Audi přiznává drtivou pravdu výrobních cen elektromobilů, míří však k lepším zítřkům
- Německá automobilka prý konečně vidí profitabilní budoucnost elektromobilů
- Ředitel společnosti tvrdí, že budou brzy na elektrických vozech vydělávat
- V současné době je to bohužel přesný opak, jelikož za vším stojí obrovské investice

Na poli automobilového trhu se už poměrně dlouhou dobu šušká o tom, že elektromobily zkrátka nejsou tolik profitabilní jako spalovací verze. Za tímto chce hned několik výrobců udělat finální tečku, přičemž většina z nich se spíš potichu snaží a dělají jakoby nic. To ovšem není případ automobilky Audi, která otevřeně přiznává, že situace není v současné době optimální.
Audi chce na svých elektromobilech vydělávat
Zatímco kalifornská automobilka Tesla na svých vozech začíná pěkně vydělávat, tak ostatní si musí cestičku stále prošlapávat. Německá společnost minulý měsíc oznámila svůj kompletní plán elektrifikace, který počítá s tím, že prodají poslední vůz se spalovacím motorem v roce 2033. Každý nový vůz bude ovšem od roku 2026 elektromobil.
Aby však takový plán mohl šlapat na plné obrátky, tak je potřeba, aby marže z elektromobilu byla alespoň podobná té ze spalovací verze. To se má podle ředitele automobilky, Markuse Duesmanna, brzy změnit. Německý deník Spiegel informuje totiž o tom, že se Audi snaží zvýšit svůj zisk na každém prodaném voze a jejich cíl je, aby do dvou až tří let dosáhli stejného profitu.

Čtěte také: Fakta a mýty o elektromobilech – Jsou elektromobily drahé nebo levné?
Investice se musí nejprve zaplatit
Je přitom naprosto logické, že Audi či jiná „stará“ automobilka v současné chvíli nemůže vydělávat na svých elektromobilech. Nejprve se totiž musí zaplatit již navržené výrobní linky, technologie a vyškolení zaměstnanci. V tom má například Tesla nesmírnou výhodu, protože od začátku počítala pouze s výrobou čistě elektrických vozů.
Věříme, že další verze modelů Q4 e-tron nebo e-tron GT budou mnohem cenově dostupnější, tedy alespoň z výrobního hlediska. Vyšší vyrobené počty a zavedené výrobní linky představují neporovnatelnou efektivitu se současným stavem. Tak či onak, držíme palce!
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.