Firmy Google a Renault plánují vývoj prvního „softwarově definovaného vozu“

Matouš Vrchota
  • Google a skupina Renault prodlužují a prohlubují vzájemnou spolupráci
  • Nové vozy budou mít palubní systém značky Android Automotive
  • Součástí partnerství je i sestavení virtuální vozidla s umělou inteligencí
Systém Android Automotive
Systém Android Automotive

Automobilka Renault před čtyřmi lety navázala spolupráci s technologickým gigantem Google. Nyní obě společnosti potvrdily prodloužení společného vývoje nového digitálního pokročilého systému pro vozy budoucnosti. Vozidlo založené na softwaru bude mít základ postavený na Android Automotive.

Android Automotive brzy najdete ve vozech skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi

Všechna data sesbíraná prvními koncepty budou analyzována společně oběma partnery. Spolupráce se nezaměřuje striktně na vozidla Renaultu, ale na celou skupinu, do které patří i Nissan a Mitsubishi. Tyto automobilky by měly postupně přijmout Android Automotive za svůj výchozí operační systém. Vozy tak budou disponovat známými a ověřenými funkcemi Google Asistenta, mapovými podklady nebo Obchodem Play.

Ovšem nad rámec této spolupráce chce Renault přeci jen pro své vozy něco více. Renault samotný zastupuje čtyři značky. Kromě mateřské jde o vozy Dacia, Alpine a Mobilize. Google by se měl stát hlavním dodavatelem vzdáleného cloudového úložiště. Jen pro informaci, mnoho velkých automobilek si pro tyto účely zvolilo služby od konkurenční společnosti Amazon Web Services.

Mini elektro Mobilize Duo
Mini elektro Mobilize Duo

Čtěte také: Nový Renault si nekoupíte, ale seženete jedině za předplatné, či firemní pronájem


Virtuální vůz ukáže schopnosti umělé inteligence

Ale nasazení operačního systému do milionů nových vozidel je jen začátek. Rozšíření spolupráce Renaultu s Googlem se týká především vytvoření virtuálního digitálního klonu vozidla. Ten má ukázat pokročilé schopnosti umělé inteligence z bezpečí laboratoří. Umělá inteligence by měla mít ve vozech mnohem větší zastoupení než jen pro potřeby asistence a zábavy v podobě infotainmentu.

Systém má řidiče upozornit na servisní potřeby vozidla a má být mnohem více schopný i v identifikaci samotného problému. Z jízdy má každému řidiči nabídnout jedinečný personalizovaný zážitek. To se může týkat nejčastěji navštěvovaných lokalit, úpravy jízdních vlastností vozu nebo třeba hlídání oblíbených nabíjecích stanic. Jízdní styl řidiče a jeho identifikace může například posloužit i jako lepší měřítko pro vyměření pojištění pro vozidlo.

Jedna specifikace a nekonečno možností uvnitř

Myšlenka umělé inteligence ve vozech je postavená na tom, aby si každý řidič ve voze se společnými mechanickými součástmi dokázal po programové stránce vůz přizpůsobit mnohem více svým potřebám, než které nabízí dnešní vozidla. Mnoho vlastností a funkcí lze již dnes do vozu dostat pouhou aktualizací přes internet (OTA updatem) bez nutnosti zásahu do vozu servisním střediskem.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články