Nové DS N˚4 zaujme svítícím logem, je luxusní a má elektrifikované motorizace

Nové DS N˚4 je pro toho, kdo chce nevšední a maximálně pohodlné auto. Má bohatou nabídku elektrifikovaných motorizací, samozřejmě včetně elektromobilu.
DS zahajuje novou životní etapu
Milovníkům francouzských prémiovek při pohledu na novinku z dílny DS Automobiles zaplesá srdce. Už současný model DS 4 stál za ohlédnutí, ovšem to, co si automobilka připravila v nové generaci, rozhodně stojí za hřích. Aby nezůstal kámen na kameni, začali designéři u modelového označení.
Po vzoru vlajkové lodě dostanou postupně další modely značky inovované označení. V číselně se v podstatě nic nezmění, jen před ním přibude značka populární i v parfémovém odvětví. Novinka se tak bude jmenovat DS N˚4 (též DS No4). Výrobce tím také naznačuje, abyste nečekali žádný řadový vůz.
V pevninské Evropě si automobilka s DS4 vede vcelku slušně, vloni prodala téměř 10 500 vozů. Na Britských ostrovech a na dalších trzích je na tom ale podstatně hůře a vedení skupiny Stellantis dokonce uvažovalo nad zaříznutím značky. Poté ale následoval obrat o 360 stupňů a automobilce se dokonce dostalo finanční podpory. Právě proto došlo i na rozšířený facelift malého SUV.
- DS N˚4 | foto: DS Automobiles
- DS N˚4 | foto: DS Automobiles

Známe skupinové motory i elektrickou novinku
Vyšší popularity má model dosáhnout i rozšířením motorové nabídky. Dosavadní automatický a plug-in hybridní pohon doplní i plně elektrická verze. Motor dostane od skupinového kolegy, od Peugeotu e-408, potažmo Citroënu ë-C4. Na baterii o využitelné kapacitě 58,3 kWh by tedy měl ujet zhruba 450 kilometrů.
Výkon bude na kola přenášet motor o výkonu 201 koňských sil. Nabíjecí výkon bude dosahovat 120 kW. 100 kilometrů dojezdu by tak mělo být možné doplnit během 11 minut. Vylepšení se dočká i plug-in hybridní jednotka. Baterie se navýší na 14,6 kWh s dojezdem kolem 80 kilometrů. V tomto případě vůz pohání přeplňový čtyřválec o výkonu 178 koní. Systémově vůz pohání 222 koní. Nabídku doplňuje dřívější mild-hybrid o 143 koních.
Designově se vůz velmi přiblížil nové vlajkové lodi s číslem osm. Hlavní změna se odehrála na přídi. Maska je širší, podsvětlená včetně loga. Denní linka se opět stylizuje do ostrých vertikálních tvarů. Standardně se bude vůz dodávat na devatenácti palcových litých kolech, za příplatek mohou být o palec v průměru větší. Uvnitř vozu došlo spíše k vyhlazení. Novinkou je větší zapuštěný centrální displej s úhlopříčkou 10,25 palce.
Cena a dostupnost
Do prodeje se nový model DS N˚4 dostane již během letošního léta. Cena zatím nebyla potvrzena. Od současné startovní hladiny 810 tisíc korun se ale očekává nárůst.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.