Guangzhou Automobile Group (GAC) vyrábí od roku 2010 řadu spalovacích vozidel pod značkou GAC Trumpchi. V roce 2017 společnost založila firmu GAC New Energy Automobile, která od roku 2019 vyrábí elektrická auta pod značkou Aion a tvrdí, že je nejrychleji rostoucím výrobcem elektrických aut na světě. V roce 2019 firma údajně prodala 33 000 vozů. Výrobní program zahrnuje sedan Aion S, crossover Aion LX a Aion V. V srpnu 2020 představil GAC Aion LX Fuel Cell s pohonem na palivové články.
Číňané ale chtějí používat vodík nejen k výrobě elektřiny pro palivové články, ale chtějí jej využít také jako palivo ve vodíkových spalovacích motorech. Za tímto účelem byl vyvinut pístový motor, který spaluje zelený vodík, díky kterému je klimaticky neutrální. Výrobce zdůrazňuje, že je držitelem významných patentů na novou technologii.
Pro tříválec vyvinuli v GAC novou spalovací komoru, která má údajně lépe míchat vodík a vzduch. Vylepšení systému dodávky vodíku by navíc mělo zvýšit výkon a snížit riziko úniků, jelikož je vodík velmi lehký a extrémně těkavý.
Čtěte také: Američané přichází s revoluční výrobou vodíku, je daleko levnější a ekologičtější
Nový motor bude schopen dobře odvádět teplo, což by mělo minimalizovat riziko požáru. Zesílené písty, pístní kroužky a ojnice jsou navrženy tak, aby zlepšovaly odvod tepla jak v hlavě válců, tak v bloku motoru. Podle vlastních informací usiluje GAC o více než 44% tepelnou účinnost.
Společnost Obrist z Rakouska slibuje u svého vlastního dvouválce účinnost 45 %. Její generátor, který pouze vyrábí elektřinu pro elektromotor a baterii v autě, dokáže spalovat methanol, který chtějí Rakušané také vyrábět na bázi zeleného vodíku.
S ohledem na obvyklou celkovou účinnost spalování vodíku (u e-paliv založených na zeleném vodíku se pohybuje kolem 16 % – pozn. redakce), má účinnost spalování jako posledního článku v dlouhém řetězci spíše akademický význam. Jen k výrobě vodíku je zapotřebí ohromné množství energie a při přeměně plynu na elektřinu dochází k dalším významným ztrátám, což způsobuje vysoké náklady.
V souladu s tím GAC také prohlašuje, že vodíkový motor je jen jedním z příkladů mnoha cest k udržitelné budoucnosti. GAC chce nejen dokončit vývoj, ale také plánuje navázat spolupráci na vytvoření průmyslových řetězců pro výrobu a skladování vodíku.
Guangzhou Automobile Group (GAC) vyrábí od roku 2010 řadu spalovacích vozidel pod značkou GAC Trumpchi. V roce 2017 společnost založila firmu GAC New Energy Automobile, která od roku 2019 vyrábí elektrická auta pod značkou Aion a tvrdí, že je nejrychleji rostoucím výrobcem elektrických aut na světě. V roce 2019 firma údajně prodala 33 000 vozů. Výrobní program zahrnuje sedan Aion S, crossover Aion LX a Aion V. V srpnu 2020 představil GAC Aion LX Fuel Cell s pohonem na palivové články.
Číňané ale chtějí používat vodík nejen k výrobě elektřiny pro palivové články, ale chtějí jej využít také jako palivo ve vodíkových spalovacích motorech. Za tímto účelem byl vyvinut pístový motor, který spaluje zelený vodík, díky kterému je klimaticky neutrální. Výrobce zdůrazňuje, že je držitelem významných patentů na novou technologii.
Pro tříválec vyvinuli v GAC novou spalovací komoru, která má údajně lépe míchat vodík a vzduch. Vylepšení systému dodávky vodíku by navíc mělo zvýšit výkon a snížit riziko úniků, jelikož je vodík velmi lehký a extrémně těkavý.
Čtěte také: Američané přichází s revoluční výrobou vodíku, je daleko levnější a ekologičtější
Nový motor bude schopen dobře odvádět teplo, což by mělo minimalizovat riziko požáru. Zesílené písty, pístní kroužky a ojnice jsou navrženy tak, aby zlepšovaly odvod tepla jak v hlavě válců, tak v bloku motoru. Podle vlastních informací usiluje GAC o více než 44% tepelnou účinnost.
Společnost Obrist z Rakouska slibuje u svého vlastního dvouválce účinnost 45 %. Její generátor, který pouze vyrábí elektřinu pro elektromotor a baterii v autě, dokáže spalovat methanol, který chtějí Rakušané také vyrábět na bázi zeleného vodíku.
S ohledem na obvyklou celkovou účinnost spalování vodíku (u e-paliv založených na zeleném vodíku se pohybuje kolem 16 % – pozn. redakce), má účinnost spalování jako posledního článku v dlouhém řetězci spíše akademický význam. Jen k výrobě vodíku je zapotřebí ohromné množství energie a při přeměně plynu na elektřinu dochází k dalším významným ztrátám, což způsobuje vysoké náklady.
V souladu s tím GAC také prohlašuje, že vodíkový motor je jen jedním z příkladů mnoha cest k udržitelné budoucnosti. GAC chce nejen dokončit vývoj, ale také plánuje navázat spolupráci na vytvoření průmyslových řetězců pro výrobu a skladování vodíku.