BMW oznámilo, že celková produkce prvního čistokrevného elektromobilu německé automobilky přesáhla magickou hranici 200 000. Jubilejní BMW i3 (test) bylo vyrobeno 15. října 2020.
Elektromobil BMW i3 se vyrábí v německém Lipsku již 7 let. Je to první sériově vyráběný elektromobil od BMW Group (k dispozici je i verze i3 REx s malým generátorem pro prodloužení dojezdu). Společnost BMW k tomu řekla: „200 000. model BMW i3 sjel z výrobní linky – téměř tiše jako vždy. BMW i3s s metalickým lakem Fluid Black a doplňky BMW i Blue bylo vyrobeno pro zákazníka ze Saska a bude dodáno pobočkou BMW v Lipsku.“
V květnu 2019 dosáhlo BMW i3 milníku 150 000 celkem vyrobených kusů. Pro dalších 50 000 tak potřebovalo jeden a půl roku. Celá skupina BMW Group doposud prodala více než 600 000 aut do zásuvky, většinou plug-in hybridních. BMW i3 má na kontě téměř jednu třetinu těchto prodejů a zůstává tak celkově nejprodávanějším autem do zásuvky ve skupině.
Podle německého výrobce se i3 stále těší silné poptávce, což je, vzhledem k rostoucí konkurenci v počtu a rozmanitosti nových elektromobilů, pro BMW výbornou vizitkou.
V současné době se i3 vyrábí ve dvou verzích: standardní (125 kW) a sportovní i3s (135 kW), obě vybavené 44,2kWh baterií (což je téměř dvojnásobek původních 22,6 kWh, se kterými přišlo i3 na trh před 7 lety). Dojezd dle normy WLTP se pohybuje mezi 285 a 310 km. BMW i3 je také jedinečné tím, že i u sériově vyráběných automobilů využívá ve velkém rozsahu plast vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP). Od roku 2019 se díly z i3s – jako například pohonná jednotka – používají také v plně elektrickém Mini Cooper SE (test).
Dalším krokem pro BMW je pátá generace technologie BMW eDrive a nová vlna elektrických modelů, počínaje BMW iX3. Továrna v Lipsku zahájí výrobu nových bateriových modulů v roce 2021. Tato lokalita se stane součástí mezinárodní výrobní sítě bateriových modulů BMW Group již v roce 2021. Do roku 2022 bude BMW Group investovat více než 100 milionů EUR do zevedení výroby bateriových modulů v Lipsku.
V budoucnu budou vyráběné lithium-iontové články sestavovány do standardizovaných modulů v automatizovaném výrobním procesu. Ty budou poté smontovány s řídicími jednotkami a chladicími jednotkami v hliníkovém krytu specifickém pro každý vyráběný model. Do roku 2022 bude továrna v Lipsku zaměstnávat ve výrobě bateriových modulů více než 150 zaměstnanců.
BMW oznámilo, že celková produkce prvního čistokrevného elektromobilu německé automobilky přesáhla magickou hranici 200 000. Jubilejní BMW i3 (test) bylo vyrobeno 15. října 2020.
Elektromobil BMW i3 se vyrábí v německém Lipsku již 7 let. Je to první sériově vyráběný elektromobil od BMW Group (k dispozici je i verze i3 REx s malým generátorem pro prodloužení dojezdu). Společnost BMW k tomu řekla: „200 000. model BMW i3 sjel z výrobní linky – téměř tiše jako vždy. BMW i3s s metalickým lakem Fluid Black a doplňky BMW i Blue bylo vyrobeno pro zákazníka ze Saska a bude dodáno pobočkou BMW v Lipsku.“
V květnu 2019 dosáhlo BMW i3 milníku 150 000 celkem vyrobených kusů. Pro dalších 50 000 tak potřebovalo jeden a půl roku. Celá skupina BMW Group doposud prodala více než 600 000 aut do zásuvky, většinou plug-in hybridních. BMW i3 má na kontě téměř jednu třetinu těchto prodejů a zůstává tak celkově nejprodávanějším autem do zásuvky ve skupině.
Podle německého výrobce se i3 stále těší silné poptávce, což je, vzhledem k rostoucí konkurenci v počtu a rozmanitosti nových elektromobilů, pro BMW výbornou vizitkou.
V současné době se i3 vyrábí ve dvou verzích: standardní (125 kW) a sportovní i3s (135 kW), obě vybavené 44,2kWh baterií (což je téměř dvojnásobek původních 22,6 kWh, se kterými přišlo i3 na trh před 7 lety). Dojezd dle normy WLTP se pohybuje mezi 285 a 310 km. BMW i3 je také jedinečné tím, že i u sériově vyráběných automobilů využívá ve velkém rozsahu plast vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP). Od roku 2019 se díly z i3s – jako například pohonná jednotka – používají také v plně elektrickém Mini Cooper SE (test).
Dalším krokem pro BMW je pátá generace technologie BMW eDrive a nová vlna elektrických modelů, počínaje BMW iX3. Továrna v Lipsku zahájí výrobu nových bateriových modulů v roce 2021. Tato lokalita se stane součástí mezinárodní výrobní sítě bateriových modulů BMW Group již v roce 2021. Do roku 2022 bude BMW Group investovat více než 100 milionů EUR do zevedení výroby bateriových modulů v Lipsku.
V budoucnu budou vyráběné lithium-iontové články sestavovány do standardizovaných modulů v automatizovaném výrobním procesu. Ty budou poté smontovány s řídicími jednotkami a chladicími jednotkami v hliníkovém krytu specifickém pro každý vyráběný model. Do roku 2022 bude továrna v Lipsku zaměstnávat ve výrobě bateriových modulů více než 150 zaměstnanců.