Jeden z největších hráčů v automobilovém průmyslu, koncern Stellantis, oznamuje zásadní pokrok na poli elektromobility značky. V rámci jejich snažení o elektrifikaci portfolia je totiž do budoucna nutné, aby vytvořili dedikovanou fabriku, která bude schopna bez větších potíží chrlit jedno auto na baterky za druhým. Jako první se začíná od užitkových vozů značek Vauxhall, Opel, Peugeot a Citroën.
Skupina Stellantis plánuje investovat do fabriky ve Velké Británii až 100 milionů liber, což v přepočtu na dnešní kurz dělá bezmála 3 miliardy korun. Za takovou sumu dokáže koncern mnohonásobně vylepšit stávající továrnu ve městě Ellesmere Port, která byla postavena v roce 1962.
Těšit se můžeme na zcela novou karosárnu, vylepšení výrobních procesů a postupů a samozřejmě linku pro sestavení baterií do elektromobilů. A jako takovou perličku si Stellantis připravil fakt, že celý výrobní areál bude poháněn z lokálních obnovitelných zdrojů.
Čtěte také: Ředitel koncernu Stellantis se bojí, že si zákazníci nebudou moct elektromobily dovolit
Stellantis má v plánu, že fabrika začne fungovat od roku 2022 a jako první nabídne výrobu výše zmíněných značek. Jedná se například o modely Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo nebo Opel Combo-e. Dodávky mají shodnou architekturu, a sice 50 kWh baterii v kombinaci se 100 kW elektromotorem. Výhodou je pak až 100 kW rychlonabíjení. Naše redakce si mohla některé dodávky Stellantisu již vyzkoušet na vlastní kůži.
Těšit se můžeme rovnou na čtyři elektrifikované platformy s označením STLA, které budou odstupňovány verzí Small, Medium a Large. Stellantis je má v plánu vyrábět v Evropě, ačkoliv přesné místo zatím není známo. Jako první dorazí STLA Medium, a to v roce 2023 s dojezdem až 700 kilometrů.
Taktéž nás čeká příchod druhé generace platformy e-CMP, která bude doufejme vychytávat mouchy té předchozí a nabídne více variant pohonných jednotek a baterií.
Kdy si myslíte, že Stellantis přidá další továrnu na čisté elektromobily? Stane se tak do roku 2025? Podělte se o svůj tip v diskuzi!
Jeden z největších hráčů v automobilovém průmyslu, koncern Stellantis, oznamuje zásadní pokrok na poli elektromobility značky. V rámci jejich snažení o elektrifikaci portfolia je totiž do budoucna nutné, aby vytvořili dedikovanou fabriku, která bude schopna bez větších potíží chrlit jedno auto na baterky za druhým. Jako první se začíná od užitkových vozů značek Vauxhall, Opel, Peugeot a Citroën.
Skupina Stellantis plánuje investovat do fabriky ve Velké Británii až 100 milionů liber, což v přepočtu na dnešní kurz dělá bezmála 3 miliardy korun. Za takovou sumu dokáže koncern mnohonásobně vylepšit stávající továrnu ve městě Ellesmere Port, která byla postavena v roce 1962.
Těšit se můžeme na zcela novou karosárnu, vylepšení výrobních procesů a postupů a samozřejmě linku pro sestavení baterií do elektromobilů. A jako takovou perličku si Stellantis připravil fakt, že celý výrobní areál bude poháněn z lokálních obnovitelných zdrojů.
Čtěte také: Ředitel koncernu Stellantis se bojí, že si zákazníci nebudou moct elektromobily dovolit
Stellantis má v plánu, že fabrika začne fungovat od roku 2022 a jako první nabídne výrobu výše zmíněných značek. Jedná se například o modely Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo nebo Opel Combo-e. Dodávky mají shodnou architekturu, a sice 50 kWh baterii v kombinaci se 100 kW elektromotorem. Výhodou je pak až 100 kW rychlonabíjení. Naše redakce si mohla některé dodávky Stellantisu již vyzkoušet na vlastní kůži.
Těšit se můžeme rovnou na čtyři elektrifikované platformy s označením STLA, které budou odstupňovány verzí Small, Medium a Large. Stellantis je má v plánu vyrábět v Evropě, ačkoliv přesné místo zatím není známo. Jako první dorazí STLA Medium, a to v roce 2023 s dojezdem až 700 kilometrů.
Taktéž nás čeká příchod druhé generace platformy e-CMP, která bude doufejme vychytávat mouchy té předchozí a nabídne více variant pohonných jednotek a baterií.
Kdy si myslíte, že Stellantis přidá další továrnu na čisté elektromobily? Stane se tak do roku 2025? Podělte se o svůj tip v diskuzi!