Hyundai Elexio má netradiční vzhled a dojezd 700 km. Chce prorazit v Číně

Hyundai uvádí elektromobil Elexio, svůj první model určený výhradně pro čínský trh. Přináší známou platformu E-GMP a unikátní design světel.
Když globální nabídka nestačí
Hyundai působí úspěšně na většině světových trhů. I přes svojí velikost ale nikdy na rozdíl od jiných automobilek nenabídl model, který by byl specifikován pouze na čínský trh. V tomto směru má například bohaté zkušenosti nejen koncern Volkswagen. Nyní vedení čínské pobočky Hyundai představuje relativně konzervativní vůz.
Nepůjde pouze o nový model, Hyundai k němu přibalí i upravenou elektrickou platformu E-GMP. Ta je světu velmi dobře známá pro své výborné vlastnosti. Model Elexio navíc získá dojezd přesahující 700 kilometrů. Tento detail ale může být spíše kosmetického rázu, jelikož Čína je známá pro svůj až přehnaně optimistický způsob deklarace dojezdu. Může za to metodika CLTC.
Vůz bude každopádně díky vysokonapěťové platformě schopný dobití padesáti procent kapacity během 27 minut (30-80%). Ve srovnání s vybranou konkurencí ale dnes již jde o nikterak zajímavé číslo. Co na druhou stranu místní občany uchvátí je design předních světlometů. Jednotlivé segmenty připomínají v mandarínštině číslovku osm, která je zde symbolem štěstí.
- Hyundai Eloxio | foto: Beijing Hyundai
- Hyundai Eloxio | foto: Beijing Hyundai
Vzniká i nová partnerská společnost
Nárazník bude vyroben ve dvoubarevném provedení, doplní jej osvětlené logo výrobce, LED pásek přes celou šíři vozu a dvaceti palcová kola. Po vzoru moderního trendu má vůz zapuštěné kliky a velkoplošné panoramatické střešní sklo. O vozu se zatím neví mnoho technických detailů, v zahalení zůstává i interiér.
Chybět ale nesmí prémiový digitální mozek. Tentokrát se o výpočetní výkon postará čip z dílny Qualcomm řady 8295P. Doplní jej autonomní asistent druhé úrovně. Ten Číňané využijí především při dálniční jízdě. Ovšem plány automobilky již nyní obsahují vylepšení a pozvednutí úrovně a to možná již tento rok. Od příštího roku se má přidat i komplexnější asistent pro autonomní jízdu ve městech.
Vůz pro místní trh vyrábí Hyundai ve spolupráci s BAIC Motor. Jde jen o první vlaštovku, partneři mají v plánu vystavět novou výrobní linku pro plně elektrické i hybridní vozidla. V Číně jsou populární i reverzní hybridy, kdy je elektrický motor dobíjený benzínovým agregátem (EREV). Partnerská společnost dostala formální název Beijing Hyundai.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.