Naše redakce dostala pozvánku na exkluzivní akci, kde jsme si mohli vyzkoušet několik elektrických dodávek od různých výrobců. Všichni však měli společný koncern, a sice patří pod křídla rodiny Stellantis. Okamžitě po příjezdu do Yard Resortu v Předboji za Prahou jsme spatřili celé portfolio dodávek, jak čekají jen na nás, novináře. V tu chvíli naše srdce zaplesalo, protože se nám moc často nepoštěstí mít na test čistě elektrickou dodávku.
Nutno říct, že všechny nové modely koncernu Stellantis vzešly ze společného produktového programu. Jejich inženýři se snažili elektromobily vyladit tak, aby poskytly dostatečný výkon bez jakéhokoli kompromisu z hlediska užitečného zatížení a objemu nákladového prostoru. Inu, v rámci naši krátké projížďky všech modelů tento aspekt zatím vyhodnotit nemůžeme, nicméně pocitově mají opravdu pravdu. Zdají se být ideálním pracovním nástrojem pro každého – od řemeslníků po podnikatele.
Čtěte také: V Česku je první elektrický Peugeot e-Traveller. Zamířil hned do Krkonoš
Jelikož všechny vozy pochází ze stejného těsta, tedy platformy EMP2, tak nabízí i stejné parametry. V základu najdeme elektromotor o síle 100 kW s maximálním točivým momentem 260 Nm. Rozdíl je pak ovšem v bateriích, kde jsou na výběr kapacity buď 50 kWh nebo 75 kWh. V případě menší baterie ujede vůz na jediné nabití 230 kilometrů (WLTP) a větší baterka se postará o dojezd až 330 kilometrů (WLTP). Dále pak všechny nabídnou nejnovější generaci technologií a asistenčních systémů řízení, což se hodí.
Během hodiny jsme mohli vyzkoušet celkem tři vozy, a sice Citroën e-Jumpy (75 kWh), Opel Vivaro-e (75 kWh) a Peugeot e-Traveller (50 kWh). Sečteno podtrženo, jejich konstrukce je kvalitní, mají zajímavé dynamické vlastnosti v zatáčkách a asi největším benefitem je pak naprosto tichý chod. To je něco, co tyto vozy naprosto odlišuje od ostatních spalovacích variant. Žádné vytáčení motoru, hukot v kabině, nic. Prostě jen ticho.
Čtěte také: Stellantis plánuje, že v roce 2021 ztrojnásobí prodeje aut do zásuvky
Jde vidět, že každá z variant cílí na trošičku jinou klientelu. Zatímco Peugeot byl velmi luxusním a rodinným společníkem, tak naopak Citroën raději volil cestu řádného užitkového vozu s maximální přidanou hodnotou. Od automobilek byl toto mimořádně chytrý tah, jak se podělit o náklady na vývoj platformy a soudíme, že v budoucnu uvidíme takových dodávek na českých silnicích mraky.
Měli jste možnost vyzkoušet elektrickou dodávku? Jak se Vám jízda líbila? Podělte se o názor v diskuzi!
Naše redakce dostala pozvánku na exkluzivní akci, kde jsme si mohli vyzkoušet několik elektrických dodávek od různých výrobců. Všichni však měli společný koncern, a sice patří pod křídla rodiny Stellantis. Okamžitě po příjezdu do Yard Resortu v Předboji za Prahou jsme spatřili celé portfolio dodávek, jak čekají jen na nás, novináře. V tu chvíli naše srdce zaplesalo, protože se nám moc často nepoštěstí mít na test čistě elektrickou dodávku.
Nutno říct, že všechny nové modely koncernu Stellantis vzešly ze společného produktového programu. Jejich inženýři se snažili elektromobily vyladit tak, aby poskytly dostatečný výkon bez jakéhokoli kompromisu z hlediska užitečného zatížení a objemu nákladového prostoru. Inu, v rámci naši krátké projížďky všech modelů tento aspekt zatím vyhodnotit nemůžeme, nicméně pocitově mají opravdu pravdu. Zdají se být ideálním pracovním nástrojem pro každého – od řemeslníků po podnikatele.
Čtěte také: V Česku je první elektrický Peugeot e-Traveller. Zamířil hned do Krkonoš
Jelikož všechny vozy pochází ze stejného těsta, tedy platformy EMP2, tak nabízí i stejné parametry. V základu najdeme elektromotor o síle 100 kW s maximálním točivým momentem 260 Nm. Rozdíl je pak ovšem v bateriích, kde jsou na výběr kapacity buď 50 kWh nebo 75 kWh. V případě menší baterie ujede vůz na jediné nabití 230 kilometrů (WLTP) a větší baterka se postará o dojezd až 330 kilometrů (WLTP). Dále pak všechny nabídnou nejnovější generaci technologií a asistenčních systémů řízení, což se hodí.
Během hodiny jsme mohli vyzkoušet celkem tři vozy, a sice Citroën e-Jumpy (75 kWh), Opel Vivaro-e (75 kWh) a Peugeot e-Traveller (50 kWh). Sečteno podtrženo, jejich konstrukce je kvalitní, mají zajímavé dynamické vlastnosti v zatáčkách a asi největším benefitem je pak naprosto tichý chod. To je něco, co tyto vozy naprosto odlišuje od ostatních spalovacích variant. Žádné vytáčení motoru, hukot v kabině, nic. Prostě jen ticho.
Čtěte také: Stellantis plánuje, že v roce 2021 ztrojnásobí prodeje aut do zásuvky
Jde vidět, že každá z variant cílí na trošičku jinou klientelu. Zatímco Peugeot byl velmi luxusním a rodinným společníkem, tak naopak Citroën raději volil cestu řádného užitkového vozu s maximální přidanou hodnotou. Od automobilek byl toto mimořádně chytrý tah, jak se podělit o náklady na vývoj platformy a soudíme, že v budoucnu uvidíme takových dodávek na českých silnicích mraky.
Měli jste možnost vyzkoušet elektrickou dodávku? Jak se Vám jízda líbila? Podělte se o názor v diskuzi!