Společnost Kia zahájila výrobu v prosinci roku 1944, tehdy se ještě jmenovala Kyungsung Precision Industry. První továrna byla umístěna nedaleko dnešního hlavního města Soulu. Název Kia vychází z čínských znaků: “ki” znamená vzestup a “a” Asii, tedy “vzestup z Asie”.
V současné době má společnost po celém světě přibližně 52 tisíc zaměstnanců, působí na více než 190 trzích, ročně prodá přibližně 3 miliony vozidel a řadí se na 8. místo největších výrobců automobilů na světě. Kia je průkopníkem v popularizaci elektrifikovaných a čistě bateriových vozidel.
Stejně jako řada dalších výrobců, se i společnost Kia nevěnovala výrobě automobilů hned od začátku. V roce 1944 byla založena jako Kyungsung Precision Industry a zabývala se výrobou dílů jízdních kol a ocelových trubek. Důležitý milník přišel v roce 1951, kdy vyrobili první korejské jízdní kolo Samchully a jméno firmy se změnilo na Kia Industrial Company. Dnes v oboru mobility působí již více než 75 let.
Čtěte také: Kia zveřejnila prodejní výsledky za uplynulý rok, to nejdůležitější nám však tají
Zřejmě to nebude pro někoho překvapením, ale pro ty, kteří věřili, že oba korejští výrobci jsou úhlavní rivalové, ano. I když by Kia a Hyundai spolu mohly soupeřit, ve skutečnosti se jedná o jednu společnost. Kia je členem skupiny Hyundai-Kia Automotive Group od roku 1998 a společně jsou třetím největším výrobcem automobilů na světě.
Tohle se u různých společností zas tak často nevidí. Zatímco klasické logo s nápisem Kia je velmi známé po celém světě, v jejich rodné Jižní Koreji je situace jiná. Na svém domácím trhu už léta používají stylizované logo „K“. Navíc jeden z jejich modelů – Stinger – se pyšní odznakem „E“ na kapotě. Nikdo neví proč.
Automobilka má silné zastoupení téměř po celém světě, ale zdá se, že v posledních letech byl její prioritou evropský trh. V roce 2019 prodala na evropských trzích 502 845 vozů a společnost tak rostla 11 let v řadě. Není snadné konkurovat domácím hráčům v Evropě, ale Kia nepolevuje a bojuje dál.
Kia tvrdí, že jedním z hlavních důvodů jejího úspěchu v Evropě, je výrazný design jejich vozů. Za to by měli poděkovat svému hlavnímu designerovi Peteru Schreyerovi, ten je shodou okolností Evropan. Schreyer, který se nejvíce proslavil svou prací na Audi TT, nastoupil do společnosti Kia v roce 2006 a působil zde až do roku 2018, kdy ho nahradil Luc Donckerwolke, autor několika modelů mladoboleslavské automobilky Škoda.
Čtěte také: Tohle nikdo nečekal! Kia EV6 zazářila v losím testu a ukázala konkurenci záda
Kia je známá i svou spolehlivostí. Toto tvrzení je dokonce i doložitelné. Podle studie, kterou provedla společnost iSeeCars, má Kia třetí nejnižší míru svolávacích akcí hned po Porsche a Mercedesu. Na rozdíl od dvou německých kolegů, jsou ceny za vozy Kia pro většinu zákazníků přijatelnější, a to z ní dělá nejspolehlivější značku automobilů na masovém trhu.
Znáte ještě nějaké další zajímavosti o automobilce Kia, které nemusí každý znát? Podělte se o ně s ostatními čtenáři v naší diskuzi pod článkem!
Společnost Kia zahájila výrobu v prosinci roku 1944, tehdy se ještě jmenovala Kyungsung Precision Industry. První továrna byla umístěna nedaleko dnešního hlavního města Soulu. Název Kia vychází z čínských znaků: “ki” znamená vzestup a “a” Asii, tedy “vzestup z Asie”.
V současné době má společnost po celém světě přibližně 52 tisíc zaměstnanců, působí na více než 190 trzích, ročně prodá přibližně 3 miliony vozidel a řadí se na 8. místo největších výrobců automobilů na světě. Kia je průkopníkem v popularizaci elektrifikovaných a čistě bateriových vozidel.
Stejně jako řada dalších výrobců, se i společnost Kia nevěnovala výrobě automobilů hned od začátku. V roce 1944 byla založena jako Kyungsung Precision Industry a zabývala se výrobou dílů jízdních kol a ocelových trubek. Důležitý milník přišel v roce 1951, kdy vyrobili první korejské jízdní kolo Samchully a jméno firmy se změnilo na Kia Industrial Company. Dnes v oboru mobility působí již více než 75 let.
Čtěte také: Kia zveřejnila prodejní výsledky za uplynulý rok, to nejdůležitější nám však tají
Zřejmě to nebude pro někoho překvapením, ale pro ty, kteří věřili, že oba korejští výrobci jsou úhlavní rivalové, ano. I když by Kia a Hyundai spolu mohly soupeřit, ve skutečnosti se jedná o jednu společnost. Kia je členem skupiny Hyundai-Kia Automotive Group od roku 1998 a společně jsou třetím největším výrobcem automobilů na světě.
Tohle se u různých společností zas tak často nevidí. Zatímco klasické logo s nápisem Kia je velmi známé po celém světě, v jejich rodné Jižní Koreji je situace jiná. Na svém domácím trhu už léta používají stylizované logo „K“. Navíc jeden z jejich modelů – Stinger – se pyšní odznakem „E“ na kapotě. Nikdo neví proč.
Automobilka má silné zastoupení téměř po celém světě, ale zdá se, že v posledních letech byl její prioritou evropský trh. V roce 2019 prodala na evropských trzích 502 845 vozů a společnost tak rostla 11 let v řadě. Není snadné konkurovat domácím hráčům v Evropě, ale Kia nepolevuje a bojuje dál.
Kia tvrdí, že jedním z hlavních důvodů jejího úspěchu v Evropě, je výrazný design jejich vozů. Za to by měli poděkovat svému hlavnímu designerovi Peteru Schreyerovi, ten je shodou okolností Evropan. Schreyer, který se nejvíce proslavil svou prací na Audi TT, nastoupil do společnosti Kia v roce 2006 a působil zde až do roku 2018, kdy ho nahradil Luc Donckerwolke, autor několika modelů mladoboleslavské automobilky Škoda.
Čtěte také: Tohle nikdo nečekal! Kia EV6 zazářila v losím testu a ukázala konkurenci záda
Kia je známá i svou spolehlivostí. Toto tvrzení je dokonce i doložitelné. Podle studie, kterou provedla společnost iSeeCars, má Kia třetí nejnižší míru svolávacích akcí hned po Porsche a Mercedesu. Na rozdíl od dvou německých kolegů, jsou ceny za vozy Kia pro většinu zákazníků přijatelnější, a to z ní dělá nejspolehlivější značku automobilů na masovém trhu.
Znáte ještě nějaké další zajímavosti o automobilce Kia, které nemusí každý znát? Podělte se o ně s ostatními čtenáři v naší diskuzi pod článkem!