Dnes budeme pokračovat v průzkumu statistických údajů o elektromobilech, poskytnutých slavným youtuberem Bjørnem Nylandem. Zajímat nás budou data týkající se celkové hmotnosti vozů v porovnání s kapacitou baterie, ať už oficiální nebo odhadovaný údaj.
V grafu níže uvádíme všechna vozidla, u kterých Bjørn sledoval závislost mezi jejich hmotností (kg) a kapacitou baterie (kWh). Vypočtené výsledky se pohybují v hodnotách mezi 22 a 75 kg/kWh. Pro přiblížení výpočtu vezměme elektromobil Ford Mustang Mach-E. Jeho hmotnost 2300 kg a kapacita baterie 98,9 kWh vedou k výsledné hodnotě 23,2 kg/kWh. Jak se můžete přesvědčit v grafu, jedná se o druhý nejlepší výsledek ze všech porovnávaných aut na baterie. To, že má čistokrevný elektromobil od Fordu problém s účinností, je bohužel jiná věc.
Jak lze vyčíst z grafu dále, velmi dobře si stojí Tesly, především Model 3, ale i Volkswagen ID.3. Když vynecháme vítěze, Teslu Model S Long Range přezdívanou Raven s hodnotou 22,4 kg/kWh, tak i ostatní vozy od kalifornské automobilky se pohybují na velice dobrých hodnotách, oscilujících kolem 24 kg/kWh. Zajímá-li vás medián, tedy střední hodnota, jeho hodnota činí 30,7 kg/kWh.
Čtěte také: Velké srovnání elektromobilů podle jejich hmotnosti. V čele jsou prémiovky
Ten, kdo půjde ve zkoumání výsledků do větší hloubky, zjistí, že nejlepší výsledky většinou patří vozům s velkými bateriemi (viz. Mach-E) s vysokou energetickou hustotou. Při bližším pohledu také zjistíme, že nejnovější Tesla Model 3 Standard Range se nachází přesně na hodnotě mediánu. Důvodem je nejen menší baterie (zhruba 60 kWh), ale také její nižší energetická hustota.
Pro základní řadu Tesly to přesto není špatný výsledek, jelikož se téměř shoduje s Volkswagenem ID.3, jehož baterie má 62 kWh a disponuje články s vyšší energetickou hustotou. Pro porovnání, nový Hyundai Ioniq 5 se vypočtenou hodnotou 28,4 kg/kWh téměř shoduje s VW ID.4 a Škodou Enyaq iV (27,1-27,8 kg/kWh).
Jsme zvědavi, zda se nová Tesla Model Y Long Range přiblíží 25 kg/kWh. Jedním z faktorů vysoké účinnosti vozů Tesla je také nižší hmotnost na jednotku kapacity baterie. Obrovské SUV Audi e-tron 55 získal díky baterii s kapacitou 95 kWh vypočtenou hodnotu 28,6 kg/kWh.
Ve spodní části grafu se nacházejí zejména vozy s menšími bateriemi o kapacitě 40 kWh a méně. Zajímavé je, že v případě malých baterií se hodnota kg/kWh rychle zvyšuje.
Dnes budeme pokračovat v průzkumu statistických údajů o elektromobilech, poskytnutých slavným youtuberem Bjørnem Nylandem. Zajímat nás budou data týkající se celkové hmotnosti vozů v porovnání s kapacitou baterie, ať už oficiální nebo odhadovaný údaj.
V grafu níže uvádíme všechna vozidla, u kterých Bjørn sledoval závislost mezi jejich hmotností (kg) a kapacitou baterie (kWh). Vypočtené výsledky se pohybují v hodnotách mezi 22 a 75 kg/kWh. Pro přiblížení výpočtu vezměme elektromobil Ford Mustang Mach-E. Jeho hmotnost 2300 kg a kapacita baterie 98,9 kWh vedou k výsledné hodnotě 23,2 kg/kWh. Jak se můžete přesvědčit v grafu, jedná se o druhý nejlepší výsledek ze všech porovnávaných aut na baterie. To, že má čistokrevný elektromobil od Fordu problém s účinností, je bohužel jiná věc.
Jak lze vyčíst z grafu dále, velmi dobře si stojí Tesly, především Model 3, ale i Volkswagen ID.3. Když vynecháme vítěze, Teslu Model S Long Range přezdívanou Raven s hodnotou 22,4 kg/kWh, tak i ostatní vozy od kalifornské automobilky se pohybují na velice dobrých hodnotách, oscilujících kolem 24 kg/kWh. Zajímá-li vás medián, tedy střední hodnota, jeho hodnota činí 30,7 kg/kWh.
Čtěte také: Velké srovnání elektromobilů podle jejich hmotnosti. V čele jsou prémiovky
Ten, kdo půjde ve zkoumání výsledků do větší hloubky, zjistí, že nejlepší výsledky většinou patří vozům s velkými bateriemi (viz. Mach-E) s vysokou energetickou hustotou. Při bližším pohledu také zjistíme, že nejnovější Tesla Model 3 Standard Range se nachází přesně na hodnotě mediánu. Důvodem je nejen menší baterie (zhruba 60 kWh), ale také její nižší energetická hustota.
Pro základní řadu Tesly to přesto není špatný výsledek, jelikož se téměř shoduje s Volkswagenem ID.3, jehož baterie má 62 kWh a disponuje články s vyšší energetickou hustotou. Pro porovnání, nový Hyundai Ioniq 5 se vypočtenou hodnotou 28,4 kg/kWh téměř shoduje s VW ID.4 a Škodou Enyaq iV (27,1-27,8 kg/kWh).
Jsme zvědavi, zda se nová Tesla Model Y Long Range přiblíží 25 kg/kWh. Jedním z faktorů vysoké účinnosti vozů Tesla je také nižší hmotnost na jednotku kapacity baterie. Obrovské SUV Audi e-tron 55 získal díky baterii s kapacitou 95 kWh vypočtenou hodnotu 28,6 kg/kWh.
Ve spodní části grafu se nacházejí zejména vozy s menšími bateriemi o kapacitě 40 kWh a méně. Zajímavé je, že v případě malých baterií se hodnota kg/kWh rychle zvyšuje.