Centrum strategických a mezinárodních studií (CSIS) přináší novou analýzu, která se zabývá problematikou dotací elektromobilů v Číně. Tamní vláda investovala do průmyslu mezi lety 2009 a 2023 neuvěřitelných 230 miliard dolarů, což je v přepočtu více než 5 bilionů korun.
Asi není žádným překvapením, že naprostá většina vynaložených peněz pochází z posledních let. Výzkumná organizace odhaduje, že mezi roky 2009 a 2017 bylo z celé částky investováno pouze 6,7 miliard dolarů. V období mezi lety 2018 a 2020 se pak částka až ztrojnásobila, další prudký nárůst přišel hned o rok později, tedy v roce 2021.
Centrum zároveň popisuje, že jsou jeho odhady vysoce konzervativní a drží se při zemi. Nejsou v nich započítané všechny úrovně státních dotací, mezi které může patřit sleva při odběru elektrické energie, darování nemovitostí a pozemků, dotace na dodavatele a mnohé další.
Čtěte také: Nejbezpečnější auto na světě neznáte. Je z Číny a dokáže vás i namasírovat
Mezi hlavními způsoby, jak Čína investuje do rozvoje elektromobility, patří slevy na daních elektromobilů či investice do infrastruktury. Mimo to samotná vláda pořizuje elektrické vozy pro své účely a zároveň financuje také řadu různých výzkumů a vývoj technologií. S konkrétním příkladem pak přichází například firma CATL, která je obřím výrobcem baterií.
Minulý rok značka dostala dotace ve výši 800 milionů dolarů, což je desetinásobek dotací z roku 2018 a téměř dvojnásobek z roku 2022. Jde tak krásně vidět, jak Čína postupně zvyšovala investice do elektrických aut. To na druhou stranu vedlo k přehlcení trhu, kdy je nabídka menší než poptávka. Naprostá většina firem navíc nejsou samostatně výdělečné, a proto se dle výzkumu část z nich snaží atakovat Evropu a jiné trhy.
Centrum strategických a mezinárodních studií (CSIS) přináší novou analýzu, která se zabývá problematikou dotací elektromobilů v Číně. Tamní vláda investovala do průmyslu mezi lety 2009 a 2023 neuvěřitelných 230 miliard dolarů, což je v přepočtu více než 5 bilionů korun.
Asi není žádným překvapením, že naprostá většina vynaložených peněz pochází z posledních let. Výzkumná organizace odhaduje, že mezi roky 2009 a 2017 bylo z celé částky investováno pouze 6,7 miliard dolarů. V období mezi lety 2018 a 2020 se pak částka až ztrojnásobila, další prudký nárůst přišel hned o rok později, tedy v roce 2021.
Centrum zároveň popisuje, že jsou jeho odhady vysoce konzervativní a drží se při zemi. Nejsou v nich započítané všechny úrovně státních dotací, mezi které může patřit sleva při odběru elektrické energie, darování nemovitostí a pozemků, dotace na dodavatele a mnohé další.
Čtěte také: Nejbezpečnější auto na světě neznáte. Je z Číny a dokáže vás i namasírovat
Mezi hlavními způsoby, jak Čína investuje do rozvoje elektromobility, patří slevy na daních elektromobilů či investice do infrastruktury. Mimo to samotná vláda pořizuje elektrické vozy pro své účely a zároveň financuje také řadu různých výzkumů a vývoj technologií. S konkrétním příkladem pak přichází například firma CATL, která je obřím výrobcem baterií.
Minulý rok značka dostala dotace ve výši 800 milionů dolarů, což je desetinásobek dotací z roku 2018 a téměř dvojnásobek z roku 2022. Jde tak krásně vidět, jak Čína postupně zvyšovala investice do elektrických aut. To na druhou stranu vedlo k přehlcení trhu, kdy je nabídka menší než poptávka. Naprostá většina firem navíc nejsou samostatně výdělečné, a proto se dle výzkumu část z nich snaží atakovat Evropu a jiné trhy.