Čína vidí svět jinak! Brzy ukáže elektroauto s dojezdem přes 1000 kilometrů
- Čínská automobilka GAC Aion brzy vypustí na trh elektromobil s šíleným dojezdem
- Model Aion LX Plus má udávaný dojezd lehce přes 1000 kilometrů
- Nabíjet půjde skrze speciální rychlonabíjecí stanici výkonem až 480 kW

Čínská automobilka GAC Aion si klade za cíl být jednou z prvních v Číně, která se svým novým elektrickým SUV LX Plus překoná dlouho hledaný dojezd 1000 km (NEDC). Nový elektromobil nedávno prošel posledními schvalovacími kroky, což znamená, že bude brzy k dispozici spotřebitelům.
GAC Aion LX Plus se pyšní nevídaným dojezdem
Aion je jednou ze značek společnosti Guangzhou Automobile Corporation (GAC) Group, která se primárně zaměřuje na technologie s nulovými emisemi. Automobilka v současné době vyrábí kromě zmíněného elektrického SUV pět elektrifikovaných aut, včetně standardní verze LX. Když společnost GAC nedávno představila své SUV Aion V Plus, tedy vylepšenou verzi V s rychlejším nabíjením baterie, přislíbila dojezd 1000 km.
Vůz Aion V byl na posledním technologickém dni automobilky použit k prezentaci technologie rychlého nabíjení. S koeficientem 6C dosáhl doby nabití 8 minut pro hodnotu 0 až 80 % a méně než 5 minut pro nabití z 30 na 80 %. Společnost Aion pro překonání rekordu využila rychlonabíječku o výkonu 480 kW a zavázala se, že stejnou rychlost nabíjení zavede v celé Číně. V Guangzhou však zatím existuje pouze jedna nabíjecí stanice.

Čtěte také: Číňané zkouší vyvinout tříválec na vodík, zatím to ale žádná hitparáda není
Obří baterie zajistí zajímavé parametry
Podle čínského tisku dosáhl vůz LX Plus fáze „oznámení produktu“ u čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT). Oznámení je posledním a nejdůležitějším regulačním procesem, kterým musí dané vozidlo projít, než může být uvolněno pro čínské spotřebitele.
Při této příležitosti se objevily některé technické parametry verze LX Plus. Ty zahrnují baterii o kapacitě 144,4 kWh, která nabízí hustotu energie 205 Wh/kg a dojezd dle normy NEDC až 1008 km. Na nové baterii je nejzajímavější fakt, že bude dodávat více energie a dojezdu při stejné velikosti jako v současném modelu LX.
Automobilka toho plánuje dosáhnout pomocí své vlastní technologie, kterou veřejnosti představila letos v dubnu. Podle GAC Aion má technologie grafenových baterií vyšší hustotu energie, což může snížit velikost baterie o 20 % a celkovou hmotnost o 14 %. Použitím nové technologie v aktuálním objemu bateriových sad modelu Aion LX se dojezd elektrického SUV zvýší z 650 km na 1 008 km. Konkrétní detaily a ceny by měly přijít během autosalonu v Guangzhou 19. listopadu, kde se očekává oficiální představení Aion LX Plus.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".