Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Honda Jazz (2020) – Hybrid, který si vozí vlastní elektrárnu

  |  Luboš Srb  |  2 komentáře

Není hybrid jako hybrid. Způsobů, jak se dá využít kombinace spalovacího motoru a elektromotoru s baterií, je samozřejmě vícero. Ale co vymyslela Honda, to se ve světě elektromobility jen tak nevidí. Po týdnu testování nové Hondy Jazz (2020) nezbývá než uznale kývnout hlavou a doufat, že se podobný systém rozšíří i do dalších aut. Více prozradí náš test, ve kterém jsme proklepli první hybrid se systémem „e:HEV“ nové generace.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr

Nová, hybridní Honda Jazz (2020)

Nová, hybridní Honda Jazz (2020) | foto: vlastní

TIP: Test Honda e (2020) – Nejlepší elektromobil do města, a to je teprve začátek!

Nový hybridní systém od Hondy se snaží spojit výhody spalovacího a elektrického pohonu, a to tak, že se auto chová ve městě převážně jako elektromobil, když si dokáže rychle dobít baterii s pomocí spalovacího motoru fungujícího jako generátor elektrické energie a jezdit pak úsporněji na mnohem účinnější, tišší a plynulejší elektromotor bez klasické stupňové převodovky. A při vyšších rychlostech se přepne kompletně do režimu jako u konvenčního auta a spalovací motor pak dokáže napřímo pohánět přední kola, přičemž z přebytku či při brzdění je ještě energie pro baterii. Pokud tedy střídáte jízdu město/okresky/dálnice, jde o velice chytrý hybridní systém.

Malý a přitom velký

Vše ale začíná zvenku. Nový Jazz přichází již ve čtvrté generaci, která má pozměněný, o něco modernější a uhlazenější design než jeho předchůdce. Na první pohled si jistě všimnete siluety s vyšší střechou, nejen díky čemuž nejde pouze o klasický hatchback, ale spíše o rozměrnější hatchback s některými MPV prvky. Tím byl Jazz vždy typický a platí to i v nejnovější iteraci.

Nová, hybridní Honda Jazz (2020)

Samozřejmostí jsou speciální zadní sedačky Magic Seats, které můžete snadno transformovat do takové podoby, že místo spolucestujících na zadních sedadlech můžete odvést třeba bicykl či něco rozměrnějšího, nebo jak novináři často rádi demonstruují, můžete zadní části vozu celkem snadno projít. Nebo lze sedačky položit a získat dokonale rovnou velkou plochu pro převážení jiných rozměrných věcí v zavazadlovém prostoru. Ten má 304 l, po sklopení sedaček až 1205 l.

Překvapivě prostorný je však prostor v celém Jazzu a příjemné zlepšení nastalo v případě výhledu z vozu z předních míst, kde byl výrazně zmenšený přední sloupek. Zajímavostí je, že Honda například zmenšila komponenty v části nad motorem, kam se nově vešly i elektromotory, další součásti hybridního hnacího ústrojí schovala do podvozku, ale také umístila palivovou nádrž do středu vozidla pod přední sedačky, což je v této třídě vozu unikát.

Nová, hybridní Honda Jazz (2020), kufr

Běžného zákazníka asi nejvíce překvapí, jak dobře se s hybridní Hondou jezdí a parkuje, protože na to, jak vypadá velká, je až neuvěřitelně snadné zaparkovat i na menší místa. Snad jen pozor pří výběru výbavy, protože základní verze Comfort nemá parkovací senzory, to až střední Elegance a vyšší Executive. A ve výbavě je stejně tak ještě více rozdílů, například pokud jde o bezpečnostní prvky. Nová Honda Jazz (2020) má dle výbavových stupňů k dispozici následující technologie Honda Sensing: adaptivní tempomat s možností nastavení vzdálenosti od vozu jedoucího před vámi, držení jízdních pruhů, systém pro zabránění sjetí z vozovky, detekce objektů v mrtvém úhlu, upozornění před srážkou, systém pro zmírnění následků nehody s detekcí chodců či cyklistů, či systém rozpoznávání dopravních značek.

Nová, hybridní Honda Jazz (2020), interiér

Pro snadné ovládání je připravena dotyková obrazovka (5 nebo 9palcová) uprostřed palubní desky, která se ovládá velmi jednoduše a intuitivně, jako v případě smartphonů. Velké barevné dlaždice na úvodní stránce jsou rychle rozpoznatelné, vrátíte se vždy přes postranní tlačítko domů, nebo můžete používat tlačítko zpátky. Funguje to tedy jako například na Androidu. Odezva systému je v pořádku, možnosti nastavení také. Nevím jak pro vás, ale pro mě je nejdůležitější, že mohou v případě potřeby použít chytré systémy Android Auto nebo Apple CarPlay, v jeho případě dokonce i bezdrátově. Smartphone tedy nemusím vyndavat z kapsy a propojovat kabelem, a přesto se sám spojí s Jazzem a v autě pak můžu ovládat a přehrávat hudbu z telefonu, zapnout si navigaci a mnoho dalšího.

Nová, hybridní Honda Jazz (2020), interiér

Možnosti infotainmentu jsou tedy za mě skvělé. Pro jednoduché a rychlé ovládání klimatizace je pak pod dotykovým displejem umístěn speciální panel s klasickými tlačítky a přepínači či jinými voliči, což se mi také líbí. Zbývá už jen Honda Connect pro připojení vozu se smartphonem přes internet a sledování například jízdních údajů přes aplikaci My Honda+, což v našem případě bohužel nebylo možné zatím vyzkoušet.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Pepek VyskocRadek Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Radek
Radek

nesmysl za danou cenu, napad jako u byvale Ampery, ktera byla ovsem tezsi a s velkou baterkou, jak ile se vybila, spotreba sla rychle nahoru. Za lepsi cenu lepsi novy Yaris

Pepek Vyskoc
Pepek Vyskoc

Prestaňte už prosím připomínat stereotyp “vysavačový zvuk” od Toyoty. Mám Prius a motor se vytočí víc jen v prudkém kopci. A ani to není nic tak hrozného. Pokud někdo jezdí s hybridem brzda-plyn, neměl si předevsím kupovat hybrid ale sportovní auto.

Mobilní zobrazení