Technologie jdou neustále dopředu a v případě elektrických aut to platí dvojnásob, protože celý automobilový průmysl zkrátka a dobře zaspal dobu. Nejnovější vynález umožňuje bezdrátově dobíjet elektromobily s výkonem až 120 kW.
Řešení vyvinuly a předvedly Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL), které slouží Ministerstvu energetiky Spojených států amerických. Nový systém pro bezdrátové dobíjení elektromobilů o výkonu 120 kW je jednak 6x výkonnější než dosavadní 20kW řešení, ale může se také pochlubit účinností až 97 procent.
Dobíjení elektromobilů praktičtějším bezdrátovým řešením tedy zabere téměř srovnatelný čas jako nabíjení kabelem. V případě dnešního řekněme běžného elektromobilu jako je Volkswagen eGolf pak stačí na této bezdrátové nabíječce strávit jen pár desítek minut a máte nabito.
Zde ovšem výzkum nekončí. Dalším cílem je vyvinout ještě výkonnější řešení s výkonem 200 kW. A eventuelně až 350kW bezdrátové nabíjení. Pokud jde o nabíjení kabelem, v České republice vyrůstají rychlonabíječky s výkonem 50 kW, popř. 100 kW. A v příštím roce se objeví první nabíječka s výkonem 350 kW.
Extrémně rychlé bezdrátové řešení by mohlo v budoucnu znamenat, že například s výkonem 350 až 400 kW dojde ke snížení doby nabíjení elektrických vozů na pouhých 15 minut či ještě méně. A to za předpokladu, že chcete elektromobil dobít až na 100 procent. Což se většinou nedoporučuje a lepší je nabíjet spíše častěji a jen na pár minut. Pak by stačilo na takovou bezdrátovou dobíječku zastavit klidně jen na 2 či 3 minuty a mohli byste pokračovat zase vesele dál.
zdroj: ORNL
Technologie jdou neustále dopředu a v případě elektrických aut to platí dvojnásob, protože celý automobilový průmysl zkrátka a dobře zaspal dobu. Nejnovější vynález umožňuje bezdrátově dobíjet elektromobily s výkonem až 120 kW.
Řešení vyvinuly a předvedly Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL), které slouží Ministerstvu energetiky Spojených států amerických. Nový systém pro bezdrátové dobíjení elektromobilů o výkonu 120 kW je jednak 6x výkonnější než dosavadní 20kW řešení, ale může se také pochlubit účinností až 97 procent.
Dobíjení elektromobilů praktičtějším bezdrátovým řešením tedy zabere téměř srovnatelný čas jako nabíjení kabelem. V případě dnešního řekněme běžného elektromobilu jako je Volkswagen eGolf pak stačí na této bezdrátové nabíječce strávit jen pár desítek minut a máte nabito.
Tip: Bezdrátové dobíjení – prodlouží dojezd elekromobilu?
Zde ovšem výzkum nekončí. Dalším cílem je vyvinout ještě výkonnější řešení s výkonem 200 kW. A eventuelně až 350kW bezdrátové nabíjení. Pokud jde o nabíjení kabelem, v České republice vyrůstají rychlonabíječky s výkonem 50 kW, popř. 100 kW. A v příštím roce se objeví první nabíječka s výkonem 350 kW.
Extrémně rychlé bezdrátové řešení by mohlo v budoucnu znamenat, že například s výkonem 350 až 400 kW dojde ke snížení doby nabíjení elektrických vozů na pouhých 15 minut či ještě méně. A to za předpokladu, že chcete elektromobil dobít až na 100 procent. Což se většinou nedoporučuje a lepší je nabíjet spíše častěji a jen na pár minut. Pak by stačilo na takovou bezdrátovou dobíječku zastavit klidně jen na 2 či 3 minuty a mohli byste pokračovat zase vesele dál.
zdroj: ORNL