Cadillac učiní historický krok, čímž potvrdí svou elektrickou budoucnost

Petr Bergmann
  • Legendární automobilka Cadillac po letech změní své logo
  • Reaguje tím na nadcházející elektrickou dobu
  • Historie loga i celé automobilky je opravdu zajímavá
Logo automobilky Cadillac
Logo automobilky Cadillac

Americký výrobce Cadillac chce změnit své logo. Jednobarevná verze loga je v současné době u Cadillacu nadstandard, ale právě tato verze by se mohla brzy stát standardní verzí. Nové logo je již k vidění na fotografiích připravovaného elektrického SUV Lyriq, což může naznačovat, že elektrifikaci modelů pravděpodobně doprovází nový design značky.

Na tom ostatně není nic neobvyklého, protože mateřská automobilka GM představila zrekonstruované logo již na začátku roku 2021. Na tomto logu, které má symbolizovat úsvit elektrického věku, byla ještě použita modrá barva.

Změní Cadillac své logo?

Samotné logo Cadillac není tak americké, jak bychom očekávali. Vychází spíše z evropské heraldiky. Vícebarevný symbol vychází z rodinného znaku Antione de la Mothe Cadillac. Francouzský důstojník a dobrodruh založil v červenci 1701 americké město Detroit a později se stal guvernérem francouzské kolonie Lousiana. V průběhu let bylo logo Cadillac několikrát přepracováno. Nyní chybí dekorativní prvky jako koruna nebo vavřínový věnec.

S modelem Lyriq plánuje Cadillac přejít v roce 2023 k elektromobilitě. Od té chvíle by se poznávacím znamením elektrických modelů mohlo stát monochromatické logo, případně také v podsvětlené verzi, jako tomu je na konceptu Lyriq. Aktuálně je možné s monochromatickým logem objednat vozy XT4, XT5, CT4, CT5 a ​​Escalade. Výroba těchto modelů ale v dohledné době skončí, protože americká luxusní značka se již zavázala k úplnému vyřazení spalovacích motorů do roku 2030.

Elektromobil Cadillac Lyriq
Elektromobil Cadillac Lyriq

Čtěte také: Chystaný elektromobil Cadillac Celestiq bude mít vychytávku, kterou jinde nenajdete


Cadillac je znovuzrozeným Fordem

Historie automobilky sahá až do roku 1902, kdy byla firma založena jako následník automobilky Ford, kterou v té době Henry Ford po sporu s investory opustil. První automobily Cadillacu, Runabout a Tonneau, byly dokončeny v říjnu 1902. Jednalo se o dvoumístné kočáry bez koní poháněné jednoválcovým motorem o výkonu 7 kW.

Byly prakticky totožné s Fordem Model A z roku 1903. Cadillac vystavil nová vozidla na autosalonu v New Yorku v lednu 1903, kde vozy zapůsobily na davy natolik, že získaly více než 2 000 objednávek. Největším benefitem Cadillacu byla precizní výroba a z ní plynoucí spolehlivost.

Firma je v současné době známa především ve Spojených státech, Kanadě a v Číně. Zejména v USA je Cadillac synonymem nejluxusnějších automobilů. Hlavním cílem společnosti je momentálně přechod k výrobě bezemisních vozů, které by do roku 2030 měly nahradit současné portfolio automobilů, poháněných spalovacími motory.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články