Bývalý šéf Audi odsouzen za emisní skandál. Do vězení však nepůjde
- Rupert Stadler dostal podmíněný trest v délce 21 měsíců
- Bývalý šéf Audi se přiznal, že měl podíl v kauze emisních podvodů
- Odsouzený zaplatí tučnou pokutu, do vězení nepůjde

Největší kauza automobilového průmyslu, tzv. Dieselgate, se už dlouhé roky řeší u soudů. Volkswagen se v roce 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do milionů spalovacích aut po celém světě nainstaloval speciální software, který manipuloval s testy emisí.
Bývalý šéf Audi se přiznal
Jedním z dořešených případů je ten, který se u soudu vedl s bývalým šéfem Audi, která spadá pod mateřský koncern Volkswagen a stejně jako například Škoda Auto a mnoho dalších značek mělo ve skandálu své prsty. Rupert Stadler se nyní po letech odmítání konečně přiznal, že proti podvodům mohl zakročit dříve, ale neučinil tak, a vyvázl „jen“ s podmínkou.
Stadler se stal vůbec prvním odsouzeným členem vedení koncernu. Za jeho podíl na vině v kauze emisních podvodů dostal u německého soudu podmínku, a sice podmíněný trest v délce 21 měsíců. Své „hříchy“ bude muset splatit po finanční stránce, a sice pokutou ve výši 1,1 milionu eur, tj. v přepočtu zhruba 26 milionů korun. Do vězení v případě splnění „podmínek“ nepůjde.

Čtěte také: Zažijeme další Dieselgate? Volkswagen čelí obvinění z nového emisního skandálu
Rozsudků v kauze Dieselgate je už více
Soudní proces začal v září roku 2020 a spolu se Stadlerem byl obviněný ještě bývalý šéf vývoje motorů Audi Wolfgang Hatz a dva vedoucí inženýři. Hatz a jeden z inženýrů dostali podmíněné tresty, taktéž s tučnou pokutou. Druhý inženýr vyvázl již dříve výměnou za pokutu.
A soud řeší i další případy. Například v Braunschweigu se od září 2021 řeší podíl viny čtyř tehdejších manažerů koncernu VW. Pokud jde o bývalého šéfa koncernu Volkswagen, Martina Winterkorna, jeho případ se u soudu kvůli zdravotnímu stavu pozastavil a neví se, kdy bude pokračovat (jestli vůbec).
Autor článku

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.