Nový Renault si nekoupíte, ale seženete jedině za předplatné, či firemní pronájem

  • Nová služba od Renaultu bude pronajímat vozidla
  • Již příští rok se budete moci svézt půjčeným miniaturním vozítkem
  • Přepravní společnosti a kurýři si oblíbí užitkovou verzi
Mobilize Duo a Bento

Mobilize Duo a Bento | foto: Renault

Renault se na budoucnost městské přepravy důkladně připravuje. Založil společnost na sdílení aut s názvem Mobilize. Nyní v rámci této služby představuje dvojici prvních miniaturních městských vozítek, které si budou zájemci moci pronajmout. Na trh budou uvedeny postupně, model Duo bude k dispozici od roku 2023, model Bento o rok později.

Nástupce miniaturního Twizy představuje svůj vzhled

Vozítko Duo je produkční verzí konceptu EZ-1 a pokračovatelem unikátního mini vozu Twizy. Druhý z modelů se mnohem více zaměřuje na přepravu nákladu. Bento bude vycházet ze stejného základu, za prostorem pro pasažéry ale přibude i nákladový prostor. Mikro vozítka se poprvé oficiálně představí na autosalonu v Paříži. Renault navíc nebude jedinou značkou, která zde taková vozidla i službu ukáží.

Velikostně se mají modely skutečně výrazně podobat současnému Renaultu Twizy. To zahrnuje úzké LED světlomety, vystupující nárazníky nebo nůžkovité dveře. Oproti konceptu EZ-1 je vůz přeci jen konzervativnější. Skupina designérů otevřeně přiznala inspiraci u videoher s přidáním drobných retro prvků z osmdesátých a devadesátých let.

Interiér Mobilize Duo

Interiér Mobilize Duo | foto: Renault


Čtěte také: Až uvidíte Ioniq 5 bez řidiče, nelekněte se! To jen Uber spouští novou službu


Jeden vzhled pro všechny vozy

Vnější vzhled bude neměnný, jelikož představuje barevnou kombinaci carsharingové služby Mobilize. Elektromobil je postavený na trubkovém rámu a zabírá překvapivě malou plochu. Délka vozu je pouhých 2,43 metru, na šířku má 1,3 m a nízkou výšku 1,46 m. S poslední hodnotou je na tom stejně jako Twizy, zbývající rozměry jsou jen lehce vyšší. Užitková verze je pak delší i vyšší právě o přidaný nákladový prostor.

Polovina vozu bude vyrobena z recyklovaných materiálů a po skončení životnosti vozu půjde recyklovat až 95 % použitých součástí. Displej uvnitř vozu sjednocuje všechny potřebné informace do jednoho bloku. Právě provedení tohoto prvku patří mezi jeden ze zmíněných retro detailů. Kromě displeje je zde integrovaný reproduktor, USB-C konektor i dokovací stanice pro mobilní telefon.

Interiér Mobilize Duo

Interiér Mobilize Duo | foto: Renault

Projedou se i mladí teenageři

Osobní verze je připravovaná jako dvoumístná, přičemž cestující sedí ve dvou řadách za sebou. Užitková verze je pak jednomístná s cargo boxem o kapacitě 700 litrů. V plánu společnosti Mobilize je i verze pro osoby se sníženou pohyblivostí. Pohánět jej bude elektromotor umístěný na zadní nápravě s maximální rychlostí omezenou na 80 km/h. Specialitou bude i varianta se sníženou rychlostí (max 45 km/h) pro řidiče bez řidičského opravnění na skupinu B.

Výkon motoru i kapacita baterie zatím zůstávají neznámou. Očekávaný je ale dojezd kolem 140 kilometrů. Z běžné zásuvky doplníte 90 km dojezdu během tří hodin. Vůz nabídne řídící software pro další carsharingové nebo přepravní společnosti. Veškeré potřebné aktualizace budou dostupné online ke stažení a okamžité instalaci. Navíc umožní dálkové omezení a povolení pro požadované funkce vozidla. Každý zákazník tak může platit podle toho, jaké vlastnosti od vozu bude zrovna potřebovat.

Mini elektro Mobilize Duo

Mini elektro Mobilize Duo bude k dispozici jen ve formě pronájmu | foto: Renault

Líbí se vám? Bohužel si jej nekoupíte!

Aby bylo vozidlo plně připravené pro takové služby, nabídne bezklíčový přístup a k odemčení i startování zákazníci použijí vlastní mobilní telefon. Osobní verze Mobilize Duo by se mělo na silnicích poprvé objevit koncem příštího roku. Užitková verze přijde později, v roce 2024.

Přepravní společnosti si budou moci vozy pořídit ve formě dlouhodobého pronájmu. Veškerá data i ceníky budou zveřejněny blíže datu spuštění. Očekává se, že individuální zájemci si budou moci vozy pronajímat na základě předplatného. Délka takové smlouvy může být třeba i jen tři měsíce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový Renault si nekoupíte, ale seženete jedině za předplatné, či firemní pronájem

  • Nová služba od Renaultu bude pronajímat vozidla
  • Již příští rok se budete moci svézt půjčeným miniaturním vozítkem
  • Přepravní společnosti a kurýři si oblíbí užitkovou verzi
Mobilize Duo a Bento

Mobilize Duo a Bento | foto: Renault

Renault se na budoucnost městské přepravy důkladně připravuje. Založil společnost na sdílení aut s názvem Mobilize. Nyní v rámci této služby představuje dvojici prvních miniaturních městských vozítek, které si budou zájemci moci pronajmout. Na trh budou uvedeny postupně, model Duo bude k dispozici od roku 2023, model Bento o rok později.

Nástupce miniaturního Twizy představuje svůj vzhled

Vozítko Duo je produkční verzí konceptu EZ-1 a pokračovatelem unikátního mini vozu Twizy. Druhý z modelů se mnohem více zaměřuje na přepravu nákladu. Bento bude vycházet ze stejného základu, za prostorem pro pasažéry ale přibude i nákladový prostor. Mikro vozítka se poprvé oficiálně představí na autosalonu v Paříži. Renault navíc nebude jedinou značkou, která zde taková vozidla i službu ukáží.

Velikostně se mají modely skutečně výrazně podobat současnému Renaultu Twizy. To zahrnuje úzké LED světlomety, vystupující nárazníky nebo nůžkovité dveře. Oproti konceptu EZ-1 je vůz přeci jen konzervativnější. Skupina designérů otevřeně přiznala inspiraci u videoher s přidáním drobných retro prvků z osmdesátých a devadesátých let.

Interiér Mobilize Duo

Interiér Mobilize Duo | foto: Renault


Čtěte také: Až uvidíte Ioniq 5 bez řidiče, nelekněte se! To jen Uber spouští novou službu


Jeden vzhled pro všechny vozy

Vnější vzhled bude neměnný, jelikož představuje barevnou kombinaci carsharingové služby Mobilize. Elektromobil je postavený na trubkovém rámu a zabírá překvapivě malou plochu. Délka vozu je pouhých 2,43 metru, na šířku má 1,3 m a nízkou výšku 1,46 m. S poslední hodnotou je na tom stejně jako Twizy, zbývající rozměry jsou jen lehce vyšší. Užitková verze je pak delší i vyšší právě o přidaný nákladový prostor.

Polovina vozu bude vyrobena z recyklovaných materiálů a po skončení životnosti vozu půjde recyklovat až 95 % použitých součástí. Displej uvnitř vozu sjednocuje všechny potřebné informace do jednoho bloku. Právě provedení tohoto prvku patří mezi jeden ze zmíněných retro detailů. Kromě displeje je zde integrovaný reproduktor, USB-C konektor i dokovací stanice pro mobilní telefon.

Interiér Mobilize Duo

Interiér Mobilize Duo | foto: Renault

Projedou se i mladí teenageři

Osobní verze je připravovaná jako dvoumístná, přičemž cestující sedí ve dvou řadách za sebou. Užitková verze je pak jednomístná s cargo boxem o kapacitě 700 litrů. V plánu společnosti Mobilize je i verze pro osoby se sníženou pohyblivostí. Pohánět jej bude elektromotor umístěný na zadní nápravě s maximální rychlostí omezenou na 80 km/h. Specialitou bude i varianta se sníženou rychlostí (max 45 km/h) pro řidiče bez řidičského opravnění na skupinu B.

Výkon motoru i kapacita baterie zatím zůstávají neznámou. Očekávaný je ale dojezd kolem 140 kilometrů. Z běžné zásuvky doplníte 90 km dojezdu během tří hodin. Vůz nabídne řídící software pro další carsharingové nebo přepravní společnosti. Veškeré potřebné aktualizace budou dostupné online ke stažení a okamžité instalaci. Navíc umožní dálkové omezení a povolení pro požadované funkce vozidla. Každý zákazník tak může platit podle toho, jaké vlastnosti od vozu bude zrovna potřebovat.

Mini elektro Mobilize Duo

Mini elektro Mobilize Duo bude k dispozici jen ve formě pronájmu | foto: Renault

Líbí se vám? Bohužel si jej nekoupíte!

Aby bylo vozidlo plně připravené pro takové služby, nabídne bezklíčový přístup a k odemčení i startování zákazníci použijí vlastní mobilní telefon. Osobní verze Mobilize Duo by se mělo na silnicích poprvé objevit koncem příštího roku. Užitková verze přijde později, v roce 2024.

Přepravní společnosti si budou moci vozy pořídit ve formě dlouhodobého pronájmu. Veškerá data i ceníky budou zveřejněny blíže datu spuštění. Očekává se, že individuální zájemci si budou moci vozy pronajímat na základě předplatného. Délka takové smlouvy může být třeba i jen tři měsíce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."