Dočkáme se? Tesla zvažuje jednu z největších změn v historii svých elektromobilů
- Vývojáři Tesly porovnávají stávající a 800V technologii
- Síť Superchargerů není na změnu připravena
- Převažují plusy nebo mínusy?

Chceme-li mezi špičkovými elektromobily nalézt ty, které používají 800V technologii, nemusíme chodit daleko. U koncernu Volkswagen tuto architekturu používá například Porsche Taycan nebo Audi e-tron GT. Také budoucí koncernová platforma s technologií počítá pro modely jako Macan nebo A6 e-tron a vychází z ní i nová platforma SSP.
Přejde Tesla na 800V architekturu?
Postupem času se této technologie, která mimo jiné zajišťuje mnohem lepší nabíjecí výkony, dočkáváme u levnějších modelů. Příkladem budiž automobilky Hyundai a Kia, jejichž modely s 800V architekturou existují a společná platforma E-GMP 800voltovou technologii využívá.
Jak na tom je lídr trhu s elektromobily, americká Tesla? Ano, i zde vývojáři 800V technologii zvažují, ale zcela jistě ne pro modely jako Model 3 nebo Model Y. Podle Tesly by technologie využívající vyšší napětí mohla být možností pro Semi nebo Cybertruck.

Čtěte také: Tesla se obejde bez kobaltu a niklu. Rapidně nasazuje jiný typ baterie
Zatím převažují nevýhody
Také Američané vidí ve vyšším napětí výhody, ale podle Andrewa Baglina by přechod na novou technologii znamenal vyšší náklady. Při zvážení všech pro a proti u Tesly v současné době výhody nepřevažují. Elon Musk vidí ještě další zápor — nabíjecí síť Supercharger není na vyšší napětí připravena a automobilka by musela jednotlivé stanice upgradovat samostatně.
Aktuálně to vypadá, že 800voltová technologie se bude zcela jistě prosazovat z dlouhodobého hlediska, ale pro úspěch v nejbližších letech nebude rozhodující. Zejména pro výrobce jako je Tesla, kteří využívají stávající technologii s napětím 400 V, by byla změna příliš drahá na to, aby se mohla finančně vyplatit.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".