Ford zveřejnil další podrobnosti o své strategii pro Evropu a ohlásil tři nová elektrická osobní vozidla a čtyři užitkové elektromobily.
Oznámení přichází krátce poté, co Ford vytvořil novou celosvětovou obchodní divizi, Ford Model e, zaměřenou na elektrická vozidla. Společně s divizí Ford Pro, která se věnuje užitkovým vozům, budou obě obchodní jednotky řídit budoucnost Fordu v Evropě.
Ford chce mít do roku 2024 v evropské sestavě čtyři elektromobily, a to model Puma, středně velký crossover, sportovní crossover a stávající Mustang Mach-E . Na začátku příštího roku zahájí Ford výrobu zcela nového, středně velkého crossoveru, po němž bude v roce 2024 následovat druhý, tentokrát sportovně laděný crossover.
Čtěte také: Ford se jasně a srozumitelně vyjádřil ke snižování emisí, klíčová bude jedna věc
Oba vozy se budou vyrábět v závodě v německém Kolíně nad Rýnem. S přihlédnutím k informacím z tiskové zprávy, budou oba crossovery Fordu využívat platformu MEB společnosti Volkswagen. Nejprodávanější osobní vůz Fordu v Evropě, subkompaktní crossover Puma, navíc získá plně elektrickou verzi, která se bude od roku 2024 vyrábět v Craiově v Rumunsku.
Zpět k prvnímu elektromobilu. Bude to pětimístný crossover střední velikosti, který se bude od příštího roku vyrábět v Kolíně nad Rýnem a pravděpodobně půjde o kompaktní model. Jediné informace, které jsme od Fordu získali, říkají, že vůz bude mít dojezd 500 kilometrů, přičemž jeho design i název budou odhaleny později v letošním roce.
Čtěte také: Ford vyřešil čipovou krizi šikovným způsobem. Bude inspirací pro ostatní značky?
Druhý elektromobil, rovněž vyráběný v Německu, je popisován jako sportovní crossover. Domníváme se, že by mohlo jít o verzi kupé předchozího modelu. Tyto crossovery budou pravděpodobně variantami Fordu ke koncernovým ID.4 a ID.5 GTX.
Předpokládá se, že se díky těmto elektrickým crossoverům zvýší v průběhu šesti let produkce elektromobilů značky Ford na 1,2 milionu vozů. Očekává se, že investice do nových elektrických osobních vozidel, která mají být vyráběna v Kolíně nad Rýnem, budou činit 2 miliardy dolarů (více než 45 miliard korun), včetně investic do nového závodu na montáž baterií, jehož provoz má být zahájen v roce 2024.
Díky rozšířené řadě modelů elektrických osobních a užitkových vozidel Ford očekává, že do roku 2026 bude v Evropě prodávat ročně více než 600 tisíc elektromobilů, čímž podporuje cíl společnosti prodat do roku 2026 celosvětově více než 2 miliony elektromobilů.
Ford zveřejnil další podrobnosti o své strategii pro Evropu a ohlásil tři nová elektrická osobní vozidla a čtyři užitkové elektromobily.
Oznámení přichází krátce poté, co Ford vytvořil novou celosvětovou obchodní divizi, Ford Model e, zaměřenou na elektrická vozidla. Společně s divizí Ford Pro, která se věnuje užitkovým vozům, budou obě obchodní jednotky řídit budoucnost Fordu v Evropě.
Ford chce mít do roku 2024 v evropské sestavě čtyři elektromobily, a to model Puma, středně velký crossover, sportovní crossover a stávající Mustang Mach-E . Na začátku příštího roku zahájí Ford výrobu zcela nového, středně velkého crossoveru, po němž bude v roce 2024 následovat druhý, tentokrát sportovně laděný crossover.
Čtěte také: Ford se jasně a srozumitelně vyjádřil ke snižování emisí, klíčová bude jedna věc
Oba vozy se budou vyrábět v závodě v německém Kolíně nad Rýnem. S přihlédnutím k informacím z tiskové zprávy, budou oba crossovery Fordu využívat platformu MEB společnosti Volkswagen. Nejprodávanější osobní vůz Fordu v Evropě, subkompaktní crossover Puma, navíc získá plně elektrickou verzi, která se bude od roku 2024 vyrábět v Craiově v Rumunsku.
Zpět k prvnímu elektromobilu. Bude to pětimístný crossover střední velikosti, který se bude od příštího roku vyrábět v Kolíně nad Rýnem a pravděpodobně půjde o kompaktní model. Jediné informace, které jsme od Fordu získali, říkají, že vůz bude mít dojezd 500 kilometrů, přičemž jeho design i název budou odhaleny později v letošním roce.
Čtěte také: Ford vyřešil čipovou krizi šikovným způsobem. Bude inspirací pro ostatní značky?
Druhý elektromobil, rovněž vyráběný v Německu, je popisován jako sportovní crossover. Domníváme se, že by mohlo jít o verzi kupé předchozího modelu. Tyto crossovery budou pravděpodobně variantami Fordu ke koncernovým ID.4 a ID.5 GTX.
Předpokládá se, že se díky těmto elektrickým crossoverům zvýší v průběhu šesti let produkce elektromobilů značky Ford na 1,2 milionu vozů. Očekává se, že investice do nových elektrických osobních vozidel, která mají být vyráběna v Kolíně nad Rýnem, budou činit 2 miliardy dolarů (více než 45 miliard korun), včetně investic do nového závodu na montáž baterií, jehož provoz má být zahájen v roce 2024.
Díky rozšířené řadě modelů elektrických osobních a užitkových vozidel Ford očekává, že do roku 2026 bude v Evropě prodávat ročně více než 600 tisíc elektromobilů, čímž podporuje cíl společnosti prodat do roku 2026 celosvětově více než 2 miliony elektromobilů.