Kia našla bizarní způsob, jak prodloužit dojezd svých elektromobilů

Matouš Vrchota
  • Kia našla jeden opravdu bizarní způsob, jak prodloužit dojezd elektromobilů
  • Výzkumný tým sledoval vliv hudebního žánru na styl řízení
  • Řidiči vykazovali nejlepší výsledky u Ludwiga van Beethovena
Kia EV6 (2022), zepředu
Kia EV6 (2022), zepředu

Snažíte se jezdit co nejvíce ekonomicky, abyste prodloužili dojezd svého elektromobilu? Obvyklé triky jako jízda se zavřenými okénky, opatrné brzdění nebo vypnutá klimatizace již více nefungují? Kia provedla studii, ve které zkoumá, jak řidiči reagují na různé hudební žánry během jízdy. A především se zaměřuje na to, jaký vliv mají žánry na spotřebu vozu.

Jak prodloužit dojezd elektromobilů?

Nehledejte v tom žádné složitosti. Tentokrát nejde o to, kolik energie spotřebují reproduktory. Jakou součást studie řidiči poslouchali hudbu od tvůrců jako Beethoven, Adele, Kayne West, Weeknd a dalších. Výzkumným vozem byl zvolen model EV6, který poskytuje dojezd až 527 kilometrů. Pro někoho nejspíše logicky již vyplývá, že s rychlou „nadupanou“ hudbou klesá dojezd vozu rychleji.

Kia zjistila, že při hudebním doprovodu Beethovenovy Deváté symfonie jel řidič s mnohem lepším soustředěním a rozvahou nad trasou. Klasická hudba pak z výzkumu vzešla jako nejlepší společník pro nejefektivnější jízdu. Oproti jiným vzorkům hudby byli řidiči až čtyřikrát více ekonomičtí.

Kia EV6 GT
Kia EV6 GT

Čtěte také: Ostrá Kia EV6 GT je na cestě. Mamutí výkon a parádní zrychlení je jen špička ledovce


Vysoký „beat“ žere více baterie

Poslech populární hudby pak měl na řidiče vcelku odlišný efekt. Skladba Blinding Lights od interpreta Weeknda měl za výsledek až dvakrát horší efektivitu oproti klasické hudbě. Zúčastněné osoby pak vykazovaly více energetický styl řízení. Výsledky „na půl cesty“ pak přinesla skladba Hello od Adele.

Řidiči dopředu nevěděli, čeho se výzkum bude týkat. Vůz řídili na předem stanovené trase o vzdálenosti necelých 30 kilometrů s různými typy silnic a dopravních situací. Součástí tak byla jak dálnice, kruhové objezdy nebo komunikace u obchodních středisek. Řidiči měli na sobě po celou dobu testu hrudní pás a snímače biometrických údajů. Vůz byl vybaven prémiovým hudebním systémem Meridian se čtrnácti reproduktory. Všichni řidiči měli stejné podmínky co se týká výběru hodby, nastavené hlasitosti i trasy vozu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články