Češi jdou příkladem! V Evropě vybudují první recyklační linku na lithiové baterie

  • IBG Česko spustilo přelomový projekt
  • Podílí se na něm i Univerzita Jana Evangelisty Purkyně z Ústí nad Labem
  • Český podnik plánuje první recyklační linku pro lithiové baterie v Evropě
Nové baterie Tesla 4680, ilustrace

Nové baterie Tesla 4680, ilustrace | foto: Tesla

IBG Česko, česká společnost patřící k lídrům v segmentu kompletních řešení decentralizované výroby energie, ukládaní energie, dobíjecí infrastruktury pro elektromobily, záložního napájení, datových center, trakčních bateriových systémů a baterií pro dopravní techniku působící v regionech ČR, SR a HU pracuje na zásadním projektu.

Přelomové řešení

Firma na svých oficiálních facebookových stránkách potvrdila, že plánuje vybudovat historicky první recyklační linku pro lithiové baterie v Evropě, citujeme:

„S rostoucí produkcí lithiových baterií je potřeba řešit jejich budoucí ekologické zpracování. V IBG Česko proto ve spolupráci s Fakultou životního prostředí UJEP pracujeme na výzkumném projektu na jejich recyklaci.“

IBG Česko dále uvádí, že se má jednat o uzavřený cirkulární systém od uvedení na trh, přes druhotné využití, až po následnou recyklaci, která zatím v tomto celém procesu nikde jinde v Evropě neexistuje.

Zaměstnanec právě rozebírá použitou baterii

Rozebírání použité baterie | foto: Volkswagen


Čtěte také: 5 důvodů, proč chceme postavit Gigafactory v Česku


Česko je první v Evropě

U testovacího prototypu se počítá s recyklační kapacitou do objemu přibližně 200 tun ročně, ale plány jsou ve skutečnosti ještě ambicióznější, uvedl Stanislav Cingroš z IBG Česko pro server vseoprumyslu.cz.

Ten upřesnil, že v následujících letech se očekává rapidní zvýšení produkce průmyslových lithiových baterií. V tomto kontextu je podle něj nezbytné řešit nejen jejich ekologickou, ale i finančně rentabilní recyklaci, tj. odstrojit obal akumulátoru, vytěžit jednotlivé materiály včetně elektrolytu, jež dokáže česká firma separovat.

Aktuálně je celý projekt ve fázi vyhodnocování a přezkumu. Cingroš jedním dechem dodal, že byť podle připravované legislativy EU se bude muset od roku 2030 do baterií přimíchat i dosud nespecifikovaný podíl recyklátů, z jeho pohledu dává větší smysl jednotlivé prvky oddělit a tím efektivněji reagovat na potřeby odběratelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Češi jdou příkladem! V Evropě vybudují první recyklační linku na lithiové baterie

  • IBG Česko spustilo přelomový projekt
  • Podílí se na něm i Univerzita Jana Evangelisty Purkyně z Ústí nad Labem
  • Český podnik plánuje první recyklační linku pro lithiové baterie v Evropě
Nové baterie Tesla 4680, ilustrace

Nové baterie Tesla 4680, ilustrace | foto: Tesla

IBG Česko, česká společnost patřící k lídrům v segmentu kompletních řešení decentralizované výroby energie, ukládaní energie, dobíjecí infrastruktury pro elektromobily, záložního napájení, datových center, trakčních bateriových systémů a baterií pro dopravní techniku působící v regionech ČR, SR a HU pracuje na zásadním projektu.

Přelomové řešení

Firma na svých oficiálních facebookových stránkách potvrdila, že plánuje vybudovat historicky první recyklační linku pro lithiové baterie v Evropě, citujeme:

„S rostoucí produkcí lithiových baterií je potřeba řešit jejich budoucí ekologické zpracování. V IBG Česko proto ve spolupráci s Fakultou životního prostředí UJEP pracujeme na výzkumném projektu na jejich recyklaci.“

IBG Česko dále uvádí, že se má jednat o uzavřený cirkulární systém od uvedení na trh, přes druhotné využití, až po následnou recyklaci, která zatím v tomto celém procesu nikde jinde v Evropě neexistuje.

Zaměstnanec právě rozebírá použitou baterii

Rozebírání použité baterie | foto: Volkswagen


Čtěte také: 5 důvodů, proč chceme postavit Gigafactory v Česku


Česko je první v Evropě

U testovacího prototypu se počítá s recyklační kapacitou do objemu přibližně 200 tun ročně, ale plány jsou ve skutečnosti ještě ambicióznější, uvedl Stanislav Cingroš z IBG Česko pro server vseoprumyslu.cz.

Ten upřesnil, že v následujících letech se očekává rapidní zvýšení produkce průmyslových lithiových baterií. V tomto kontextu je podle něj nezbytné řešit nejen jejich ekologickou, ale i finančně rentabilní recyklaci, tj. odstrojit obal akumulátoru, vytěžit jednotlivé materiály včetně elektrolytu, jež dokáže česká firma separovat.

Aktuálně je celý projekt ve fázi vyhodnocování a přezkumu. Cingroš jedním dechem dodal, že byť podle připravované legislativy EU se bude muset od roku 2030 do baterií přimíchat i dosud nespecifikovaný podíl recyklátů, z jeho pohledu dává větší smysl jednotlivé prvky oddělit a tím efektivněji reagovat na potřeby odběratelů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."