Konec spalovacích aut podepisuje už i Mitsubishi. Od roku 2035 má být elektrickou značkou

  • Mitsubishi chce do roku 2035 nabízet převážně elektrická auta
  • Automobilka v současnosti vyvíjí celkem 4 elektromobily
  • Zákazníci se dočkají SUV i elektrického pickupu
Mitsubishi představilo svůj první čistě elektrický vůz

Elektrické Mitsubishi Airtrek | foto: Mitsubishi

Mitsubishi je další japonskou značkou, která urychluje strategii elektrifikace, protože poptávka po elektrických vozidlech roste rekordním tempem.

Japonské firmy musí dohánět pomalý start

Společnost Mitsubishi pod názvem Challenge 25 odhalila nový obchodní plán, který zahrnuje výrobu 4 nových elektromobilů včetně elektrického pickupu. I když je japonská značka jedním z průkopníků elektromobility, která v roce 2009 uvedla elektromobil i-MiEV kei car, v současnosti nemá ve svém evropském ani severoamerickém portfoliu žádný čistě elektrický automobil.

Mitsubishi v současnosti nabízí plug-in hybridní Outlander PHEV, jehož prodeje ale například v USA poklesly o 12 % z 2021 na loňských 1961 kusů. V rámci nové strategie značka plánuje, že do roku 2035 budou 100 % jejích prodejů tvořit čistě elektrické nebo hybridní automobily. Předchozí plán hovořil o 50 % elektrifikovaných prodejů do roku 2030.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV


Čtěte také: Mitsubishi Airtrek přijíždí oslnit čínský trh se zajímavým dojezdem a nízkou cenou


Spolupráce s dalšími značkami přinese desítky nových modelů

Příští dva roky se mají pro Mitsubishi stát obratem k velkému přechodu k elektromobilitě, jehož cílem bude přispět posílením nové řady elektrifikovaných vozidel k udržitelnosti výroby. Z tohoto důvodu plánuje automobilka během několika let zvýšit výdaje na výzkum a vývoj tak, aby po roce 2026 dosáhly 70 % rozpočtu oproti aktuálním 20 %.

Mitsubishi navíc posiluje strategická partnerství s cílem rozšířit řadu modelů. Japonská automobilka nedávno vytvořila alianci s firmami Nissan a Renault. Cílem je společná výroba více než 30 nových elektrických vozidel na pěti společných platformách, realizovaná do roku 2030. Ze čtyř nových elektromobilů bude jeden vyroben prostřednictvím aliance Nissan, druhý prostřednictvím spolupráce s Renaultem a dalšími dvěma modely budou elektrický pickup a bateriové SUV s dvěma řadami sedadel.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Konec spalovacích aut podepisuje už i Mitsubishi. Od roku 2035 má být elektrickou značkou

  • Mitsubishi chce do roku 2035 nabízet převážně elektrická auta
  • Automobilka v současnosti vyvíjí celkem 4 elektromobily
  • Zákazníci se dočkají SUV i elektrického pickupu
Mitsubishi představilo svůj první čistě elektrický vůz

Elektrické Mitsubishi Airtrek | foto: Mitsubishi

Mitsubishi je další japonskou značkou, která urychluje strategii elektrifikace, protože poptávka po elektrických vozidlech roste rekordním tempem.

Japonské firmy musí dohánět pomalý start

Společnost Mitsubishi pod názvem Challenge 25 odhalila nový obchodní plán, který zahrnuje výrobu 4 nových elektromobilů včetně elektrického pickupu. I když je japonská značka jedním z průkopníků elektromobility, která v roce 2009 uvedla elektromobil i-MiEV kei car, v současnosti nemá ve svém evropském ani severoamerickém portfoliu žádný čistě elektrický automobil.

Mitsubishi v současnosti nabízí plug-in hybridní Outlander PHEV, jehož prodeje ale například v USA poklesly o 12 % z 2021 na loňských 1961 kusů. V rámci nové strategie značka plánuje, že do roku 2035 budou 100 % jejích prodejů tvořit čistě elektrické nebo hybridní automobily. Předchozí plán hovořil o 50 % elektrifikovaných prodejů do roku 2030.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV


Čtěte také: Mitsubishi Airtrek přijíždí oslnit čínský trh se zajímavým dojezdem a nízkou cenou


Spolupráce s dalšími značkami přinese desítky nových modelů

Příští dva roky se mají pro Mitsubishi stát obratem k velkému přechodu k elektromobilitě, jehož cílem bude přispět posílením nové řady elektrifikovaných vozidel k udržitelnosti výroby. Z tohoto důvodu plánuje automobilka během několika let zvýšit výdaje na výzkum a vývoj tak, aby po roce 2026 dosáhly 70 % rozpočtu oproti aktuálním 20 %.

Mitsubishi navíc posiluje strategická partnerství s cílem rozšířit řadu modelů. Japonská automobilka nedávno vytvořila alianci s firmami Nissan a Renault. Cílem je společná výroba více než 30 nových elektrických vozidel na pěti společných platformách, realizovaná do roku 2030. Ze čtyř nových elektromobilů bude jeden vyroben prostřednictvím aliance Nissan, druhý prostřednictvím spolupráce s Renaultem a dalšími dvěma modely budou elektrický pickup a bateriové SUV s dvěma řadami sedadel.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."