Čína vidí svět jinak! Brzy ukáže elektroauto s dojezdem přes 1000 kilometrů

Petr Bergmann
  • Čínská automobilka GAC Aion brzy vypustí na trh elektromobil s šíleným dojezdem
  • Model Aion LX Plus má udávaný dojezd lehce přes 1000 kilometrů
  • Nabíjet půjde skrze speciální rychlonabíjecí stanici výkonem až 480 kW
Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem
Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem

Čínská automobilka GAC Aion si klade za cíl být jednou z prvních v Číně, která se svým novým elektrickým SUV LX Plus překoná dlouho hledaný dojezd 1000 km (NEDC). Nový elektromobil nedávno prošel posledními schvalovacími kroky, což znamená, že bude brzy k dispozici spotřebitelům.

GAC Aion LX Plus se pyšní nevídaným dojezdem

Aion je jednou ze značek společnosti Guangzhou Automobile Corporation (GAC) Group, která se primárně zaměřuje na technologie s nulovými emisemi. Automobilka v současné době vyrábí kromě zmíněného elektrického SUV pět elektrifikovaných aut, včetně standardní verze LX. Když společnost GAC nedávno představila své SUV Aion V Plus, tedy vylepšenou verzi V s rychlejším nabíjením baterie, přislíbila dojezd 1000 km.

Vůz Aion V byl na posledním technologickém dni automobilky použit k prezentaci technologie rychlého nabíjení. S koeficientem 6C dosáhl doby nabití 8 minut pro hodnotu 0 až 80 % a méně než 5 minut pro nabití z 30 na 80 %. Společnost Aion pro překonání rekordu využila rychlonabíječku o výkonu 480 kW a zavázala se, že stejnou rychlost nabíjení zavede v celé Číně. V Guangzhou však zatím existuje pouze jedna nabíjecí stanice.

GAC Aion LX
GAC Aion LX

Čtěte také: Číňané zkouší vyvinout tříválec na vodík, zatím to ale žádná hitparáda není


Obří baterie zajistí zajímavé parametry

Podle čínského tisku dosáhl vůz LX Plus fáze „oznámení produktu“ u čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT). Oznámení je posledním a nejdůležitějším regulačním procesem, kterým musí dané vozidlo projít, než může být uvolněno pro čínské spotřebitele.

Při této příležitosti se objevily některé technické parametry verze LX Plus. Ty zahrnují baterii o kapacitě 144,4 kWh, která nabízí hustotu energie 205 Wh/kg a dojezd dle normy NEDC až 1008 km. Na nové baterii je nejzajímavější fakt, že bude dodávat více energie a dojezdu při stejné velikosti jako v současném modelu LX.

Automobilka toho plánuje dosáhnout pomocí své vlastní technologie, kterou veřejnosti představila letos v dubnu. Podle GAC Aion má technologie grafenových baterií vyšší hustotu energie, což může snížit velikost baterie o 20 % a celkovou hmotnost o 14 %. Použitím nové technologie v aktuálním objemu bateriových sad modelu Aion LX se dojezd elektrického SUV zvýší z 650 km na 1 008 km. Konkrétní detaily a ceny by měly přijít během autosalonu v Guangzhou 19. listopadu, kde se očekává oficiální představení Aion LX Plus.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články