Vybíráte elektromobil a máte jediné kritérium? Požadujete co největší dojezd, ale nejste si jistí, zda se dá hodnotám výrobce věřit? Vybrali jsme pro vás pět elektromobilů z českého trhu a porovnali jejich udávané hodnoty dojezdu s reálnými daty uživatelů ze serveru EV Database. Výsledek vás nejspíš zaskočí.
Tesla u svého elektrického modelu se dvěma motory uvádí dojezd až 652 kilometrů. Nebudeme brát nyní v potaz extrémní počasí a zaměříme se na průměr, kterého lze dosáhnout v reálných podmínkách mírného podnebného pásu.
V případě dálniční jízdy běžně dosáhnete dojezdu 555 kilometrů, u kombinace dálkových tras a města je pak skutečně možné ujet i 675 kilometrů na jednu baterii. Tesla se tedy snaží, aby hodnoty byly skutečně vypovídající.
Čtěte také: Tesla šetří, kde se dá. K novým vozům nedává ani základní vybavení
Mercedes u svého luxusního sedanu uvádí dojezd až 782 kilometrů podle metodiky WLTP. Tuto hodnotu bychom ale brali skutečně s rezervou, u modelu EQA jsme se dostávali na 70–75 % udávaných hodnot. Mnohem spíše počítejte s dojezdem okolo 640 kilometrů.
To je stále velmi příjemná hodnota a nebudete tak často vázáni na hledání nabíjecích stanic. Pokud navíc pojedete šetřivější jízdou, určitě budete schopni se přehoupnout i nad 700 km.
Čtěte také: Mercedes-Benz EQS SUV – Když se potká vytříbený vkus a geniální technika
Sportovně laděný vůz byste v seznamu elektromobilů s největším dojezdem nejspíše nečekali. Jenže Ford chce mít z elektrického Mustangu i správné GT na dlouhé cesty. A ve verzi s prodlouženým dojezdem toho skutečně lze dosáhnout.
Tabulkově má zvládnout i 610 kilometrů. To je pěkná porce, ale po ujetí 455 km můžete být nepříjemně překvapeni. I tak, na výlet do alpských průsmyků by vám to stačit mělo.
Čtěte také: Elektrický Ford Mustang ve službách záchranářů. Jak vypadá upravený speciál?
Ještě o dvacet kilometrů více slibuje ve svých materiálech BMW u modelu iX. Pokud si ale i na webu zadáte simulaci jízdy, již zde se nedostanete přes 500 kilometrů. A to samozřejmě mimo dálnice a s vypnutou klimatizací.
Podle dat z reálných jízd se dá 500 km dosáhnout, při dálničních přesunech ale počítejte s hodnotou lehce přesahující 450 kilometrů dojezdu na jedno nabití.
Čtěte také: Nové BMW iX je auto pro bohy! V nové reklamě se v něm prohání americká ikona
Kia EV6 se nabízí ve dvou provedení, s pohonem všech kol a s dvěma motory nebo s pohonem zadní nápravy, jedním motorem a možností prodlouženého dojezdu. Ten by tabulkově a podle WLTP měl dosahovat až 510 kilometrů. To je na elektrický rodinný vůz pěkná porce.
Jenže baterii o kapacitě 72,5 kWh začne v reálném provozu docházet dech již po 400 kilometrech. A to je již těsně u hranice, kterou bychom chtěli označovat za opravdu dlouhý dojezd.
Který z uvedených elektromobilů byste si dokázali představit jako váš hlavní vůz do rodiny, který bude použitelný po celý rok? A potřebujete vůbec od svého vozu dojezd delší než 400 km na jedno nabití? Napište nám do komentářů.
Vybíráte elektromobil a máte jediné kritérium? Požadujete co největší dojezd, ale nejste si jistí, zda se dá hodnotám výrobce věřit? Vybrali jsme pro vás pět elektromobilů z českého trhu a porovnali jejich udávané hodnoty dojezdu s reálnými daty uživatelů ze serveru EV Database. Výsledek vás nejspíš zaskočí.
Tesla u svého elektrického modelu se dvěma motory uvádí dojezd až 652 kilometrů. Nebudeme brát nyní v potaz extrémní počasí a zaměříme se na průměr, kterého lze dosáhnout v reálných podmínkách mírného podnebného pásu.
V případě dálniční jízdy běžně dosáhnete dojezdu 555 kilometrů, u kombinace dálkových tras a města je pak skutečně možné ujet i 675 kilometrů na jednu baterii. Tesla se tedy snaží, aby hodnoty byly skutečně vypovídající.
Čtěte také: Tesla šetří, kde se dá. K novým vozům nedává ani základní vybavení
Mercedes u svého luxusního sedanu uvádí dojezd až 782 kilometrů podle metodiky WLTP. Tuto hodnotu bychom ale brali skutečně s rezervou, u modelu EQA jsme se dostávali na 70–75 % udávaných hodnot. Mnohem spíše počítejte s dojezdem okolo 640 kilometrů.
To je stále velmi příjemná hodnota a nebudete tak často vázáni na hledání nabíjecích stanic. Pokud navíc pojedete šetřivější jízdou, určitě budete schopni se přehoupnout i nad 700 km.
Čtěte také: Mercedes-Benz EQS SUV – Když se potká vytříbený vkus a geniální technika
Sportovně laděný vůz byste v seznamu elektromobilů s největším dojezdem nejspíše nečekali. Jenže Ford chce mít z elektrického Mustangu i správné GT na dlouhé cesty. A ve verzi s prodlouženým dojezdem toho skutečně lze dosáhnout.
Tabulkově má zvládnout i 610 kilometrů. To je pěkná porce, ale po ujetí 455 km můžete být nepříjemně překvapeni. I tak, na výlet do alpských průsmyků by vám to stačit mělo.
Čtěte také: Elektrický Ford Mustang ve službách záchranářů. Jak vypadá upravený speciál?
Ještě o dvacet kilometrů více slibuje ve svých materiálech BMW u modelu iX. Pokud si ale i na webu zadáte simulaci jízdy, již zde se nedostanete přes 500 kilometrů. A to samozřejmě mimo dálnice a s vypnutou klimatizací.
Podle dat z reálných jízd se dá 500 km dosáhnout, při dálničních přesunech ale počítejte s hodnotou lehce přesahující 450 kilometrů dojezdu na jedno nabití.
Čtěte také: Nové BMW iX je auto pro bohy! V nové reklamě se v něm prohání americká ikona
Kia EV6 se nabízí ve dvou provedení, s pohonem všech kol a s dvěma motory nebo s pohonem zadní nápravy, jedním motorem a možností prodlouženého dojezdu. Ten by tabulkově a podle WLTP měl dosahovat až 510 kilometrů. To je na elektrický rodinný vůz pěkná porce.
Jenže baterii o kapacitě 72,5 kWh začne v reálném provozu docházet dech již po 400 kilometrech. A to je již těsně u hranice, kterou bychom chtěli označovat za opravdu dlouhý dojezd.
Který z uvedených elektromobilů byste si dokázali představit jako váš hlavní vůz do rodiny, který bude použitelný po celý rok? A potřebujete vůbec od svého vozu dojezd delší než 400 km na jedno nabití? Napište nám do komentářů.