Ač to může vypadat, že čipová krize už není tolik aktuální téma, poslední informace z automobilky Volkswagen ukazují pravý opak. Výrobce kvůli přetrvávajícímu nedostatku polovodičů přestal nabízet tepelné čerpadlo k jeho elektrickým modelům a zdá se, že lépe na tom nebude ani dceřinná Audi.
První zprávy se k nám donesly z Kanady, kde Volkswagen náhle stáhl nabídku kombinace modelu ID.4 (a příbuzné Audi Q4 e-tron) s tepelným čerpadlem. Místní prodejci informovali zákazníky e-mailem a oznámili, že objednaný vůz jim doručen bude, avšak bez zmíněné výbavy. Postupem času se ukázalo, že se tato komplikace týká také všech ostatních elektrických modelů a dalších částí světa.
Magazín Electrive proto zástupce automobilky kontaktoval a podařilo se mu získat vyjádření: „Z důvodu přetrvávajícího nedostatku polovodičů momentálně není v nabídce volitelné tepelné čerpadlo ID. modelů. Pečlivě tuto situaci sledujeme a věříme, že již brzy tepelné čerpadlo opět zařadíme do naší nabídky.“
Podle dřívějších zpráv Volkswagen odebírá moduly tepelných čerpadel od britské společnosti TI Fluid Systems, přičemž většina komponentů potřebných k jejich smontování je vyráběna v českém závodě, konkrétně v Jablonci.
Čtěte také: Škoda Auto skokově zdražuje! Týká se to všech modelů, Enyaq zdražil o 60 tisíc
Zatím není známo, jak bude probíhat kompenzace zákazníkům, nicméně dle dostupných informací neexistuje ucelený postup a zastoupení v každé zemi si to bude řešit „po svém“. Nejčastěji se však zákazníci setkají s účtem upraveným o příplatek za tepelné čerpadlo a možností si vůz jednoduše nevyzvednout.
Audi se ke komplikacím prozatím nevyjádřilo a na internetovém konfigurátoru pouze varuje, že pro některé modelové varianty a příplatkové výbavy může dojít k výrazně delším dodacím lhůtám. Konkrétně v modelu Q4 e-tron je tepelné čerpadlo součástí standardní výbavy, takže zákazníci pravděpodobně obdrží dobropis v odpovídající hodnotě.
Ač to může vypadat, že čipová krize už není tolik aktuální téma, poslední informace z automobilky Volkswagen ukazují pravý opak. Výrobce kvůli přetrvávajícímu nedostatku polovodičů přestal nabízet tepelné čerpadlo k jeho elektrickým modelům a zdá se, že lépe na tom nebude ani dceřinná Audi.
První zprávy se k nám donesly z Kanady, kde Volkswagen náhle stáhl nabídku kombinace modelu ID.4 (a příbuzné Audi Q4 e-tron) s tepelným čerpadlem. Místní prodejci informovali zákazníky e-mailem a oznámili, že objednaný vůz jim doručen bude, avšak bez zmíněné výbavy. Postupem času se ukázalo, že se tato komplikace týká také všech ostatních elektrických modelů a dalších částí světa.
Magazín Electrive proto zástupce automobilky kontaktoval a podařilo se mu získat vyjádření: „Z důvodu přetrvávajícího nedostatku polovodičů momentálně není v nabídce volitelné tepelné čerpadlo ID. modelů. Pečlivě tuto situaci sledujeme a věříme, že již brzy tepelné čerpadlo opět zařadíme do naší nabídky.“
Podle dřívějších zpráv Volkswagen odebírá moduly tepelných čerpadel od britské společnosti TI Fluid Systems, přičemž většina komponentů potřebných k jejich smontování je vyráběna v českém závodě, konkrétně v Jablonci.
Čtěte také: Škoda Auto skokově zdražuje! Týká se to všech modelů, Enyaq zdražil o 60 tisíc
Zatím není známo, jak bude probíhat kompenzace zákazníkům, nicméně dle dostupných informací neexistuje ucelený postup a zastoupení v každé zemi si to bude řešit „po svém“. Nejčastěji se však zákazníci setkají s účtem upraveným o příplatek za tepelné čerpadlo a možností si vůz jednoduše nevyzvednout.
Audi se ke komplikacím prozatím nevyjádřilo a na internetovém konfigurátoru pouze varuje, že pro některé modelové varianty a příplatkové výbavy může dojít k výrazně delším dodacím lhůtám. Konkrétně v modelu Q4 e-tron je tepelné čerpadlo součástí standardní výbavy, takže zákazníci pravděpodobně obdrží dobropis v odpovídající hodnotě.