Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Tesla Model S bude mít dojezd až 650 km na jedno nabití

  |  Samuel Novotný  |  25 komentářů

Sice nevíme, kdy přesně se tak stane, ale už teď se Model S pyšní dojezdem okolo 600 km na jedno nabití. Tím se tak ke slíbenému upgradu již teď velmi blíží.

TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky

Dle odhadu EPA (americké agentury pro ochranu životního prostředí) nabízí současný elektromobil Tesla Model S (test) ve verzi Long Range dojezd až více jak 600 km na jedno nabití. Dojezd Tesly Model X ve verzi Long Range činí o něco méně, něco přes 500 km. Každopádně tento týden proběhla konference, při které Tesla odhalila své příjmy za poslední čtvrtletí, a Elon Musk prohlásil, že EPA nemá aktualizované údaje.

To znamená, že Model S a Model X budou mít větší dojezd, než aktuálně uvádí na svých stránkách EPA. Jak pokračovala konverzace, tak se Musk, šéf Tesly, podíval na dalšího manažera a zeptal se ho, zda má již Model S dojezd 611 km. Musk tvrdí, že drží eso v rukávu a v budoucnu má mít Tesla Model S dojezd dokonce až 650 km. Sdělil to skrze Green Car Reports: „Rapidně se blížíme k navýšení dojezdu Modelu S na 650 km.“

Elon Musk také poznamenal, že Tesla musí energii využívat více efektivněji. To proto, že je dosažení dojezdu 650 km velkým úspěchem. Zvlášť když Tesla využívá stejně velké baterie jako její konkurenti, kteří mají ovšem dle EPA mnohdy i dvakrát menší dojezd. Musk na závěr řekl o Modelu S: „Jsme velmi spokojeni s energetickým obsahem bateriových článků a se zlepšením celkové účinnosti vozidla.“ V tomto směru je zajímavé připomenout, že je to Model 3 (test), který je nyní nejefektivnějším ze všech elektromobilů na světě. A chystaný Model Y má být zase nejefektivnější na poli SUV/crossoverů.

Zdroj: insideEVs

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
21 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
15 Comment authors
PetrRADEKJarunaKurkumaCarlos Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
rock
rock

“V tomto směru je zajímavé připomenout, že je to Model 3 (test), který je nyní nejefektivnějším ze všech elektromobilů na světě.”

Co přesně tadle věta znamená? Tesla M3 jezdí podle spritmonitoru průměrně za 18,3 kWh/100 km. Rozměrově jenom o málo menší Ioniq jezdí za 13,9…

RomanH
RomanH

Výkonově tato auta nelze srovnávat, tedy jsou obě v jiné kategorii. Nic proti korejčíkovi :)

rock
rock

Výkonově je srovnávat opravdu nelze. Tady ale není řeč o výkonu, ale o efektivitě v kontextu spotřeby. Až bude řeč o zrychlení, neřeknu proti Tesle ani bů.

ZlaBackora
ZlaBackora

Víš že výkon elektromobilu má řádově nižší vliv na spotřebu než u spalovaku?

RomanH
RomanH

Jinak jezdím s T3 za 15,3 kWh a manželka s e-Golfem za 11,7 kWh

rock
rock

Gratuluji k lehké noze, jak vám, tak -zejména- vaší paní. Vůbec to nehodlám zpochybňovat. Poukázal jsem jenom na zdroj, který shromažďuje údaje od většího vzorku uživatelů, než je 1 ks, takže mimo to, že vám vyčíslí hodnoty Gaussovy křivky, tak vám nabídne statisticky docela důvěryhodný průměr z údajů různých uživatelů jezdících různým způsobem různé trasy. Co víc si pro porovnání přát?

Luboš Srb
rock
rock

Beru na vědomí. Ale výsledek v normovém měření neznamená nic jiného než jak je auto naladěné na normové měření. To už jsme tu měli v tvrdé veri jako dieselgate a v měkké pak hned u několika dalších automobilek (PSA za všechny). Průměr z údajů stovky uživatelů z běžného provozu na tom spritmonitoru vypovídací hodnotu o řád vyšší.

Jaruna
Jaruna

Tady nejde o fakta a spotřebu. Tesla je a bude nejefektivnější i kdyby měla spotřebu 50kwh. Musk to řekl a tak nezpochybňuj slova našeho boha. Jen Elon Musk předvede jak zničí nerozbitné okno a pak ten model vyprodá. Chuck Norris od té doby nevychází z domu.

Mrazik
Mrazik

Proboha kdy konecne pochopi, ze nejde jen o dojezd, ale i rychlost doplneni energie, at uz je v jakekoli forme. Klidne at ma EV dojezd 1000 km, kdyz dobijeni bude trvat pul dne, k cemu bude?

Roman
Roman

Přesné a do Černé Hory dojedete za tři dni. Nějak mi ten pokrok hlava nebere.

Kerosin
Kerosin

Můžete mi říct, s kterým EV máte tuto zkušenost?

Pavel
Pavel

Tak pokud bude reálný dojezd po dálnici kolem 800 – 900km tak je to jedno, ale radši budu mít teď auto které ujede kolem 300km po dálnici a dalších 200 – 250 doplní za 20 minut než auto které ujede 400 ale dalších 250 trvá hodinu. No zrušil jsem Model 3LR a kupuji Taycan 4S plus.

Martin
Martin

Bjorn na to dělal testy. T3 je na dlouhé vzdálenosti rychlejší. Leč nenabíjí takovým výkonem, je vice hospodarnější. Navic míst kde plně vyuzijete 250 KW nabijeci potencial jeste moc není.

Kerosin
Kerosin

No tak zrovna Tesla nedoplňuje energii na příští úsek cesty déle, než se na něj připravuji já.
Je mi jasné, že vy jezdíte 1000km v kuse, pak tam 5 minut lejete 50 litrů nafty / benzínu hupsnete do toho, a drtíte to dál bez mrknutí oka dalších 1000km.
Ale my ostatní, co si každých 300km na 15 až 20 minut zastavíme, aby jsme si došli v klidu ulevit, nebo něco sníst, nebo třeba něco vypít, a nebo se prostě jen protáhnout, tak nám to fakt stačí.

A řeknu Vám, neměnil bych s Vámi.

Kurkuma
Kurkuma

Vždycky mě fascinovalo že se ti začne chtít kadit když jsi u nabíječky. Máš to jinak a tak si velmi výjimečný a elektricky kompatibilní. My ostatní co máme hlad a potřebujeme čůrat i mimo nabíječky to nechápeme.

ZocelenyDrapalik
ZocelenyDrapalik

Patří mezi dovednosti dospělého člověka na cestě plánovat a do určité míry ovládat svoje potřeby. Vy jezdíte v Pamperskách?

Kurkuma
Kurkuma

Jojo to umím. Když potřebuju čůrat tak jdu. A nebo když mám hlad tak jím. Bohužel si ráno v sedum nedokážu naplánovat kdy na mě přijde hovno, abych s tím spojil i nabíjení. Kolega se ale naučil chodit kadit v práci, aby se ulil. Takže věřím že při řádném tréningu dokáže rodina synchronně kadit na cestě na nákupy.

Pepa
Pepa

Tesla model 3 a jeho skutečná spotřeba na 100 km a převod na ekv. v benzínu
-10° až 0°C – 64,6 % – 21,127 kWh – 8,2 l/100 km
0° až 10°C – 76,6 % – 17,803 kWh – 6,92 l/100 km
10° až 20°C – 82,9 % – 16,453 kWh – 6,42 l/100 km
20° až 30°C – 89,2 % – 15,278 kWh – 5,92 l/100 km

Kerosin
Kerosin

A tyhle informace jsou odkud? Zdroj prosím. Ideálně odkaz.

Slaja
Slaja

Nikde. Prostě si to vycucal z prstu a nebo moc čte autoforum. Matematika asi není jeho silná stránka.

Carlos
Carlos

Pepo … hodně dobře ty !!! akorát 1L benzínu má 8.9 kWh tak si to oprav ;)

Jaruna
Jaruna

Pro blbé je to přepočet dle emisí v ČR.

RADEK
RADEK

Tak si přečtěte informace přímo z praxe. Předpokládám, že na to žádný zdejší zarytý elektromobilista reagovat nebude, že?

https://www.novinky.cz/auto/clanek/lze-elektromobilem-ujet-2000-km-na-jeden-zatah-youtuber-to-zkusil-40312072?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Petr
Petr

To video co dáváš je jakési divné hlavně ta délka nabíjení apod…

501km na jedno nabití v reálném provozu, v podmínkách české zimy a naložené Tesle 3:
https://www.youtube.com/watch?v=8GGhVkMDuVw

Mobilní zobrazení