Koncern VW přejde na levnější typ baterií. Stejné využívají čínské značky, či Tesla

Matouš Vrchota
Platforma MEB od Volkswagenu | foto: Volkswagen
Platforma MEB od Volkswagenu | foto: Volkswagen

Volkswagen uvede platformu MEB+ s levnějšími bateriemi LFP. Udrží tím elektromobily konkurenceschopné do příchodu nové generace SSP v roce 2030.

Koncern a jeho nová platforma MEB+

Ještě předtím než koncern Volkswagen nasadí do výroby revoluční a zcela novou elektrickou platformu SSP, dostane současná verze podvozků MEB svůj vlastní facelift. Platforma MEB+ posune hranice a opraví bolístky současné generace elektromobilů s německým rodokmenem. Prvním šťastlivcem se stane městský hatchback ID.2 a to už příští rok.

Postupně se ale platforma dostane i k ostatním modelům v nabídce. Od menších modelů ID.3 a ID.4 nevynechá Volkswagen ani dobře se prodávající ID.7. Spolu s výměnou podvozku upraví automobilka i design vozidel. Největší novinkou bude systém článků balených do paketů a využití technologie LFP, což celé skupině ušetří nemalé finance ve vývoji a při montáži.

Volkswagen původně vůbec nechtěl současnou platformu MEB držet při životě déle než je nutné. Jelikož ale bylo potřeba odložit vývoj a uvedení systému SSP, musela skupina kvůli zachování životního cyklu současných modelů a zachování konkurenceschopnosti přijít s krizovým plánem.

Volkswagen ID.2all
Volkswagen ID.2all

Vozy je třeba udržet v kondici

Mladší půl generace podvozku musí pomoci koncernu překonat čtyři roky do nástupu SSP. Od roku 2026 se tak začne nová platforma MEB+ postupně objevovat v konfigurátoru. Žádanou změnou z vícero směrů je i použití trvanlivějších a méně nákladných baterií typu LFP. Ty nahradí současné NMC.

Bez této změny by Volkswagen neměl příliš šancí na snížení nákladů a tudíž i udržení své pozice na současném trhu. O dodávku se bude v první řadě starat vlastní továrna v německém Salzgitteru.

Lithium-železo-fosfátový akumulátor je čím dál častější volbou média pro uchování elektrické energie. Při stejné velikosti přidává vozidlům na dojezdu, snižuje výrobní náklady a netrpí tolik na degradaci jako jiné technologie. Tesla začala LFP baterie používat až s Modelem 3, jde o častou volbu čínských výrobců a postupně na ní přechází i tradiční výrobci jako Ford nebo nyní koncern Volkswagen.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články