Mercedes-Benz EQS SUV – Když se potká vytříbený vkus a geniální technika
- Německá automobilka oficiálně představila Mercedes-Benz EQS SUV
- Technikou a luxusem překvapuje v každém detailu
- Do výroby se model dostane během následujících měsíců

Základní podoba chystaného Mercedesu EQS SUV již byla díky úniku fotografií částečně odhalena. Ten pravý okamžik, na který automobilka i komunita okolo Mercedesu čeká, ale nastal právě nyní. Dnes totiž společnost oficiálně světu představila největší a nejluxusnější elektrický model EQS SUV. Zklamání se nekoná, pouze luxus, sportovní ambice a téměř nekonečné pohodlí.
Mercedes-Benz EQS SUV je tady!
Mercedes-Benz EQS SUV je kombinací sportovního sedanu EQE a luxusu ikonické třídy S. Nechybí pohon všech kol 4MATIC, prostor až pro sedm pasažérů a neuvěřitelný pocit luxusu. Nemusíte se ani bát s vozem vyjet mimo asfaltové silnice, lehký terén zvládne obstojně.
Spolu s modelem EQS kromě části označení sdílí stejnou platformu i délku rozvoru kol. SUV je ale o celých 20 centimetrů vyšší. Celkové rozměry tak dosahují hodnot 5125 mm délky, 1959 mm šířky a 1718 mm výšky. Druhá řada sedadel je standardně elektricky posuvná i polohovatelná. Za příplatek pak můžete naložit o dva pasažéry navíc.

Jaké jsou specifikace?
O elektrický pohon se postará motor umístěný na zadní nápravě, v případě čtyřkolky Mercedes-Benz přidá druhou jednotku i na přední nápravu. Motory jsou zapojeny ve stálém synchronním provozu, který zajišťuje vozu vysokou účinnost a stálý, konzistentní tok energie.
Vrcholná verze 580 4MATIC nabídne výkon 400 kW
Vůz se začne nabízet ve třech variantách s tím, že pouze verze EQS 450+ bude nabízena s pohonem zadních kol. Varianta 450 4MATIC nabídne stejný výkon jako zadokolka (265 kW), vrcholná verze 580 4MATIC pak dodá rovných 400 kW elektrické energie na všechna čtyři kola. Všechny modely budou shodně používat palubní 400V napětí.
Maximální nabíjecí výkon dosahuje 200 kW. Volitelnou součástí může být palubní nabíječka AC na 22 kW, ve standardu se dodává klasická 11 kW. Podle kritérií WLTP bude vůz schopný dojezdu 660 kilometrů. Baterie vozu je tvořena dvanácti bloky a používá novou optimalizovanou směs aktivních prvků jako je nikl, kobalt a mangan. Baterie nabídne kapacitu 107,8 kWh. Mercedes nabízí desetiletou záruku na životnost, která má zaručit ujetí 250 tisíc kilometrů a zachování až 70 % kapacity.

Digitální monstrum se čtyřmi displeji
Kde model EQS vynikal bezdrátovou komunikací nebo možností vzdálené aktualizace systému, tam verze EQS SUV zařazuje vyšší rychlost a nabízí mnohem rozsáhlejší možnosti. Kromě možností aktualizací se to týká především doplňkových funkcí a služeb, které si může majitel aktivovat i po zakoupení vozu. Řeč může být o dodatečném asistentovi pro jízdu s přívesem, dokoupení navigace s použitím rozšířené reality nebo závodním balíku AMG Track Pace. Nabídku ale čekejte mnohem rozsáhlejší.
Na velké a dotykové obrazovky si již stihli zvyknout všichni majitelé současných Mercedesů. Model EQS SUV však v interiéru nabídne obrovskou obrazovku rozpínající se mezi A sloupky. Spolujezdec tak získává vlastní dvanáctipalcovou obrazovku a téměř neomezené možnosti využití. Všechny tři displeje jsou kryté jedním sklem a dohromady tak vytváří dojem jednoho zahnutého displeje. Pokud by chtěl řidič za jízdy sledovat displej spolujezdce, vůz obsah zatmaví, aby nedocházelo k odvádění pozornosti od řízení.

Head-up displej s rozšířenou realitou
Za onu čtvrtou obrazovku se dá považovat nový head-up displej, který asistuje řidiči při jízdě. Ten nabízí i funkci rozšířené reality, která může mít úhlopříčku až 77 palců a data promítá opticky deset metrů před řidiče do reálného prostoru.

Prodejte dům, od teď budete chtít bydlet zde
Posádka nebude chtít díky pohodlnému a velmi prostornému interiéru vůz opusit. V každé řadě je více než 900mm výšky prostoru, a to včetně třetí řady sedadel. Druhá řada sedadel je pak standardně posuvná v rozmezí 13 centimetrů a nabízí i volbu sklonu opěradla. Zavazadlový prostor nabízí bez třetí řady od 645 do 880 litrů kapacity. Maximální hodnota se složenou druhou řadou nabídne neskutečných 2100 litrů prostoru. Pokud pojedete v sedmi, kufr se změnší na 175 litrů.

Design nejspíš nikoho nepřekvapí
Vnější vzhled příliš nepřekvapí od již představených elektrických modelů. Celý vůz působí mohutně, přesto elegantně a jak jej Mercedes sám nazývá, nabízí holistický design. Přední masku tvoří černý panel a světlomety opticky spojuje tenká LED lišta vedoucí pod hranou kapoty. Denní svícení je vyvedeno ve stylu třech bodů, stejně jako na modelu EQS. SUV nabídne dvě verze světlometů, LED High Performance jsou ve standardní výbavě, DIGITAL LIGHT složené z milionů mikro zrcadel pak nabídne jako příplatkovou výbavu.
Model se během pár následujících měsíců začne vyrábět v americkém závodě v Tuscalloose. Baterie vozu pochází z vlastní výroby z nedaleké továrny v Bibb County. Tu Mercedes otevřel teprve před pár týdny v březnu letošního roku. Oba závody již vyrábí s kompletní uhlíkovou neutralitou. Na oficiální ceník si ale zatím musíme počkat.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.