Kdo dojede nejdál? „Papírový dojezd“ elektromobilů pocítí na vlastní kůži jen málokdo

  • Porovnali jsme papírový dojezd elektromobilů s tím skutečným
  • U některých značek je výsledný rozdíl opravdu velký
  • Jaká jsou tedy reálná čísla od komunity řidičů?
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

Vybíráte elektromobil a máte jediné kritérium? Požadujete co největší dojezd, ale nejste si jistí, zda se dá hodnotám výrobce věřit? Vybrali jsme pro vás pět elektromobilů z českého trhu a porovnali jejich udávané hodnoty dojezdu s reálnými daty uživatelů ze serveru EV Database. Výsledek vás nejspíš zaskočí.

Tesla Model S s pohonem všech kol (Dual Motor)

Tesla u svého elektrického modelu se dvěma motory uvádí dojezd až 652 kilometrů. Nebudeme brát nyní v potaz extrémní počasí a zaměříme se na průměr, kterého lze dosáhnout v reálných podmínkách mírného podnebného pásu.

V případě dálniční jízdy běžně dosáhnete dojezdu 555 kilometrů, u kombinace dálkových tras a města je pak skutečně možné ujet i 675 kilometrů na jednu baterii. Tesla se tedy snaží, aby hodnoty byly skutečně vypovídající.

Tesla Model S

Tesla Model S


Čtěte také: Tesla šetří, kde se dá. K novým vozům nedává ani základní vybavení


Mercedes-Benz EQS 450+

Mercedes u svého luxusního sedanu uvádí dojezd až 782 kilometrů podle metodiky WLTP. Tuto hodnotu bychom ale brali skutečně s rezervou, u modelu EQA jsme se dostávali na 70–75 % udávaných hodnot. Mnohem spíše počítejte s dojezdem okolo 640 kilometrů.

To je stále velmi příjemná hodnota a nebudete tak často vázáni na hledání nabíjecích stanic. Pokud navíc pojedete šetřivější jízdou, určitě budete schopni se přehoupnout i nad 700 km.

Elektromobil Mercedes EQS

Elektromobil Mercedes EQS


Čtěte také: Mercedes-Benz EQS SUV – Když se potká vytříbený vkus a geniální technika


Ford Mustang Mach-E

Sportovně laděný vůz byste v seznamu elektromobilů s největším dojezdem nejspíše nečekali. Jenže Ford chce mít z elektrického Mustangu i správné GT na dlouhé cesty. A ve verzi s prodlouženým dojezdem toho skutečně lze dosáhnout.

Tabulkově má zvládnout i 610 kilometrů. To je pěkná porce, ale po ujetí 455 km můžete být nepříjemně překvapeni. I tak, na výlet do alpských průsmyků by vám to stačit mělo.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E je krásný elektromobil


Čtěte také: Elektrický Ford Mustang ve službách záchranářů. Jak vypadá upravený speciál?


BMW iX

Ještě o dvacet kilometrů více slibuje ve svých materiálech BMW u modelu iX. Pokud si ale i na webu zadáte simulaci jízdy, již zde se nedostanete přes 500 kilometrů. A to samozřejmě mimo dálnice a s vypnutou klimatizací.

Podle dat z reálných jízd se dá 500 km dosáhnout, při dálničních přesunech ale počítejte s hodnotou lehce přesahující 450 kilometrů dojezdu na jedno nabití.

BMW iX M60 | foto: BMW

BMW iX M60 | foto: BMW


Čtěte také: Nové BMW iX je auto pro bohy! V nové reklamě se v něm prohání americká ikona


Kia EV6

Kia EV6 se nabízí ve dvou provedení, s pohonem všech kol a s dvěma motory nebo s pohonem zadní nápravy, jedním motorem a možností prodlouženého dojezdu. Ten by tabulkově a podle WLTP měl dosahovat až 510 kilometrů. To je na elektrický rodinný vůz pěkná porce.

Jenže baterii o kapacitě 72,5 kWh začne v reálném provozu docházet dech již po 400 kilometrech. A to je již těsně u hranice, kterou bychom chtěli označovat za opravdu dlouhý dojezd.

Elektromobil Kia EV6

Elektromobil Kia EV6

Který z uvedených elektromobilů byste si dokázali představit jako váš hlavní vůz do rodiny, který bude použitelný po celý rok? A potřebujete vůbec od svého vozu dojezd delší než 400 km na jedno nabití? Napište nám do komentářů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kdo dojede nejdál? „Papírový dojezd“ elektromobilů pocítí na vlastní kůži jen málokdo

  • Porovnali jsme papírový dojezd elektromobilů s tím skutečným
  • U některých značek je výsledný rozdíl opravdu velký
  • Jaká jsou tedy reálná čísla od komunity řidičů?
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

Vybíráte elektromobil a máte jediné kritérium? Požadujete co největší dojezd, ale nejste si jistí, zda se dá hodnotám výrobce věřit? Vybrali jsme pro vás pět elektromobilů z českého trhu a porovnali jejich udávané hodnoty dojezdu s reálnými daty uživatelů ze serveru EV Database. Výsledek vás nejspíš zaskočí.

Tesla Model S s pohonem všech kol (Dual Motor)

Tesla u svého elektrického modelu se dvěma motory uvádí dojezd až 652 kilometrů. Nebudeme brát nyní v potaz extrémní počasí a zaměříme se na průměr, kterého lze dosáhnout v reálných podmínkách mírného podnebného pásu.

V případě dálniční jízdy běžně dosáhnete dojezdu 555 kilometrů, u kombinace dálkových tras a města je pak skutečně možné ujet i 675 kilometrů na jednu baterii. Tesla se tedy snaží, aby hodnoty byly skutečně vypovídající.

Tesla Model S

Tesla Model S


Čtěte také: Tesla šetří, kde se dá. K novým vozům nedává ani základní vybavení


Mercedes-Benz EQS 450+

Mercedes u svého luxusního sedanu uvádí dojezd až 782 kilometrů podle metodiky WLTP. Tuto hodnotu bychom ale brali skutečně s rezervou, u modelu EQA jsme se dostávali na 70–75 % udávaných hodnot. Mnohem spíše počítejte s dojezdem okolo 640 kilometrů.

To je stále velmi příjemná hodnota a nebudete tak často vázáni na hledání nabíjecích stanic. Pokud navíc pojedete šetřivější jízdou, určitě budete schopni se přehoupnout i nad 700 km.

Elektromobil Mercedes EQS

Elektromobil Mercedes EQS


Čtěte také: Mercedes-Benz EQS SUV – Když se potká vytříbený vkus a geniální technika


Ford Mustang Mach-E

Sportovně laděný vůz byste v seznamu elektromobilů s největším dojezdem nejspíše nečekali. Jenže Ford chce mít z elektrického Mustangu i správné GT na dlouhé cesty. A ve verzi s prodlouženým dojezdem toho skutečně lze dosáhnout.

Tabulkově má zvládnout i 610 kilometrů. To je pěkná porce, ale po ujetí 455 km můžete být nepříjemně překvapeni. I tak, na výlet do alpských průsmyků by vám to stačit mělo.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E je krásný elektromobil


Čtěte také: Elektrický Ford Mustang ve službách záchranářů. Jak vypadá upravený speciál?


BMW iX

Ještě o dvacet kilometrů více slibuje ve svých materiálech BMW u modelu iX. Pokud si ale i na webu zadáte simulaci jízdy, již zde se nedostanete přes 500 kilometrů. A to samozřejmě mimo dálnice a s vypnutou klimatizací.

Podle dat z reálných jízd se dá 500 km dosáhnout, při dálničních přesunech ale počítejte s hodnotou lehce přesahující 450 kilometrů dojezdu na jedno nabití.

BMW iX M60 | foto: BMW

BMW iX M60 | foto: BMW


Čtěte také: Nové BMW iX je auto pro bohy! V nové reklamě se v něm prohání americká ikona


Kia EV6

Kia EV6 se nabízí ve dvou provedení, s pohonem všech kol a s dvěma motory nebo s pohonem zadní nápravy, jedním motorem a možností prodlouženého dojezdu. Ten by tabulkově a podle WLTP měl dosahovat až 510 kilometrů. To je na elektrický rodinný vůz pěkná porce.

Jenže baterii o kapacitě 72,5 kWh začne v reálném provozu docházet dech již po 400 kilometrech. A to je již těsně u hranice, kterou bychom chtěli označovat za opravdu dlouhý dojezd.

Elektromobil Kia EV6

Elektromobil Kia EV6

Který z uvedených elektromobilů byste si dokázali představit jako váš hlavní vůz do rodiny, který bude použitelný po celý rok? A potřebujete vůbec od svého vozu dojezd delší než 400 km na jedno nabití? Napište nám do komentářů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."