Kia slaví úspěch na evropském trhu, polovinu prodejů tvoří elektroauta
- Automobilka Kia zažívá na evropském trhu časy hojnosti
- Do prodejních čísel se promítly i elektrické modely
- Jak si Kia vede a kolik vozů vlastně prodala?

Jihokorejská automobilka Kia dosáhla nového rekordu s nejlepšími čtvrtletními výsledky v historii, což potvrzují data Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). V 1. čtvrtletí bylo zaregistrováno celkem 145 222 vozů, což znamená nárůst o 27,6 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2021.
Jak se vede značce Kia na evropském trhu?
Značka Kia zažívá úspěch i navzdory klesajícímu trhu, což je zvlášť dobré znamení, když uvážíme, že automobilka nedávno prošla rozsáhlým rebrandingem. Nejprodávanějším artiklem byla v prvním čtvrtletí modelová řada Ceed s 24 369 registracemi, následují modely Niro a Sportage.
Zajímavostí je, že se hybridní, plug-in hybridní a elektrické vozy podílely na celkových prodejích v Evropě téměř 50 %, přičemž v prvním čtvrtletí roku 2021 to bylo 28,4 %. Jde tedy o opravdu velmi zajímavý nárůst.

Čtěte také: Kia našla bizarní způsob, jak prodloužit dojezd svých elektromobilů
Cíle jsou mnohem vyšší
„Naše stávající elektrifikované modely a navíc mnohokrát oceněný model EV6 se staly katalyzátorem naší další fáze růstu. Vzhledem k tomu, že se i nadále soustředíme na vynikající design našich produktů a udržitelnou budoucnost pro všechny, uvedeme na trh další modely BEV, abychom do roku 2035 vytvořili plně elektrifikovanou modelovou řadu v Evropě,“ říká Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe.
Jde vidět, že elektrifikace značce Kia nesmírně sluší a zákazníci si tohoto faktu začínají všímat. Bude velmi zajímavé sledovat, jakých výsledků dále automobilka dosáhne, a to hlavně z pohledu čistých elektromobilů.
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.