V posledních měsících máme možnost na silnicích stále častěji vídat nové elektromobily z dílny skupiny Hyundai. Kromě Ioniqu 5 potkáváme také sesterský model Kia EV6. Ten je mnohými fanoušky korejských automobilek označován jako líbivější. A právě Kia připravuje na závěr letošního roku skutečnou lahůdku.
Již koncem léta bychom se měli dočkat pěkně ostrého elektromobilu. Pod kapotou bude i nadále elektrická platforma E-GMP s 800V architekturou. Novinka ponese název Kia EV6 GT a bude vrcholnou verzí, pyšnící se výkonem 430 kW a točivým momentem 740 Nm.
Jelikož podobně výkonný Hyundai Ioniq 5 N (zatím) neexistuje, získala Kia příležitost, představit supervýkonný elektromobil jako první. Současně je třeba přiznat, že zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a výkon, který dokáže držet krok i s Porsche Taycan, mají i své nevýhody.
Čtěte také: Co je to Kia Charge? Univerzální karta, se kterou nabijete v 29 zemích Evropy
Například hodnota dojezdu se snižuje na 424 kilometrů. Vůz umí nabíjet výkonem až 240 kW, ale je otázkou, zda na našich cestách najdete nabíječku, která mu bude nabíjecím výkonem stačit. Takový nabíjecí výkon nemá ani Ioniq 5. S modelem Kia EV6 GT přijde na trh velmi výkonný elektromobil, jehož cena by měla začínat od 65 tisíc eur (1,6 milionu korun).
To, že je o podobné vozy zájem, ukazuje například prodejní úspěch výkonných modelů Tesly. Podle informací serveru Mobiflip bude Kia přijímat objednávky od druhé poloviny roku (platí pro Německo) s tím, že výroba verze GT je plánována od září. Pokud vše půjde podle plánu, dočkáme se vozu na evropských silnicích do konce roku 2022.
V posledních měsících máme možnost na silnicích stále častěji vídat nové elektromobily z dílny skupiny Hyundai. Kromě Ioniqu 5 potkáváme také sesterský model Kia EV6. Ten je mnohými fanoušky korejských automobilek označován jako líbivější. A právě Kia připravuje na závěr letošního roku skutečnou lahůdku.
Již koncem léta bychom se měli dočkat pěkně ostrého elektromobilu. Pod kapotou bude i nadále elektrická platforma E-GMP s 800V architekturou. Novinka ponese název Kia EV6 GT a bude vrcholnou verzí, pyšnící se výkonem 430 kW a točivým momentem 740 Nm.
Jelikož podobně výkonný Hyundai Ioniq 5 N (zatím) neexistuje, získala Kia příležitost, představit supervýkonný elektromobil jako první. Současně je třeba přiznat, že zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a výkon, který dokáže držet krok i s Porsche Taycan, mají i své nevýhody.
Čtěte také: Co je to Kia Charge? Univerzální karta, se kterou nabijete v 29 zemích Evropy
Například hodnota dojezdu se snižuje na 424 kilometrů. Vůz umí nabíjet výkonem až 240 kW, ale je otázkou, zda na našich cestách najdete nabíječku, která mu bude nabíjecím výkonem stačit. Takový nabíjecí výkon nemá ani Ioniq 5. S modelem Kia EV6 GT přijde na trh velmi výkonný elektromobil, jehož cena by měla začínat od 65 tisíc eur (1,6 milionu korun).
To, že je o podobné vozy zájem, ukazuje například prodejní úspěch výkonných modelů Tesly. Podle informací serveru Mobiflip bude Kia přijímat objednávky od druhé poloviny roku (platí pro Německo) s tím, že výroba verze GT je plánována od září. Pokud vše půjde podle plánu, dočkáme se vozu na evropských silnicích do konce roku 2022.