová generace dorazí v průběhu roku 2024.
Mazda potvrdila šířící se informace, že plánuje v dalším modelu oblíbeného roadsteru MX-5 instalovat hybridní pohon. Automobilka nechce zveřejňovat podrobnosti o tom, jak se elektřina zapojí do podpory pohonu, ale na světlo přesto pronikla některá tajemství. Pátá generace Miaty údajně přejde na motor SkyActiv-X, tedy čtyřválcovou jednotku s malým kompresorem.
Jak lze vyčíst z dosavadního využití tohoto agregátu v jiných modelech značky, benzínový motor využívá nový typ zapalování pro vyšší výkon a méně emisí. Na programu je také 48V mild-hybridní systém, který dále snižuje spotřebu paliva a splňuje přísnější emisní předpisy.
Podle Mazdy poskytuje 2litrový SkyActiv-X až o 30 % vyšší točivý moment než ekvivalentní jednotka SkyActiv-G 2.0 a zároveň snižuje spotřebu paliva až o 30 %. Zajímavé je, že webová stránka japonské automobilky věnovaná novému motoru uvádí, že pohonné ústrojí bylo koncipováno pro „efektivitu v reálném světě, nejen proto, aby se dařilo plnit zákonné regulace“.
SkyActiv-X je již instalován v řadě modelů, včetně Mazdy 3 a CX-3, kde „táhne jako turbodiesel, ale točí se jako benzinový motor s normálním sáním“. Zdá se, že MX-5 je další na řadě, kdo dostane 2litrový motor, zatímco kolegové z Autocar zpochybňují budoucí dostupnost menší 1,5litrové jednotky. Místo toho by 2litrový SkyActiv-X mohl být jediným hnacím ústrojím, ale nabízený v několika výkonových variantách.
Čtěte také: Jaké má Mazda plány do budoucna? Elektrickou revoluci zatím nečekejte
Manuální převodovka je samozřejmostí, stejně jako snaha Mazdy udržet hmotnost na minimu. Z tohoto důvodu nebude MX-5 plně hybridní či plug-in hybridní, natož pak BEV. Baterie by přidaly spoustu váhy a zničily zážitek z jízdy, v němž je Miata všeobecně považována za zlatý standard.
Pokud jde o styl, zpráva dále zmiňuje, že se máme těšit na nově tvarovanou přední masku a hranaté LED světlomety, ale aniž by MX-5 vypadala příliš agresivně. Interiér malého sporťáku bude tvořen stylovějšími materiály, digitální přístrojovou deskou a modernějšími ovládací prvky ve stejném duchu jako u ostatních nejnovějších modelů Mazdy. Očekává se, že nová generace dorazí v průběhu roku 2024.