Ford byl zaskočen obrovskou poptávkou po svých nových elektromobilech. Opakovaně jsme již zmiňovali, že aby byl schopný vykrýt poptávku, musí skutečně násobně zvyšovat výrobu. A v tomto tempu i dále pokračuje. Vcelku blízkým cílem si značka vytyčila zvednutí celosvětové výroby plně elektrických vozidel na 600 tisíc kusů ročně.
Celá společnost se nyní zaměřila na kompletní přesun k elektrické výrobě a nikdy v historii nebyla větší transformace v pohybu. Jedná se tak o bezprecedentní změnu v automobilovém průmyslu. V současné době Ford zaměřuje svoji pozornost na trio elektrických modelů. Patří mezi mě Ford Mustang Mach-E, dodávka E-Transit a pickup, který si získal až neuvěřitelnou popularitu i mezi konzervativními Američany, F-150 Lightning.
Sportovní model Mach-E by měl koncem roku 2023 držet výrobní hodnoty 200 tisíc vozů ročně. U pickupu F-150 Lightning již dvakrát došlo k navyšování a do dvou let by se měl dostat na hodnoty 160 tisíc kusů ročně. O zbytek se pak má postarat elektrická dodávka Ford E-Transit, která si nedávno zasloužila ocenění zlaté hvězdy od nezávislé bezpečnostní agentury EuroNCAP za své pokrokové asistenty.
Čtěte také: Představí Ford novou značku elektromobilů? Transformace má stát přes půl bilionu
Ford samozřejmě chystá více elektrických modelů, ale jejich představení bylo odloženo právě z důvodů přednostního navýšení kapacity u existujících modelů, především u sportovního vozu. Stejným směrem prioritního navýšení výroby před uváděním nových modelů se vydává i Tesla. V Evropě se ale brzy chystá představení menšího SUV, který bude stát na koncernové platformě MEB od Volkswagenu. To je podvozek, ze kterého vychází všechny elektrické Volkswageny i Škodovky.
Co se týče produkce na evropském kontinentu, Ford má v plánu vyrobit 600 tisíc kusů během šesti let, počínaje rokem 2023. V průměru se tedy bude jednat o 100 tisíc elektromobilů ročně. Kromě velkých investic do přestaveb továren Ford expanduje i na trhu s výrobou baterií. Staví celkem tři továrny ve dvou amerických státech. Automobilka to s elektromobily myslí vážně a svým jednáním dává jasně najevo, že pracuje na plné obrátky.
Ford byl zaskočen obrovskou poptávkou po svých nových elektromobilech. Opakovaně jsme již zmiňovali, že aby byl schopný vykrýt poptávku, musí skutečně násobně zvyšovat výrobu. A v tomto tempu i dále pokračuje. Vcelku blízkým cílem si značka vytyčila zvednutí celosvětové výroby plně elektrických vozidel na 600 tisíc kusů ročně.
Celá společnost se nyní zaměřila na kompletní přesun k elektrické výrobě a nikdy v historii nebyla větší transformace v pohybu. Jedná se tak o bezprecedentní změnu v automobilovém průmyslu. V současné době Ford zaměřuje svoji pozornost na trio elektrických modelů. Patří mezi mě Ford Mustang Mach-E, dodávka E-Transit a pickup, který si získal až neuvěřitelnou popularitu i mezi konzervativními Američany, F-150 Lightning.
Sportovní model Mach-E by měl koncem roku 2023 držet výrobní hodnoty 200 tisíc vozů ročně. U pickupu F-150 Lightning již dvakrát došlo k navyšování a do dvou let by se měl dostat na hodnoty 160 tisíc kusů ročně. O zbytek se pak má postarat elektrická dodávka Ford E-Transit, která si nedávno zasloužila ocenění zlaté hvězdy od nezávislé bezpečnostní agentury EuroNCAP za své pokrokové asistenty.
Čtěte také: Představí Ford novou značku elektromobilů? Transformace má stát přes půl bilionu
Ford samozřejmě chystá více elektrických modelů, ale jejich představení bylo odloženo právě z důvodů přednostního navýšení kapacity u existujících modelů, především u sportovního vozu. Stejným směrem prioritního navýšení výroby před uváděním nových modelů se vydává i Tesla. V Evropě se ale brzy chystá představení menšího SUV, který bude stát na koncernové platformě MEB od Volkswagenu. To je podvozek, ze kterého vychází všechny elektrické Volkswageny i Škodovky.
Co se týče produkce na evropském kontinentu, Ford má v plánu vyrobit 600 tisíc kusů během šesti let, počínaje rokem 2023. V průměru se tedy bude jednat o 100 tisíc elektromobilů ročně. Kromě velkých investic do přestaveb továren Ford expanduje i na trhu s výrobou baterií. Staví celkem tři továrny ve dvou amerických státech. Automobilka to s elektromobily myslí vážně a svým jednáním dává jasně najevo, že pracuje na plné obrátky.