Ford včera oznámil oddělení elektrických modelů od spalovacích do dvou samostatných jednotek. Automobilka se chce plně věnovat vývoji a výrobě elektromobilů. Přitom má stále velkou existující základnu běžných spalovacích vozidel, které ale nechce s čistou elektromobilitou spojovat. O tomto tahu se již několik týdnu spekuluje, ale přesná podoba rozdělení nebyla známá. Jedna z možností byla uvedení nové značky.
Ford nyní potvrdil, že bude vozy dělit do dvou divizí. Ford Model e se bude věnovat elektromobilům, druhá divize Ford Blue se pak postará o ta klasická vozidla spalující fosilní paliva. Obě odvětví budou mít odlišné vedení a pochopitelně i business plány.
V tiskové zprávě společnost zmiňuje především potřebuju jasně odlišit tyto dva segmenty, aby mohla korektně soupeřit svým portfoliem elektromobilů s novými ale i již zaběhlými konkurenty. Ford Blue se bude dále starat o ikonická spalovací vozidla s důrazem na jejich cenu ale i profit, který společnosti tato vozidla přináší. Naopak Ford Model e se bude moci soustředit na rychlý růst a inovaci na trhu čisté elektromobility. Obě divize by pak měly sdílet technologie, a to nejlepší z obou odvětví.
Čtěte také: Ford je nezastavitelný! Navyšuje výrobu elektroaut a má velké plány do budoucna
Ford jako takový tedy zůstane jednou společností, její portfolio se ale rozdělí na dvě části. Spolu s touto novinkou oznámilo vedení i zahájení restrukturalizace včetně výměn na vedoucích postech. V následujících letech plánují navýšit investice do vývoje o deset miliard dolarů.
Doug Field, který v minulosti pracoval u Tesly i u Applu na projektu vlastního vozu, nyní povede celou divizi Model e z pozice výkonného ředitele pro digitální systémy a elektromobilitu.
Vedoucí Fordu pro Severní Ameriku, Kumar Galhotra, byl jmenován prezidentem celé divize Ford Blue. A to je pouze začátek, restrukturalizace společnosti může ještě pár pozicemi zamíchat. Snad to společnosti pomůže se dostat na přední příčky elektromobilové éry tak, jak si vytyčila za cíl.
Ford včera oznámil oddělení elektrických modelů od spalovacích do dvou samostatných jednotek. Automobilka se chce plně věnovat vývoji a výrobě elektromobilů. Přitom má stále velkou existující základnu běžných spalovacích vozidel, které ale nechce s čistou elektromobilitou spojovat. O tomto tahu se již několik týdnu spekuluje, ale přesná podoba rozdělení nebyla známá. Jedna z možností byla uvedení nové značky.
Ford nyní potvrdil, že bude vozy dělit do dvou divizí. Ford Model e se bude věnovat elektromobilům, druhá divize Ford Blue se pak postará o ta klasická vozidla spalující fosilní paliva. Obě odvětví budou mít odlišné vedení a pochopitelně i business plány.
V tiskové zprávě společnost zmiňuje především potřebuju jasně odlišit tyto dva segmenty, aby mohla korektně soupeřit svým portfoliem elektromobilů s novými ale i již zaběhlými konkurenty. Ford Blue se bude dále starat o ikonická spalovací vozidla s důrazem na jejich cenu ale i profit, který společnosti tato vozidla přináší. Naopak Ford Model e se bude moci soustředit na rychlý růst a inovaci na trhu čisté elektromobility. Obě divize by pak měly sdílet technologie, a to nejlepší z obou odvětví.
Čtěte také: Ford je nezastavitelný! Navyšuje výrobu elektroaut a má velké plány do budoucna
Ford jako takový tedy zůstane jednou společností, její portfolio se ale rozdělí na dvě části. Spolu s touto novinkou oznámilo vedení i zahájení restrukturalizace včetně výměn na vedoucích postech. V následujících letech plánují navýšit investice do vývoje o deset miliard dolarů.
Doug Field, který v minulosti pracoval u Tesly i u Applu na projektu vlastního vozu, nyní povede celou divizi Model e z pozice výkonného ředitele pro digitální systémy a elektromobilitu.
Vedoucí Fordu pro Severní Ameriku, Kumar Galhotra, byl jmenován prezidentem celé divize Ford Blue. A to je pouze začátek, restrukturalizace společnosti může ještě pár pozicemi zamíchat. Snad to společnosti pomůže se dostat na přední příčky elektromobilové éry tak, jak si vytyčila za cíl.