Luxusní Cadillac Celestiq za 4 miliony se představí. Slibuje chytrá skla jako Boeing 787
- Cadillac představí svou elektrickou vlajkovou loď
- Skleněné sekce používají podobnou technologii jako Boeing 787
- Luxusní interiér je výsledkem ruční práce

V listopadu loňského roku zveřejnila GM Authority zprávu, kde uvádí, že luxusní Cadillac Celestiq bude představený na začátku roku 2022. To by se mohlo splnit již 5. ledna, v průběhu veletrhu CES 2022. Společnost představila Celestiq již na minulém ročníku veletrhu spotřební elektroniky CES, kdy ukázala skleněnou střechu se schopností měnit průhlednost jednotlivých segmentů a také velkoplošný digitální panel.
Celestiq nebude pro každého
Celestiq, inspirovaný konceptem Cadillac Escala, bude mít vnější rozměry, které nebude snadné přehlédnout. Odhadujeme, že se designéři pohybují okolo hranice 5 metrů na délku. Celestiq by měl mít velkoplošnou obrazovku digitálního infotainmentu, rozprostírající se přes celou palubní desku a cestující na zadních sedadlech budou mít k dispozici vlastní displeje. Cadillac se novým sedanem snaží obnovit bývalou slávu americké luxusní značky.
Vůz se má vyznačovat čistým a jednoduchým interiérem, který přesto vypadá extravagantně díky novým technologiím a materiálům. Středobodem je velká zakřivená LED obrazovka s úhlopříčkou 23 palců. Do ní jsou integrovány tenké větrací otvory a ovládací panel klimatizace. Celestiq nabídne vnitřní uspořádání 2+2 v interiéru s dekorem dřeva a kovu a čalouněním, nepoužívající pravou kůži.

Technologie jako z budoucnosti
Cadillac by měl také nabídnout několik futuristických technologií. Například střecha SPD-SmartGlass Nanotechnology umožňuje jednotlivým cestujícím ovládat neprůhlednost příslušné střešní části. Sklo také pomůže dojezdu vozu, protože dokáže snížit teplotu v interiéru až o 8 °C, držet ji na optimální úrovni a snížit zatížení vozu použitím klimatizace.
Stejně jako BMW iX, bude i Cadillac Celestiq obsahovat haptická rozhraní. Vůz může integrovat některé ovládací prvky do dotykových povrchů a ponechat je neviditelné, pokud se nepoužívají. Celestiq bude také využívat nejpokročilejší systém poloautonomního řízení Ultra Cruise. Systém je navržený tak, aby dokázal zvládat 95 % jízdních scénářů na zpevněných cestách USA a Kanady.
Čtěte také: Cadillac učiní historický krok, čímž potvrdí svou elektrickou budoucnost
Doplňkové ovládání přes telefon
Zákazníci budou také mít možnost pomocí mobilní aplikace ovládat řadu funkcí na dálku. Jedná se například o zamknutí elektromobilu, jeho zapnutí, ovládání světlometů, aktivaci alarmu a předchlazení/předehřátí kabiny.
Součástí výbavy bude také bezpečnostní systém OnStar, umožňující sdílení polohy, nouzové kontaktování záchranářů nebo servisní asistenční služby. Celestiq bude postaven na platformě GM BEV3 s využitím technologie Ultium. Ta umožňuje dojezd až 640 km a zrychlení z nuly na 100 km/h do 5 sekund.
Vzhledem k použitým technologiím a ručně zpracovanému interiéru se nedá očekávat nízká cena, ta by měla totiž atakovat hranici 200 000 USD (4,4 milionu korun). Výroba vozu bude probíhat v GM Factory Zero v Michiganu v omezeném počtu, údajně ve stovkách kusů ročně.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".