Co více si přát? Audi potichu pracuje na elektrické variantě kultovní RS6

  • Audi údajně pracuje na jednom pekelně ostrém elektromobilu
  • Kultovní model RS6 by mohl dostat elektrický pohon
  • K tomuhle autu si raději pořiďte závodní licenci
Populární vůz Audi RS6

Populární vůz Audi RS6 | foto: Audi

Podle posledních zpráv má Audi zájem vyrábět plně elektrický vůz Audi RS6 e-tron. Informace zazněla krátce poté, co byl odhalen koncept A6 Avant e-tron.

Audi RS6 e-tron může vstoupit do dějin

Šéf technického vývoje Audi, Oliver Hoffman, řekl serveru Top Gear následující: „Platforma PPE má široký rozsah výkonu. Pro mě je zcela jasné, že když představujeme elektrickou A6, musí obsahovat také některé její výkonné verze.“

Dvoumotorový koncept A6 Avant e-tron je z 90–95 % dokončen a již tento vůz má výkon 469 koní. Pokud by došlo na variantu RS6, ta by pravděpodobně dosahovala výkonu přesahujícího 600 koní. Jelikož je spalovací RS6 k dispozici pouze v provedení Avant, je pravděpodobné, že totéž bude platit pro plně elektrickou verzi.

Audi A6 Avant e-tron, boční pohled

Audi A6 Avant e-tron, boční pohled


Čtěte také: Audi s okamžitou platností zastavuje výrobu elektroaut. Proč tak najednou?


Značka stále počítá se spalovacími vozy

Přestože chce Audi začít s elektrifikací své řady, se spalovacími motory se loučit nehodlá. Hoffman také řekl, že se připravuje nová generace mild hybridů a plug-in hybridních Audi. „V roce 2025 představíme zcela novou generaci spalovacích vozů, od mild-hybridních, až po plug-in hybridy se zvýšeným elektrickým dojezdem a vyšším výkonem. Tyto vozy se stanou základem pro připravovanou modelovou řadu RS. Paralelně budeme mít naše portfolio spalovacích vozů s výkonnými verzemi a na druhé straně některé výkonné modely postavené na elektrických platformách.“

Audi A6 e-tron dorazí v sériovém provedení příští rok. K dispozici budou verze s náhonem zadní nápravy i čtyřkolka a kupující si budou moci vybrat mezi karosériemi sedan a Avant (kombi). A6 e-tron využívá platformu Premium Platform Electric (PPE) určenou pro elektromobily a bude mít 800voltovou architekturu, umožňující rychlé nabíjení výkonem až 270 kW. Dojezd 300 km dokáže vůz získat za pouhých 10 minut, zatímco nabití na 5–80 % bude trvat méně než 25 minut. Dojezd bude dosahovat až 700 km dle normy WLTP.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Co více si přát? Audi potichu pracuje na elektrické variantě kultovní RS6

  • Audi údajně pracuje na jednom pekelně ostrém elektromobilu
  • Kultovní model RS6 by mohl dostat elektrický pohon
  • K tomuhle autu si raději pořiďte závodní licenci
Populární vůz Audi RS6

Populární vůz Audi RS6 | foto: Audi

Podle posledních zpráv má Audi zájem vyrábět plně elektrický vůz Audi RS6 e-tron. Informace zazněla krátce poté, co byl odhalen koncept A6 Avant e-tron.

Audi RS6 e-tron může vstoupit do dějin

Šéf technického vývoje Audi, Oliver Hoffman, řekl serveru Top Gear následující: „Platforma PPE má široký rozsah výkonu. Pro mě je zcela jasné, že když představujeme elektrickou A6, musí obsahovat také některé její výkonné verze.“

Dvoumotorový koncept A6 Avant e-tron je z 90–95 % dokončen a již tento vůz má výkon 469 koní. Pokud by došlo na variantu RS6, ta by pravděpodobně dosahovala výkonu přesahujícího 600 koní. Jelikož je spalovací RS6 k dispozici pouze v provedení Avant, je pravděpodobné, že totéž bude platit pro plně elektrickou verzi.

Audi A6 Avant e-tron, boční pohled

Audi A6 Avant e-tron, boční pohled


Čtěte také: Audi s okamžitou platností zastavuje výrobu elektroaut. Proč tak najednou?


Značka stále počítá se spalovacími vozy

Přestože chce Audi začít s elektrifikací své řady, se spalovacími motory se loučit nehodlá. Hoffman také řekl, že se připravuje nová generace mild hybridů a plug-in hybridních Audi. „V roce 2025 představíme zcela novou generaci spalovacích vozů, od mild-hybridních, až po plug-in hybridy se zvýšeným elektrickým dojezdem a vyšším výkonem. Tyto vozy se stanou základem pro připravovanou modelovou řadu RS. Paralelně budeme mít naše portfolio spalovacích vozů s výkonnými verzemi a na druhé straně některé výkonné modely postavené na elektrických platformách.“

Audi A6 e-tron dorazí v sériovém provedení příští rok. K dispozici budou verze s náhonem zadní nápravy i čtyřkolka a kupující si budou moci vybrat mezi karosériemi sedan a Avant (kombi). A6 e-tron využívá platformu Premium Platform Electric (PPE) určenou pro elektromobily a bude mít 800voltovou architekturu, umožňující rychlé nabíjení výkonem až 270 kW. Dojezd 300 km dokáže vůz získat za pouhých 10 minut, zatímco nabití na 5–80 % bude trvat méně než 25 minut. Dojezd bude dosahovat až 700 km dle normy WLTP.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."