Honda HR-V je hybrid pro rodiny. Slibuje prostornost a chytrou technologii pohonu

  • Nová Honda HR-V byla oficiálně představena
  • Přichází ve třetí generaci, poprvé jde o hybridní automobil
  • Kromě pokročilé technologie pohonu slibuje i výbornou prostornost
Honda HR-V Hybrid 2021, zepředu

Honda HR-V Hybrid 2021, zepředu

Japonská automobilka dnes oficiálně odhalila sériovou verzi nové již v pořadí třetí generace vozu Honda HR-V, který má dorazit na trh na přelomu 2021/2022. V Česku by měla být hybridní novinka dostupná někdy začátkem příštího roku. Už teď ale můžeme říct, že pokud Honda nastaví slušnou cenu, může jít o prodejní bestseller.

Větší bráška v podobě modelu CR-V je nejprodávanějším vozem značky na českém trhu, takže i modernizované kompaktní SUV může být podle nás v Evropě trefou do černého. Kombinuje totiž prostornost s pokročilým hybridním pohonem e:HEV, který jsme si pochvalovali už u hybridního Jazzu i nejnovějšího modelu CR-V.

Nová Honda HR-V poprvé a navždy hybridem?

Honda chce mít do roku 2022 všechny své hlavní modely nabízené v Evropě elektrifikované, a tedy její nejnovější vozy přicházejí jako hybridy, případně elektromobily. Model HR-V je prvním případem, vůbec poprvé za tři generace půjde o hybrid a pouze o hybrid, tedy tento vůz už konvenčním motorem neseženete. O návratu ke spalovací pohonné jednotce se ani neuvažuje, protože automobilka musí stejně jako ostatní plnit emisní limity.


Čtěte také: Tesla v Evropě zachraňuje i Hondu, přenechá ji své emisní povolenky


Honda HR-V Hybrid 2021, ze strany

Honda HR-V Hybrid 2021, ze strany

Nová Honda HR-V přináší jednoduchý a čistý design, který působí moderně. Velikostně se ale v zásadě moc nezměnila, auto je stále stejně dlouhé a široké jako předchůdce, nicméně mu inženýři zvedli světlou výšku o 10 mm součastně se snížením výšky karoserie o 20 mm, aby vynikla jeho robustnost.

Uvnitř má být místa více než dost, což zatím nemůžeme potvrdit ani vyvrátit. Před řidičem je k dispozici 7″ palubní displej a vedle pak středový 9″ dotykový displej, u kterého Honda zdůrazňuje jednoduché a intuitivní ovládání. Z moderních technologií nechybí konektivita přes Android Auto či Apple CarPlay, abyste mohli k vozu snadno připojit smartphone a ovládat navigaci či hudbu z telefonu přímo skrze velký dotykový displej Hondy.

Honda HR-V Hybrid 2021, interiér

Honda HR-V Hybrid 2021, interiér

Vzadu pak nechybí praktické sedačky Magic Seats, které můžete snadno složit či přeuspořádat a získat tak větší úložný prostor v zavazadlu či naopak v uličce před sedadly. Pokud jde o velikost zavazadlového prostoru, Honda si zatím nechává údaj pro sebe. Stejně tak v tuto chvíli neznáme spoustu dalších informací, které by nás velmi zajímaly.

Nejnovější hybridní technologie e:HEV

Co ovšem dobře známe, je hybridní technologie e:HEV. Tu už Honda použila například u nového Jazzu nebo modelu CR-V. Skládá se ze dvou elektromotorů připojených k 1,5litrovému benzinovému motoru i-VTEC fungujícím v Atkinsonovém cyklu s maximálním výkonem spalovacího motoru 96 kW a maximálním točivým momentem 253 Nm při 4 500 ot./min.

Honda automaticky přepíná mezi využíváním pouze elektromotoru, dále hybridního režimu, a nakonec pouze spalovacího motoru. Je to odstupňované tak, aby automobilka dosáhla maximální efektivity, takže při rozjezdech se hybridní HR-V bude chovat jako elektromobil, který si v případě nedostatečně nabité baterie sám rychle elektřinu doplní za pomoci spalovacího motoru, dále při prudkém zrychlení či vyšší rychlosti přepne na hybridní režim a nakonec při nejvyšších rychlostech využije pouze spalovací motor a jen pokud se to vyplatí, přepne na elektrický či hybridní režim.


Čtěte také: Test Honda Jazz – Jak si vede hybrid při jízdě po dálnici? Co spotřeba?


Honda HR-V Hybrid 2021, zezadu

Honda HR-V Hybrid 2021, zezadu

Nová Honda HR-V tedy může fungovat i jako elektromobil, navíc díky pádlům pod volantem a režimu B můžete nastavovat intenzitu rekuperace, a sice jak moc bude auto brzdit po sundání nohy z plynu. Lze pak v některých případech dosáhnout jednopedálové jízdy, která je velmi návyková a hlavně také úsporná, takže zřejmě poděkujete dvakrát.

Nechybí ani nejnovější bezpečnostní systémy Honda Sensing, které jsou ještě o něco zdokonalené oproti současným modelům Hondy, například hlídání mrtvých úhlů umí registrovat cizí vůz na delší vzdálenost.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Honda HR-V je hybrid pro rodiny. Slibuje prostornost a chytrou technologii pohonu

  • Nová Honda HR-V byla oficiálně představena
  • Přichází ve třetí generaci, poprvé jde o hybridní automobil
  • Kromě pokročilé technologie pohonu slibuje i výbornou prostornost
Honda HR-V Hybrid 2021, zepředu

Honda HR-V Hybrid 2021, zepředu

Japonská automobilka dnes oficiálně odhalila sériovou verzi nové již v pořadí třetí generace vozu Honda HR-V, který má dorazit na trh na přelomu 2021/2022. V Česku by měla být hybridní novinka dostupná někdy začátkem příštího roku. Už teď ale můžeme říct, že pokud Honda nastaví slušnou cenu, může jít o prodejní bestseller.

Větší bráška v podobě modelu CR-V je nejprodávanějším vozem značky na českém trhu, takže i modernizované kompaktní SUV může být podle nás v Evropě trefou do černého. Kombinuje totiž prostornost s pokročilým hybridním pohonem e:HEV, který jsme si pochvalovali už u hybridního Jazzu i nejnovějšího modelu CR-V.

Nová Honda HR-V poprvé a navždy hybridem?

Honda chce mít do roku 2022 všechny své hlavní modely nabízené v Evropě elektrifikované, a tedy její nejnovější vozy přicházejí jako hybridy, případně elektromobily. Model HR-V je prvním případem, vůbec poprvé za tři generace půjde o hybrid a pouze o hybrid, tedy tento vůz už konvenčním motorem neseženete. O návratu ke spalovací pohonné jednotce se ani neuvažuje, protože automobilka musí stejně jako ostatní plnit emisní limity.


Čtěte také: Tesla v Evropě zachraňuje i Hondu, přenechá ji své emisní povolenky


Honda HR-V Hybrid 2021, ze strany

Honda HR-V Hybrid 2021, ze strany

Nová Honda HR-V přináší jednoduchý a čistý design, který působí moderně. Velikostně se ale v zásadě moc nezměnila, auto je stále stejně dlouhé a široké jako předchůdce, nicméně mu inženýři zvedli světlou výšku o 10 mm součastně se snížením výšky karoserie o 20 mm, aby vynikla jeho robustnost.

Uvnitř má být místa více než dost, což zatím nemůžeme potvrdit ani vyvrátit. Před řidičem je k dispozici 7″ palubní displej a vedle pak středový 9″ dotykový displej, u kterého Honda zdůrazňuje jednoduché a intuitivní ovládání. Z moderních technologií nechybí konektivita přes Android Auto či Apple CarPlay, abyste mohli k vozu snadno připojit smartphone a ovládat navigaci či hudbu z telefonu přímo skrze velký dotykový displej Hondy.

Honda HR-V Hybrid 2021, interiér

Honda HR-V Hybrid 2021, interiér

Vzadu pak nechybí praktické sedačky Magic Seats, které můžete snadno složit či přeuspořádat a získat tak větší úložný prostor v zavazadlu či naopak v uličce před sedadly. Pokud jde o velikost zavazadlového prostoru, Honda si zatím nechává údaj pro sebe. Stejně tak v tuto chvíli neznáme spoustu dalších informací, které by nás velmi zajímaly.

Nejnovější hybridní technologie e:HEV

Co ovšem dobře známe, je hybridní technologie e:HEV. Tu už Honda použila například u nového Jazzu nebo modelu CR-V. Skládá se ze dvou elektromotorů připojených k 1,5litrovému benzinovému motoru i-VTEC fungujícím v Atkinsonovém cyklu s maximálním výkonem spalovacího motoru 96 kW a maximálním točivým momentem 253 Nm při 4 500 ot./min.

Honda automaticky přepíná mezi využíváním pouze elektromotoru, dále hybridního režimu, a nakonec pouze spalovacího motoru. Je to odstupňované tak, aby automobilka dosáhla maximální efektivity, takže při rozjezdech se hybridní HR-V bude chovat jako elektromobil, který si v případě nedostatečně nabité baterie sám rychle elektřinu doplní za pomoci spalovacího motoru, dále při prudkém zrychlení či vyšší rychlosti přepne na hybridní režim a nakonec při nejvyšších rychlostech využije pouze spalovací motor a jen pokud se to vyplatí, přepne na elektrický či hybridní režim.


Čtěte také: Test Honda Jazz – Jak si vede hybrid při jízdě po dálnici? Co spotřeba?


Honda HR-V Hybrid 2021, zezadu

Honda HR-V Hybrid 2021, zezadu

Nová Honda HR-V tedy může fungovat i jako elektromobil, navíc díky pádlům pod volantem a režimu B můžete nastavovat intenzitu rekuperace, a sice jak moc bude auto brzdit po sundání nohy z plynu. Lze pak v některých případech dosáhnout jednopedálové jízdy, která je velmi návyková a hlavně také úsporná, takže zřejmě poděkujete dvakrát.

Nechybí ani nejnovější bezpečnostní systémy Honda Sensing, které jsou ještě o něco zdokonalené oproti současným modelům Hondy, například hlídání mrtvých úhlů umí registrovat cizí vůz na delší vzdálenost.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."