První čistokrevný elektromobil od automobilky Škoda s označením Enyaq iV prošel známým losím testem. Jeho výsledky jsou však na dnešní poměry celkem zarážející. Testována byla základní verze s baterií o kapacitě 58 kWh, která testem prošla s rychlostí pouhých 67 km/h.
Takto špatný výsledek je překvapivý především díky možnosti přímého porovnání se sesterským vozem Volkswagen ID.4, kterému se podařilo testem projít v rychlosti 73 km/h. Tyto dva elektromobily využívají téměř totožnou technologii, a proto je tak veliký rozdíl ve výsledku velmi překvapující.
Oba vozy byly při zkoušce vybaveny ekologickými pneumatikami od značky Bridgestone. Enyaq však na rozdíl od ID.4, které mělo disky s rozměrem 21 palců, disponoval pouze disky 20palcovými.
Čtěte také: Kde skončí baterie z elektromobilu Škoda Enyaq iV? Možná budete překvapeni
Hlavním problémem Enyaqu byla jeho přetáčivost v poslední fázi zkoušky. Ve vyšší rychlosti se totiž auto po projetí začalo vymykat kontrole a auto se tak nedokázalo vměstnat mezi kužely. Testovací řidič kritizoval především chování elektroniky, která nebyla schopna stabilizovat vozidlo a výsledek popsal jako „zejména nízký“.
Enyaq si totiž vedl asi nejhůře ze své kategorie. Podobný výsledek dosáhl také Mustang Mach-E se 68 km/h. Například elektromobily Hyundai Ioniq 5 nebo Tesla Model Y si však vedly o poznání lépe s rychlostmi 72 a 75 km/h. Enyaq byl také podroben běžnému slalomu, ve kterém si vedl o poznání lépe a při stabilní rychlosti zůstalo auto i přes svůj komfortně laděný podvozek dobře kontrolovatelné.
První čistokrevný elektromobil od automobilky Škoda s označením Enyaq iV prošel známým losím testem. Jeho výsledky jsou však na dnešní poměry celkem zarážející. Testována byla základní verze s baterií o kapacitě 58 kWh, která testem prošla s rychlostí pouhých 67 km/h.
Takto špatný výsledek je překvapivý především díky možnosti přímého porovnání se sesterským vozem Volkswagen ID.4, kterému se podařilo testem projít v rychlosti 73 km/h. Tyto dva elektromobily využívají téměř totožnou technologii, a proto je tak veliký rozdíl ve výsledku velmi překvapující.
Oba vozy byly při zkoušce vybaveny ekologickými pneumatikami od značky Bridgestone. Enyaq však na rozdíl od ID.4, které mělo disky s rozměrem 21 palců, disponoval pouze disky 20palcovými.
Čtěte také: Kde skončí baterie z elektromobilu Škoda Enyaq iV? Možná budete překvapeni
Hlavním problémem Enyaqu byla jeho přetáčivost v poslední fázi zkoušky. Ve vyšší rychlosti se totiž auto po projetí začalo vymykat kontrole a auto se tak nedokázalo vměstnat mezi kužely. Testovací řidič kritizoval především chování elektroniky, která nebyla schopna stabilizovat vozidlo a výsledek popsal jako „zejména nízký“.
Enyaq si totiž vedl asi nejhůře ze své kategorie. Podobný výsledek dosáhl také Mustang Mach-E se 68 km/h. Například elektromobily Hyundai Ioniq 5 nebo Tesla Model Y si však vedly o poznání lépe s rychlostmi 72 a 75 km/h. Enyaq byl také podroben běžnému slalomu, ve kterém si vedl o poznání lépe a při stabilní rychlosti zůstalo auto i přes svůj komfortně laděný podvozek dobře kontrolovatelné.