Tohle nikdo nečekal! Kia EV6 zazářila v losím testu a ukázala konkurenci záda

Martin Hájek
  • Nový elektromobil Kia EV6 se musel podrobit losímu testu
  • Dosažený výsledek byl opravdu nadprůměrný
  • Velkou roli hrály vynikající pneumatiky
Elektromobil Kia EV6
Elektromobil Kia EV6

Kia EV6 byla podrobena známému losímu testu, jehož cílem je vyzkoušet především obratnost a ovladatelnost vozu v krizových situacích. Test vykonával španělský server Km77. Kia si mezi elektromobily vedla nadprůměrně dobře a vyrovnala se i mnohem dražším modelům.

Kia EV6 se podrobila losímu testu

Testovaným modelem byl elektrický crossover Kia EV6 GT-Line s baterií o kapacitě 77,4 kWh a elektromotorem o výkonu 168 koní, který obstarával pohon zadní nápravy. Při testování bylo auto vybaveno pneumatikami ContiPremiumContact 6 225/45 R20 H XL od společnosti Continental.

Podle videa, které test EV6 rozebírá, si elektromobil vedl velmi dobře, jeho řízení bylo responzivní, podvozek tuhý a auto se příliš nenaklánělo do zatáček. Jednou z hlavních výhod však byly pneumatiky, které vozu zajistily výbornou přilnavost a ve videu jsou popisovány jako neobyčejně dobré.

Kia EV6 při losím testu
Kia EV6 při losím testu

Čtěte také: Kia EV6 si musela projít peklem! Dokázala naplnit nemalá očekávání?


Výsledek ovlivnila i rekuperace

Zajímavým poznatkem je, že ovladatelnost vozu při krizové situaci významně ovlivňuje zvolená míra rekuperace. Nejprve byla Kia testována se zcela vypnutou rekuperací, avšak řidič měl s ovládáním vozu nemalé problémy. Nastavil tedy rekuperaci na třetí stupeň ze čtyř a jeho výsledek se výrazně zlepšil, neboť auto při průjezdu simulovanou šikanou výrazněji zpomalilo. Jakmile totiž řidič sundal nohu z plynového pedálu, auto začalo samo od sebe mírně brzdit.

Při opakovaných pokusech se však podařilo dosáhnout podobného výsledku i se zcela vypnutou rekuperací. Nejspíše to tedy znamená, že je nutné, aby se řidič naučil, jak se v krizových situacích auto chová. Nejvyšší rychlostí, kterou Kia bez chyby projela, bylo 78 km/h. EV6 se tak vyrovnala elektromobilu Porsche Taycan Turbo S, výrazně překonala například Škodu Enyaq iV, avšak byla o 5 km/h pomalejší než Tesla Model Y. Také druhou disciplínou, slalomem, prošla Kia na jedničku rychlostí 72 km/h.

Video


Autor článku

Martin Hájek - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články